Gå til innhold

avis bud


Gjest

Anbefalte innlegg

Dattteren min vil begynne og gå med dagbladet på søndagene det er lønn ifra 500-100 imnd. Jeg syns ruten så veldig lang ut og jeg tviller på at hun kommer til og gå den særlig mange ganger..skal jeg si hva jeg mener , eller skal jeg bare jatte med? Har dere gått med aviser eller noe sånt må dere gjerne fortelle om det.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...

 

Lillebroren min gikk med aviser en periode, kanskje 1år eller noe, men det var veldig slisomt spesielt på vinteren.. Ikke er lønna noe å skryte av heller.. Men synes du kan la hu prøve, så finner hu fort ut om det er noe hu gidder å forsette med, er jo ikke værre enn at hu slutter når hu er lei=) hehe..

 

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her startet han på å gå med reklame, men dæven det var litt av en jobb for så lite penger.

Syns de utnytter de ungene våre litt også.

han sluttet etter 4-5 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at løssalgsavisen dagbladet brukte avisbud? og mnd lønn på 500 hørtes jo ikke særlig imponerende ut?

 

Det viktigste er kanskje at du markerer at om hun tar på seg dette, så er det hennes ansvar alene: at du ikke kommer til å steppe inn om hun ikke orker å gå en dag. Og også å si at om hun vil prøve det, så må hun vurdere om hun greier det selv og ordne opp med arbeidsgiveren om/når hun ikke gidder mer.

 

Så selv om det kanskje ikke blir noen stor suksess (verken økonomisk eller på andre måter) kan det være en fin måte å lære seg å ta ansvar for egen jobb? Og konsekvenser av egne valg?

 

Hvis du blander deg for mye tar du fra henne ansvaret for beslutningen selv (sier du hun "ikke får lov" har du nektet henne å prøve å tjene penger og må lettere gi henne penger når hun mener hun trenger det, sier du "å ja dette burde du prøve" har du gått god for at dette er en lur ting og blitt medansvarlig for at hun skal greie det og må i verste fall hjelpe til/overta)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Datteren min skal begynne og gå med VG på søndag.

Hun gleder seg, jeg tror for min del at gleden vil bli kortvarig.

Men jeg er glad fordi hun selv går inn for tjene penger selv.

Uansett om det er mye eller lite ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler ikke å selge dagbladet! Dårlig lønn og de må ut i all slags vær. Så har du ansvaret med å sende inn penger etc. Datteren min holdt ut i 4 søndager. Vansklig å selge. Satt igjenn med 20-30 kr hver gang, og vi bor tettbebygd. Nå går hun m reklame en gang i uka, er lei det også men får ihvetfall en tusenlapp på konto hver mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ikke noe å annbefale. Brukte kanskje 4 timer på å selge disse avisene hver søndag, fikk aldri pengene:-@ Ringte inn og spurte hvorfor, men de sa aldri noe...

 

Gikk litt for ei venninne når hun var på utveksling i Tyskland i 10 klasse. Da brukte jeg også 4 timer, og jeg selv tjente kanskje 50-100 kr... Synes ikke det er verd strevet!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...