Gå til innhold

Blir snart sprø av min trassige 10-åring!!!!


miatittin

Anbefalte innlegg

Alt er negativt og vanskelig!

Nye utfordringer hver eneste dag. Bare det å sende henne en " tur " i dusjen kan bli et mareritt.

Hun nekter på alt.

 

Er jeg alene her med et sånt trassig barn,eller finnes det flere der ute?

Hvordan har dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Ja har lurt på om hun har adhd noen ganger,men tror ikke det. Hun er nok bare ekstra sta og egen. Hun er vanskelig på skolen også. Vi har vært i møte ang. dette. Skolen skal prøve hjelpe henne med hennes sosiale problemer på den måten at de skal sette henne i samtale grupper.

Hun har store problemer å tilpasse seg andre,hun er så bestemmende at andre barn ikke orker være med henne.

 

Klarer heller ikke forandringer i planer,da blir hun helt " rebelsk ". Feks. i går hadde vi bestemt at hun skulle få bake,men så ble det ikke tid til det. Prøvde forklare for henne på alle mulige måter at bake kunne vi gjøre en annen dag. Forklarte også at jeg forsto at hun ble lei seg for at det ikke ble noe av. Men ikke noe hjalp,hun skrek i en time etterpå.

Er dette bare " vanlig" trass tro?? Er sliten av alle konflikter. Og synest veldig synd på barnet mitt for at hun ikke har noen ordentlige venner.

 

Takker så mye for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 år senere...

Hei.

Jeg ser at dette innlegget er gammelt, men jeg har ei datter på snart 10år som oppfører seg akkurat sånn. Alt er et problem og hun vil heller dø enn å gjøre ting hun blir bedt om.... Fant dere noen løsning når det gjelder din datter? Vokste hun det av seg med tida? Hva slags forhold har dere nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...