Gå til innhold

Har dere lagd barnemat med kjøttdeig/karbonadedeig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøttdeig og karbonadedeig som du kjøper i butikken, inneholder en del salt. Bare til info sånn i tilfelle du ikke var klar over det....de skal jo ikke ha noe særlig salt disse små.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

j du kan bruke kjøttdeig fra gilde uten salt og vann (står utenpå pakningen) Kok den sammen med div grønnsakerr og mos det m en stavmikser eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her.

 

Akkurat nå er jeg i ferd med å steke fiskegrateng som både jeg og snupp skal ha til middag. Blir det feil det også da? Når jeg lager mat fra bunnen av, så passer jeg på å legge av til henne før jeg salter. Men at hun får mat med salt i noen få ganger, skader det da? Det er jo salt i Småfolkglassene mener jeg ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meninga å fornærme deg altså! Det med salt i kjøtt- og karbonadedeig var ment som en faktaopplysning, det var ikke et spark til deg om at du ikke skulle bruke dette til middag.

Det gjør sikkert ingenting med en salt rett i blant.

Jenta mi har hatt fiskegrateng som livrett siden hun var 13mnd ca. Mye salt i den, for jeg merker at hun blir veldig tørst. Men knallgodt!!

Så bra at Gilde har kjøttdeig uten salt og vann. Det var jeg ikke klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med salt er vanskelig å unngå.

 

Jeg unngår så langt det lar seg gjøre, men når jeg lager kjøttkaker, så bruker jeg vanlig karbonadedeig, og veslepia spiser jo bare omlag en halv kjøttkake.

SÅ mye salt er det da ikke i karbonadedeigen, at så lite er skadelig....eller er jeg heitl på bærtur her?

Nei, gud, det kan da ikke det, for da får iallefall veslepia mi for mye salt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!!

 

Gilde har som nevnt kjøttdeig uten salt og vann, den kan godt brukes. Her er en oppskrift vi har brukt og jenta her liker,hun er 9 mnd.

 

1/2 skive kålrot

1 blomst blomkål

100 gr.kjøttdeig

litt squash

olivenolje 1 ts.

 

Lag boller av kjøttdeig og kok godt sammen med grønnsakene. Mos til ønsket konsistens etterpå, med litt olje og litt av kokevannet.

 

Bon appetitt...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her. Takk for svar alle sammen. Da er vi jo alle enige da, bittelitt salt i ferdigmat innimellom kan nok ikke være skadelig:-) Tok det aldeles ikke som en fornærmelse du som tipset om at det var salt i deigen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...