Gå til innhold

literprisen på morsmelk?


Nyckelpiga

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Du får dessverre ingen penger for det i Stavanger. De mangler penger til å kunne gi. Men de organiserer henting av melken og bringer utstyr som trengs.

Det er dumt at de ikke kan gi noen kroner for en slik viktig jobb, men det gir meg DESTO mer respekt for dem som gir. For de aller minste premature er denne melken livsviktig.

Men det er utrolig synd at de ikke kan gi penger slik at melkebanken alltid er full.

Her er noen linker om denne saken og SuS:

 

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article236988.ece

 

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article238880.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Du får ingen penger nei, men du får låne alt av utstyr slik som pumpe, flasker, steriliseringsutstyr osv.

De kommer og henter morsmelken hos deg.

Hvis jeg ikke husker helt feil så blir du også invitert til en omvisning på nyfødtavdelingen, slik at du får se alle de små nurkene som nyter godt av morsmelken din.

For meg er dette mer enn god nok belønning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Ok, dette er noen år siden, men da jeg ringte for å spør hvordan det fungerte med å gi morsmelk, så sa de at jeg måtte levere melken selv og heller ikke skulle jeg få noe for det.

Siden jeg bor ca halv times kjøring fra sykehuset og stortsett aldri er i Stavanger, har jeg ikke levert melk.

Egentlig veldig dumt, for nå måtte jeg hive det. Klart jeg ikke trenger bli rik på melka mi, men de kunne vil i det minste hentet det?

Men da har ting endret seg. Hvis jeg hadde fått låne pumpe/flaske/utstyr og de hadde henta melka, så hadde jeg absolutt gitt fra meg melk!

Kanskje neste gang (venter nr.4 i september) :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

jeg ga melk til sus da min sønn var rundt 4-5 måneder pgav at jeg hadde mer melk enn deet han drakk:)

jeg bodde da på bryne og de kom å hentet melken hos meg da:)

sus er eneste sykehuset her i landet (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vertfall da hehe....det eneste sykehuset som har fått det til at det blir en donasjon på en måte:) at de donerer melken viss dere er med på tanken min?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...