Gå til innhold

Barsel ved Hammerfest sykehus


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er førstegangsfødende og skal etter termin nedkomme i slutten av august. I disse dager vurderer jeg de sykehusvalgene jeg har, og lurer derfor på om noen kan dele sine erfaringer fra barsel i Hammerfest. Min mann og jeg kommer sørfra og bor over 20 mil unna sykehuset, vi er spente på hvordan sykehuset legger til rette for fars tilstedeværelse etter fødselen. Vi ønsker begge at han skal ha mulighet til å være sammen med mor og barn så mye som mulig på barsel. Håper du som har erfaring har anledning til å skrive ned din opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Finnmark er det kun 2 sykehus. Et i Hammerfest og et i Kirkenes,54 mil unna. Så når man bor her oppe,har man ikke all verdens å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

På hammerfest sykehus har far mulighet til å leie rom på selve sykehuset. Jeg trur det koster 100,- pr. natt, og han kan risikere å måtte dele det med andre i samme situasjon.

Far kan spise frokost og kvelds på føden hvis han sier fra om dette på forhånd, og middag (kl. 12.00) kan han spise i matsalen.

Men husk at far ikke har lov til å forsyne seg av egg som blir lagt ut på føden, de er forbeholdt mor, og det står ikke noen steder om dette. Jeg opplevde en gang at en jordmor kom etter en far som hadde tatt seg et egg, og hun kjeftet på ham og tok egget bort fra fatet hannes... hmm... jaja. Kjekt å vite i alle fall.

 

Eller så kan far være sammen med mor og barn så mye han vil hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

idiot! sjekk kartet igjen! og dere fra østlandet klager på halvtime til sykehus. vi har ikke noe valg, jeg har 5 timer til nærmeste sykehus, og det er ikke noe morsomt akkurat. ignorans...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...