Gå til innhold

August: Slik kom prinsessa til verden


pippi78 & prinsessa :)

Anbefalte innlegg

Det hele startet tirsdag kveld hvor jeg begynte å få kraftige kynnere som etterhvert gikk over i masrier.

Jeg hadde jo nesten ikke sovet på tre døgn da jeg fikk komme inn til en sjekk fredagen kl 13 hvor jeg så skulle få noe å sove på. Slik ble det ikke. Etter at jordmoren hadde sjekket meg (0,5 cm åpning) gikk det bare i gang med veene og vi kom etterhvert inn på fødestuen. Det ble så avgjort at jeg ikke skulle få noe å sove på likevel og i stedet fikk jeg akupunktur som hjalp meg til å slappe av mellom veene som gradvis økte. Da jeg hadde 4 cm åpning fikk jeg ligge i badekar - noe som var helt himmelsk! Der ble jeg i 1 1/2 t hvor jeg så gikk ut av karet når veene ble så kraftige at det ikke hadde noen effekt lenger (og jeg så ut som en rosin :) og skalv som et aspeløv.

 

Jordmor mente at det var en god ide om jeg fikk epidural pga jeg ikke

hadde sovet og at det ikke gikk sånn vanvittig fort med utvidningen.

Noe jeg så takket ja til da jeg kunne se at det kunne bli rimelig tøft

da det ville gå minst ti timer til.

Epiduralen fungerete desverre ikke som den skulle og jeg fikk maks dosis av det som var mulig. Ble nødt til å ta lystgass ved siden av. Kl 23 bestemte de seg for å ta vannet for å sette opp tempo. Noe jeg skal love at det gjorde! Veer og smerter økte helt vanvittig. Desverre skjedde det ingenting med utvidningen, snarere tvert i mot. Jeg begynte å lukke

meg, noe som trolig skyldtes at hun lå skeivt med hodet og ikke kunne

komme ut. Det var også litt opp og ned med hjerteslagene til den

lille. Da det endelig ble avgjort at dette ble et hastekeisersnitt var

det ikke meg i mot. Den siste timen hadde jeg ingen kontroll. Slet med

å puste og hang i lystgassmaska og skreik og kunne ikke holde

pressriene tilbake.

 

Kommer aldri til å glemme den fantastiske lyden av vår prinsesse som skrek da hun kom ut av magen! Måtte jo vente en stund før jeg fikk henne opp til meg så der fikk jo faderen et fortrinn. Til tross for en litt hard fødsel er det jo verdt alle ni mnder med oppkast og alskens plager.

Det er jo bare helt fantastisk å være mor! Det er det største som har

hendt meg! - å ja man er trøtt men sånn er det jo.

 

Takk for meg! Kanskje ses vi over på din baby klubbsidene ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååå...godt å lese at prinsessa di endelig er født - etter en lang ventetid og smertefull slutt. Hvilken dato ble det egentlig?

 

Deilig at det er over, spør du meg - nå er det bare kos og bleier, og gulp og nattevåk og snusing av babylukt som gjelder!!! =)

 

Kos deg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...