Gå til innhold

Januar: Bleieslutt??


tjoms

Anbefalte innlegg

Hvordan er det?

Har januarbarna sluttet med bleie i sommer?

Min engel er tørr, - både natt og dag - og gjett om det er deilig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - utrolig deilig å slippe bleistyret. Hadde to bleieunger ved inngangen av sommerferien - det er stor forskjell!!

 

Jeg tok bare av bleien jeg, - så ordna det seg selv. Hun hadde lyst da..!

Hver gang hun sa ifra at hun måtte på do, - om vi rakk det eller ikke - så fikk hun klistermerke på et ark på dodøra. Masse ros og selvfølgelig ingen skjenn! Funka utrolig bra.

Noen uhell de første dagene, - så færre og færre.

5 dager - og da tok vi av bleien om natta også. Ikke en dråpe siden.

Men så tror jeg jenter skal være lettere enn gutter!???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Vår lille/store engel er tørr på dagen, men har fortsatt bleie på natta. kunne sikkert ha kuttet ut den også, da bleien alltid er tørr om morgenen, men en liten sikkerhet føler jeg.

Hender det går galt dersom hun er veldig ivrig med leker eller noe, men går bare bedre og bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nope, her er vi ikke slutta med bleier enda.. han vil rett og slett ikke og da orker vi ikke å tvinge han heller. Prøver å spørre han innimellom om han kan tenke seg å gå på do, men neida.. han har bleie han sier han så han trenger ikke å gå på do.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Det var jammen meg ganske godt av barna deres. Vi har først nå sluttet med bleier natt og dag av en alder 3,5 år. Har vært slik nå i ca to uker. Hatt en bæsje ulykke. Hun har brukt bleie hele tiden men vært kjempe flink til å gå på potte eller do. Hun ville selv ha bleien på. Men til slutt nå så har jeg sagt at vi ikke ville kjøpe mere bleier og det var da greit for henne. Da hun sluttet sa jeg hvor stolt jeg var av henner og hoppet og klappet i hendene. Neste gang sa hun selv at jeg var stolt av henner og jeg fortsetter med å rose henne når hun våkner om morgenen og trusen er tørr. Har kjøpt et tisselaken som jeg har i sengen hennes om natten i tilfelle uhellet skulle være ut.

 

Jeg er kjempe stolt av jenta mi. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...