Gå til innhold

visa/minibankkort?


Piri

Anbefalte innlegg

Det hadde vært en stor fordel om dattra mi på 12,5 hadde det. Hun farter mye, er ofte hos familien til faren sin og da skal de på shopping. I sommer reiser hun alene til besteforeldrene og til høsten til england med klassen.

Jeg mener at jeg har litt mer kontroll med pengene hennes på den måten. Jeg kan sette inn hvis hun går tom og jeg ser hvor hun handler og hvor mye hun bruker.

Er hun kanskje litt ung? Har barna deres kort? Hvor gamle var de når de fikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Datteren min fikk minibank-kort den sommeren da hun begynte på ungdomsskolen. Det har fungert kjempefint.

Jeg var ganske skeptisk, men hun måtte ha en form for legitimasjon når hun skulle på Norway-Cup og da slapp hun jo også å ha masse penger med.

Når hun har penger går det litt her og litt der og plutselig er det tomt uten at hun forstår hvor pengene er blitt av. Det skjer ikke når hun har pengene på kort. Så jeg er veldig glad hun har det og skal ikke vente like lenge med nestemann.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min har hatt i flere år. Hun er 17 nå, men fikk det vel i forbindelse med at hun gikk med VG på søndager. Det er legitimasjon som noen sier her, og det er greit at de har eget kort. Nå har hun reist såpass mye til familie i inn-og utland, at hun må ha et kort. I tillegg så setter besteforeldre ganske ofte inn penger til henne, og det er jo greit at de setter direkte inn til henne istedefor via meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår eldste fikk nå i vår (han blir 15 i sommer) i forbindelse med at han dro til utlandet alene for å besøke familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 14åring fikk nå i år i forbinelse med han han fikk seg jobb og lønnen hans kommer inn på konto.Syntes det er veldig deilig så slipper han å ha med seg for mye kontanter (de er jo passe vimsete:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutta mine har fått pengegaven sin fra meg rett på intro-konto. I og med at jeg har samme bank, får jeg opp deres kontoer når jeg logger på nettbank. Det er ikke bilde på dette minibankkortet, så det er ikke fullverdig legitimasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk minibankkort like før jeg skulle konfirmeres, men synes ikke det gjør noe å ha minibankkort i en alder av 12, er jo bedre det siden hvis hu mister det er jo det bedre enn å miste en lommebok full av penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...