Gå til innhold

EN SKAM!!!


**to engler**

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og min mann fikk en nydelig datter i 2004,fødte i Volda,men pga kompl. etter fødselen ble vi fløyet til ålesund.

Der ble jenta vår tatt utrolig GODT vare på av personalet ved neonatal avd-all ros til dem,flotte mennesker!

Men de som jobber på barsel avd. burde VIRKELIG SKAMME SEG!!

Jeg angrer bittert i ettertid på at jeg ikke gikk videre med saken vår!

 

I Volda hadde jeg mistet 1.8 liter blod under fødselen og vært i narkose for å hente ut morkaken-en tøff fødsel,men takket være eneståendes mennesker der(-O.Rekkedal-TAKK!)gikk denne oppleveslen kjempefint:)

 

Da jeg ble innsk. på barselavd i ålesund ble jeg plassert på enerom og totalt overlatt til meg selv,

en eneste gang kom en barselpleier inn -en ung jente som bare sa "åh,det var ikke de` e` lette etter..."

Jeg hadde lav blodprosent pga blodtapet under fødselen,men ingen av dem tok så mye som en prøve av meg eller spurte hvordan jeg hadde det.

Da min mann og mine foreldre ble rasende på personalet for denne situasjonen,kom det en småfrekk pleier inn og spurte om det var noe jeg trengte(!!!)

Pleierene ved barselavd. sa rett ut at jeg var ikke deres pasient siden jeg hadde født i Volda,og siden piken vår låg på neonatalavd,derfor burde jeg overflyttes tilbake til volda....

Hørt på slikt tøv?

Jeg kommer ikke til å anbefale noen å føde eller tilbringe barseltiden sin på åse sykehus!

Frekkere og mindre behjelpelig personale har jeg aldri opplevd-

la det være sagt at jeg selv er utdannet hjelpepleier og er litt inne i hva som foregår i "helse-norge"

Jeg står for det jeg har sagt her,og jeg sier det gjerne igjen:

BARSELAVD. VED ÅLESUND SYKEHUS-EN STOR SKAM!!!!!

 

HELEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Fortsetter under...

HMMM... takk skal du ha Helen, da fikk eg endeli bestemt meg for kor eg ska føde!! Da blir det Volda ja!! Har tenkt fram og tilbake, men eg trur eg so å sei hadde bestemt meg for volda, men du gjorde det litt lettare for meg!! =) thnx!!

 

forresten, du ekje fra Herøy vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen

Å? alle e har prata me har bare hatt positive ting å si om føde og barselsavdelinga vded Åse, synd at du opplevde det på den måten.. E har bare positive ting å si om barselsavdelinga=)aldri blitt tatt bedre vare på enn der. Så e gleder me til fødsels og barselsperioden ved åse=) Et stort pluss er at Ålesund sykehus har blitt kåret til Norges beste mor og barn avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei "spent-jente":)

 

joda jeg er fra Herøy:)

er ikke helt sikker på hvem du er,men hei uansett:)

opplevelsen vår på åse var ikke noe hyggelig og jeg håper jeg ikke må dit denne gangen-skal ta planlagt keisersnitt i volda i mars..

hadde jeg vært åse "sin pasient" hadde de kansje gitt meg en annen behandling,men de mente at jeg burde snares flyttes tilbake til volda,og "pendle" for å se datteren vår på neonatal???å nei nei nei!!!

denne gangen vet jeg heldigvis litt mer om barseltiden og behandling,og igjen:jeg håper jeg slipper å tilbringe ett eneste minutt på åse!

når har du termin og er du fra herøy du også?

du finner meg i aprilklubben med termin 1.april:)

(selv om den nå sikkert blir flyttet til i midten/slutten av mars..)

 

beklager sent svar,men jeg har ikke vert her inne å lest på leeenge.

 

helen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kristin Steien Bratlie hadde dårlige rettigheter enn en ku da hun måtte føde på et kontor på Ullevål sykehus

 

Alle kyr har rett på å føde i en fødebinge i nærheten

 

Er det rart ein får angst for å føde. Det verste er at det er sant. Haddedetvore menn som fødtehadde det vore fødselsavdeling på kvart eit nes, bensinstasjon, tunell, fjellovergang ol.

 

 

http://www.aftenposten.no/helse/article1688173.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

har født to jenter på åse, og skal desverre føde nr tre der..... første fødselen gikk kjempe bra hadde ei kjempe kjekk jm :), men tiden på barselavdelingen var helt forferdelig.... der bar kjører de over deg og ikke ett smil i sikte.synes de er frekke og sure, kan ikke huske en eneste som kom med smil og oppuntring når jeg lå der med barseltårer og jenta lå i lyskasse og melka kom ikke....nei fy f....

med nr to hadde jeg verdens sureste jm og jm student som kjefta på meg, kjefta på hverandre og jeg har fikk en dårlig fødsels opplevelse pga dette.....

barsel avdelingen var fortsatt på samme viset, men var litt klar over hvordan ting var så jeg fikk fortalt dem ett par sannhetsord....

 

en annen ting var at vi bor langt unna sykehuset og når mannen min da kom 15 min før "pappa visitten" fikk han ikke være med inn stelle på sin egen datter!!!!! herregud !!!!

 

de lar også ungene ligge på vaktrommet uten tilsyn !

 

grrrr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått to barn i Volda, og en på Åse. Skal definitivt til Åse igjen neste gang !!

 

Syns at servicen der var topp jeg ! Både på føde og barsel. Kjenner mange som er enige !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Her ekje de tvil en gong ! Her skal ej til Åse :) He fødd 1 gong i Volda, å aldri meir ! Ukompetente e dei der ! Føle mej tryggare på Åse der dei iallefll he barnelege !

 

Kansje dei e kjekkare i Volda, men skjer de nåkke gale e du iallefall i dei beste hende på Åse !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fødselen min startet veldig bra,- men da jeg fikk komplikasjoner ble alt snudd på hodet... Det raste inn med leger, jordmødre, studenter og gudene vet hvem.... Det hele ble så stressende og oppkavende....

 

Senere fikk jeg ingen hjelp... Jeg var førstegangsfødende.. familien min bodde 3 timer unna... Det var mye jeg lurte på,- men fikk ingen hjelp...

Feks.. jeg spure hvordan jeg skulle stelle navlen... svaret jeg fikk: På vanlig måte vel...... så gikk hun..... Det resulterte i... betennelse..

De var så sure og frekke mot meg at jeg nektet å være der lengere...

De eneste som hjalp meg var de 3 jeg delte rom med... som var flergangsfødende. Takk til dere!!!!

 

Det skal sies at jeg fødte i fellesferien... men det skal ikke være noen unnskyldning.... Never ever Åse!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...