Gå til innhold

Negative erfaringer med Ullevål?


Pruska

Anbefalte innlegg

Vi er noen småbarnsmødre som driver en aksjon mot fødekaos i Oslo. Problemet med kapasitesmangel i hovedstadsområdet har i hovedsak vært merkbart ved Ullevål. Mange har grudd seg for å bli avvist, mange har opplevd å bli avvist, mange har sluppet inn, men opplevd mangelfull omsorg pga. stress, mange har ventet i det lengste etter at fødselen har startet med kontakte Ullevål, slik at de ikke kan bli avvist etc. Historiene er mange, det vet vi. Fylkeslegen i Oslo og Akershus er derimot av den oppfatning at det ikke eksisterer kapasitetsproblemer ved Ullevål, han har nemlig ikke mottatt noen klager fra fødende med plass ved dette sykehuset! Vi vil nå forsøke å informere fylkeslegen om dette, og da trenger vi deres hjelp!

 

Har du på noe vis ikke fått den trygghet, omsorg og forutsigbarhet som man faktisk burde kunne forvente som gravid i Norge i disse dager, så burde du klage! Og husk at terskelen skal være lav for å sende en klage!

Vi har lagt ut informasjon vedrørende en slik klage på våre hjemmesider, samt en klagemal, så er du allerede et skritt på veien.

http://www.altern.no/opprop/klage.html

 

Samtidig skal vi som aksjon sende en bekymringsmelding til Fylkeslegen. I den forbindelse er vi også interessert i din historie, gjerne anonymt om du skulle ønske det, som vi kan publisere på våre nettsider. Noe er allerede ute, vi skulle ønske det kom mange flere historier! Kontakt oss gjerne med historier, spørsmål etc. på

opprop-alfakrøll-altern.no

 

Hilsen

Carina i

Aksjonen mot fødekaos

http://www.altern.no/opprop/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Fortsetter under...

Gruet meg til å føde på Ullevål takket være alt det tullet som skrives på dette nettsedet.

Hadde en fantastisk opplevelse og jordmødrene var alle kjempe flinke og dyktige.

Var innlagt der i 1 uke pga svangerskapsforgiftning, fikk tid til å bli litt kjent med 10-12 jordmødre, alle kjempe koselige og tok godt vare på meg.

Kommer til å føde på Ullevål igjen neste gang jeg blir gravid.

Har snakket med andre jenter som har født der og de er helt enige med meg.

 

mvh

Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Det er så dumt med sånn stressende innlegg som dette. Vi bor i Oslo. Den største byen = flest folk. Nå må vi slutte å syte så fælt. Venninner av meg, bl.a min beste venninde har født i utlandet (sør europa OG i oslo, på ullevål) sier det er foskjellen er som himmel og helvete. Nabo fra thailand sier hvor vannvittig heldige vi er her på våre sykehus. Hva er det dere forventer egentlig? En person som står ved siden av deg uansett om det går bra og skal være din omsorgsperson? det er mannen eller mor eller venn eller den man har med seg som har det. Har også hørt at de som er enslige eller alene ved fødsel får mer "oppmerksomhet" enn de som har med seg noen. Dette er helt rett etter min mening. Helsepersonellet gjør så godt de kan. tv-serier som "sykhuset, og jormødrene osv, er tv-produksjoner og kan fort gi litt feil inntrykk av hvordan det skal være. der kommer det ikke frem at selv på de mest fantastiske stedene går jordmødrene litt frem og tilbake mellom fødene og de går av og på vakt når det må skje.

La oss slutte å stresse og skremme hverandre, og gjøre det vi er skapt for å gjøre. FØDE.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hvorfor er det dumt og unødvendig å forsøke å forbedre det tilbudet vi har, slik at flest mulig kan få en god fødselsopplevelse.

 

Jeg har en dårlig fødselsopplevelse p.g.a. kapasitetsmangel på Ullevål fra 2006. Og kommer nok ikke til å søke meg dit om det er fare for å oppleve det samme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvorfor er det dumt og unødvendig å forsøke å forbedre det tilbudet vi har, slik at flest mulig kan få en god fødselsopplevelse.

 

Jeg har en dårlig fødselsopplevelse p.g.a. kapasitetsmangel på Ullevål fra 2006. Og kommer nok ikke til å søke meg dit om det er fare for å oppleve det samme igjen.

Jeg er fornøyd med fødeavdelingen, men IKKE barsel. Følte bare at jeg var til bry når jeg ba om hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...