Gå til innhold

Bare godt å si om sykehuset


det ble en gutt!

Anbefalte innlegg

Fødte i mai 2005. Var på ultralyd, kurskveld og jordmorsamtala på forhånd. Fødselen gikk fint, med et par timer i badekar og hyggelige ansatte. lå på lettpost sammen med mannen min. Barnet ble skrevet inn på intensiven neste dag, og det var vanskelig å forholde seg til rutinene der. Jordmødrene på lettpost håndterte den "kulturforskjellen" bra og vi fikk ha gutten hos oss mesteparten av tiden.

Så takk til lydhøre og fleksible ansatte på føden og lettpost!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei!

Fødte i Drammen 2004 og var ikke fornøyd med lettposten.

Etter fødsel trodde jeg at jeg ble trillet til barsel men endte opp på lettpost. Overlatt til meg selv, de lovte å slikke innom hver dag, noe de ikke gjorde. Var første gangs fødende og hadde null peilig på babyer og skulle da ta vare på meg selv også.

Nei, syntes ikke dette er noe for førstegangs fødende. Neste gang derimot kan jeg god tenke meg en slik avdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg var på lettposten i februar 06, som førstegangsfødende. Kjempefornøyd! Rolig og fredlig så vi fikk hvilt skikkelig ut etter fødsel. Mannen min var også der alle tre dagene (og var like utslitt som meg etter fødsel;-). Jenta vår var rolig, men med litt gulsot. Så vi kunne bare kose oss. Jeg kunne heller ikke noe særlig om babyer, men ringte på om jeg lurte på noe. Hyggelige folk som kom med en gang man ringte, men jeg tror jeg husker at de en vakt ikke var innom, slik de sa de skulle. Jeg hadde et nokså stort blodtap under fødsel, så til frokosten kom de inn og lurte på om jeg ville ha den servert (kunne nesten ikke stå oppreist).

Det eneste som var litt dumt var at vi nesten aldri fikk med oss måltidene ettersom vi sov så mye. Fint å ha mannen der da som kunne løpe ned i kantina, eller til bensinstasjonen.

 

På føden har jeg derimot litt blandede følelser...

Hadde først ei jordmor som var helt super!!!! aner ikke hva hun het, og navnet hennes står ikke i journalen, etter vaktskiftet overtok ei anna jordmor, med en student. Studenten var koselig, men jordmora svarte ikke på spørsmål jeg kom med (man virker kanskje ikke helt med når man er i siste fasen av fødselen, men når man får presset ut et spørsmål mellom riene så bør man få svar), og snakka meg over hodet.

Det som var positivt var at fordi studenten var der ble ting forklart for henne, så jeg fikk med meg det.

 

Alt i alt var hele oppholdet bra, men i siste fase av fødselen følte jeg at jordmor og barnepleier helst ville ha meg fort ferdig så de kunne gå ut å ta seg en røyk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...