Gå til innhold

Gode opplevelser i BSS?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hallo,

 

Har noen født i BSS? Kan dere være så snill å fortelle meg om dere hadde en god opplevelse der? Jeg har hørt noen dårlige kommentarer, vil gjerne høre også noen gode hvis det finnes. Ikke bestemt om jeg føder i BBS eller Bærum. Hjelp! Jeg takker på forhånd!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

jobber på en annen avdeling på bss , har som deg hørt mye førferdelige historier. Det de sier er at føden er topp i Drammen men at barsel har mye å gjøre med seg selv ,

Selv har jeg tenkt å klage til avd spl dersom jeg føler at jeg blir behandlet dårlig .

Gode historier har jeg og hørt mange av , men flest med dårlig erfaring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har bare masse gode erfaringer med Drammen, både føden og barsel.

Hadde ikke så god kjemi med alle, men det kan man jo ikke regne med heller akkurat.....

 

Synes det var helt ok på barsel, ikke bare gamle som jobba der heller, som jeg hadde hørt. Møtte mange kjempeflinke og koselige der, både av jordmødre og barnepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg har bare gode erfaringer med BSS. Både føde og barsel var helt topp!! Om man vil ha en annen oppfølging enn den som blir gitt bør man si i fra der og da. Jeg tror mange av de eventuelle klagene går på at den fødende er usikker selv, og dermed oppfatter enkelte situasjoner som ubehagelige.

Jordmødrene og pleierene var veldig flinke på BSS i mars 05. Tror ikke det har endret seg.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har gode opplevelser fra BSS. Fikk ha med mange inn på fødestua. Datteren min, mannen min, moren min og svigermor. Jordmor og barnepleier var veldig greie. Det var fryktelig vond...men det kan jeg ikke klandre sykehuset for...

På barsel hadde jeg det helt greit. Hadde bekkenløsning og fikk henvisning til fysioterapaut med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg tror som andre skriver her at det har mye med den fødende selv å gjøre. Har født der 2 ganger, og med nr.1 var jeg mer usikker, spurte mindre og visste ikke helt hvordan alt var/skulle være. Med nr.2 var jeg mer "rutinert", greide det meste selv, og la egentlig ikke opp til så mye kontakt med noen. Fikk den hjelpen jeg ba om, og fikk reise hjem når jeg ba om det. Noen forventer kanskje veldig mye omsorg fra barsel. Men du er jo ikke syk, og skal jo lære deg en del ting selv. Men ber man om hjelp og spør om ting, så trår de til. Men de er nok forsiktige med å være for pågående, for noen liker ikke det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte min første på BSS 10 aug 06 og har bare gode ting å si om personalet tross en sterk fødsel. Etter en halv time med konstante rier sank pulsen til lillegutt dramatisk og jeg ble sendt til operasjonssalen i hoi og hast for katastrofe keisersnitt. Alle på barsel fulgte oss opp etterpå og var kjempegreie selv om det var babyboom og smekkfullt der. Jeg skal føde der neste gang og- for de var veldig proffe og en følte en var i gode hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei har akkurat kommet hjem fra BSS etter å ha ligget til observasjon pga prem rier i nesten 4 uker. Da var jeg på føden hele tiden. Syntes de er kjempeflinke der og tar deg på alvor. Likte meg kjempegodt!!!! Jeg hilste på veldig mange av jordmødrene, legene og barnepleierne. Hadde ikke vært i tvil, velg BSS. Det er et slitent sykehus sånn iteriørmessig, men kjempe bra folk med enormt faglig felt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fødte begge mine på BSS, synes fødeavdelinga var helt grei, de kunne sette meg på drypp litt tidligere ved første fødsel (tok et døgn fordi riene var altfor svake), sette epidural riktig, og LA VÆRE å sette drypp ved fødsel nr 2 (tok 37 minutter i aktiv fase *grøss*).

Men jeg revnet ingenting verken med nr 1 eller nr 2, og det kan jeg takke flinke jordmødre for.

Barselavdelinga var et mareritt, så jeg dro hjem tidligere enn forventet begge gangene.

Har derimot hørt mye negativt om Bærum fra ei venninne der både hun og jenten nesten strøk med under fødselen pga manglende oppfølging, så anbefaler Drammen jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...