Gå til innhold

Barsel ved Kirkenes sykehus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og skal etter termin nedkomme i slutten av august. I disse dager vurderer jeg de sykehusvalgene jeg har, og lurer derfor på om noen kan dele sine erfaringer fra barsel i Kirkenes. Min mann og jeg kommer sørfra og bor over 20 mil unna sykehuset, vi er spente på hvordan sykehuset legger til rette for fars tilstedeværelse etter fødselen. Vi ønsker begge at han skal ha mulighet til å være sammen med mor og barn så mye som mulig på barsel. Håper du som har erfaring har anledning til å skrive ned din opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer fra føden/barsel i Kirkenes - tvert imot. Har født to barn der, og begge gangene har personalet vært *topp* c",)

 

Var vel uansett ikke det du spurte om. Ved ankomst til sykehuset, får far visstnok bruke "papparommet", men det er jo ikke et tilbud som står gjennom hele barseltiden. Ellers er far velkommen på fødeavdelingen stort sett hele dagen, han kan få servert måltider på avdelingen, men det koster. Sykehuset har liste over overnattingsalternativer i nærheten av sykehuset.

 

Håper du får en fin fødsel & ei koslig barseltid uansett hvor du ender opp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en "liten" men koselig avdeling.

Ta en telefon dit å hør med de.

Vet de har "papparom" og "søsterhjem" hvor pappan kan overnatte.Pappan kan også komme og gå når han vil.Er ingen besøkstider han må følge.

Han kan også være med å stelle og bade babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

jeg fødte på kirkenes sykehus i juli 2006,å er super stor fornøyd.

hadde start problemer med amming siden det var min første,alle stilte opp og kom med råd og veiledning.pappa var der nesten døgnet rundt,fikk også noen måltider uten å betale.har termin igjenn i februar,og føder selvfølgelig i kirkenes.har bare en ting å si,personalet e helt suveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...