Gå til innhold

Fødekaos på Ullevål


Mlms

Anbefalte innlegg

Har termin 300706. Og har plass på Ullevål. Begynner å bli mer og mer bekymret for fødselen. Hører ingen posetive opplevelser fra Ullevål mer!

Var så heldig å få føde på Aker før det ble lagt ned. Fikk der super oppfølging med samtale før og etter fødsel. Ringte Ullevål å etterlyste en slik samtale. Men ble da fort avvist med at sånt hadde de ikke tid til der?!? Hører nå også at jordmor ikke har tid til å være tilstede under fødselen, men gjerne må løpe mellom flere fødene. Er dette virkelig en virkelighet? Finnes det noen solskinns historier fra Ullevål, spesiellt fra avd B.

Trenger litt oppmuntring tror jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

  • 8 måneder senere...

Jeg fødte på Ullevåll - kjempefin opplevelse! Flott på føden og fantastisk med pasienthotell. Det er så typisk at folk skal skremme hverandre med historier her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei.

Jeg har hatt to fødsler på Ullevål, et planlagt keisersnitt og et hastesnitt. Begge to gikk veldig bra og jeg hadde fine opphold med masse dyktig personale!! Skal til pers igjen i november 2008 med nok et keisersnitt, og har selv søkt meg til Ullevål, fremfor Skien eller Tønsberg som begge ligger mye nærmere meg. Jeg synes det er godt med et sykehus hvor det er samlet mye kompetanse og hvor de har en veldig bra nyfødt avdeling dersom noe skulle skje eller være galt.

Lykke til! Synes også jeg får god oppfølging der nå i tiden før, opplever at de har god tid til meg og at de følger nøye opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg også fødte på Ullevål sykehus 12/07-08

Hadde en kjempefin opplevelse og jormødrene har vært veldig flinke og hyggelige. Var der i 1 uke pga svangerskapsforgiftning, på den tiden fikk jeg til til å bli litt kjent med flere av de. De har vært helt fantastiske.

Du må ikke la deg skremme, jeg angrer på at jeg tok meg nær av alle de fæle historiene som jeg leste.

Har snakket med andre jenter også som synes Ullevål er helt topp.

Jeg kommer til å velge Ullevål uten tvil neste gang også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Fødte min datter på føde A på Ullevål 8. februar og vil si at vi hadde en kjempefin opplevelse med god oppfølging på grunn av litt lite fostervann i forkant, en fin fødsel og et veldig bra opphold på pasienthotellet i etterkant. Der var det mange kjempetrivelige jordmødre som kom inn på romme og ga hjelp til alt vi lurte på. Jordmødrene kom inn og presenterte seg selv og spurte om det var noe vi trengte hjelp til - så vi trengte ikke være så oppsøkende som vi hadde trodd.

En veldig fin opplevelse! Jeg er ikke i tvil om at jeg ville valgt samme løsning igjen dersom det blir aktuelt noen gang.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Jeg skulle født på Ullevål i 2006, men ble avvist når jeg ringte.

Hadde altså hatt all oppfølging der på forhånd, men fikk ikke komme dit når jeg virkelig skulle føde.

Er redd for å velge Ullevål denne gangen, fordi jeg er redd for at det samme skjer igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...