Gå til innhold

kvisekrise


stoltmamma

Anbefalte innlegg

...vil gjerne hjelpe gutten min som er nylig fylt 13 år og som mange andre ungodmmer begynte han å få en del kviser spes panne-nese-hakka område:-(

Prøver å holde det i sjakk ved å vaske ansiktet hver kveld (kjøpte sånn sebamed mild produkt på apoteket) men det hjelper ikke så mye.Man er klar over det at det med vasking er viktig og han er skjønt det med blir klart skuffet når han ikke ser "resulatet":-(

Har dere noen gode tips om vaske/kvise middel/produkter?Det finnes mye idag mot uren og fet hud og de fleste er for voksen hud slik at jeg er redd for å bruke noen av dem for et tross alt barn fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Babor!

Den er dyr, men den er så god:)

Datteren min slet med det samme som din sønn jeg kjøpte den og hun er helt fin.

Men det må gjøres regelmassig ellers så virker den ikke :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har brukt en krem som heter basirol og som du får på apoteket. Om man bruker den regelmessig merker man godt forskjell etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er babor? Hvor får man kjøpte det?Er det sterk?Han har liksom ikke så store problemer(ikke enda ihvertfall) så jeg vil liksomikke begynne met det med en gang...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som du sier selv så er renslighet veldig viktig.

Men en må også huske at kviser er noe mange bare må igjennom. Det gjelder bare å holde dem i sjakk mens de er der :)

 

Men det jeg ville si var om ProActive. Denne vidunder-kuren som de annonserer på TV-shop.

 

Jeg har selv hatt kviser i over ti år, heldigvis mindre nå, men har dem enda.

Jeg bestemte meg derfor for å prøve ProActive.

Og det funker veldig bra hvis man bruker den så ofte som man skal.

 

MEN!

Den tørker ut huden veldig.

Jeg har litt fet hud og trodde derfor ikke at dette skulle gjøre noe for meg, men etter en uke så flassa jeg nesten i ansiktet!

 

Så med mindre poden din har VELDIG fet hud, så vil jeg unngå dette middelet.

Supersterke saker som funker, men er ikke for alle!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kviser er noe dritt, rett og slett.. :P

Jeg (13 år) bruker ansiktsvask om morgenen, og om kvelden bruker jeg både ansiktsvask og ansiktsvann. Det funker ganske bra, bare man husker på å bruke det regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn på 14 hadde ganske mye kviser før. Nå har det seg slik at kviser også kommer av FET mat. Sønnen min reduserte kvisene med å passe på hva han stappet i munnen. (tatt av noen kilo har han og)

Ta en prat og snakk litt om kostholdet, det kan lønne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Uansett hva du kommer til å bruke, vil nok ikke kvisene forsvinne med en gang.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt gutten med til en hudpleier, slik at hun kunne fått kikket på huden og anbefalt en godt produkt han kan vaske huden med (er det et ille tilfelle kanskje han burde få noen behandlinger).

 

Pubertetskvisene går jo normalt bort etterhvert, men det er veldig greit å behandle huden slik at man begrenser omfanget og sørger for at han ikke får masse arr etterpå.

 

Et produkt som er fantastisk bra mot kviser er noe som heter MD Formulation. Disse kremene er ikke bare bra mot kviser men også arrdannelser, brannskader osv.

 

Fikk kviser selv når jeg var 13 år, og det er utrolig tøft psykisk for en tenåring.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tjue år og sliter fortsatt med kviser - men henger meg på det en annen skrev over her ; Proactiv gjør underverker!! Helt genialt - absolutt til å anbefalle. Så lenge man smører seg godt (gjerne et par ganger om dagen med den dagskremen) så får du ikke slike tørre partier.

 

Lykke til!

 

Klem fra oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei..

 

Jeg har hatt problemer helt siden 5-7 klasse med kviser, har prøvd alle slags produkter. Nå, rett før jul gikk jeg til hudpleier, hun sa at det beste var å ta en fruktsyrebehandling(det gjør ikke vondt i det hele tatt!!), det er dyrt, men det virker!! I tillegg bruker jeg en renseserie som du får kjøpt hos hudpleieren. Den er også dyr, men nå har jeg nesten ikke kviser, litt har jeg enna, men det er betydelig mindre! Så et bilde av meg selv i sommeren som var, og det var helt merkelig å se forskjellen!

 

Jeg tok 8 behandlinger med fruktsyre(fikk to gratis, dermed egentlig 10), den behandlingen kostet 2500 kr, og renseproduktene kostet rundt om 300 kr pr stk. Men hvis han sliter veldig anbefaler jeg dette! Hadde utrolig dårlig selvtillit pga kviser og uren hud.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Dalacin !

Gikk til fastlegen min og spurte om noe som hjalp mot kviser ! Har slitt med det i 5 år nå!

Fikk beskjed om å prøve ut Dalacin .

Jeg syns det hjalp veldig bra ! Flere av vennene mine har også prøvd det , med godt resultat !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Husk at dette er antibiotika, noe ikke alle tåler like godt. Det er også viktig å følge behandlingsopplegget nøye sånn at ikke noen bakterier overlever og blir resistente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...