Gå til innhold

Svangerskapskurs for oss med fødeplass på Riksen...


Lilje74

Anbefalte innlegg

Jeg var på ordinær UL for et par uker siden. Gav da beskjed om at jeg ønsker å delta på svangerskapskurs i juli. Jeg venter fortsatt på svar, men er fryktelig nervøs... Kanskje finnes det ikke kurs i juli? Jeg har termin 5. september og er førstegangsfødende. Har ikke lyst til å gå på kurs uten sambo så derfor må det bli i juli...

 

Noen andre i samme situasjon?

 

Noen som vet om alternative løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hej!

 

Jordmorsentret på CCVest har svagnerskapskurs som sträcker sig över 5 kvällar. Det kostar endel, 1900 men jag tycker att det var värt pengarna. Jordmor pratar om födseln och smärtlindring, fysio om träning, helsesyster om barseltiden. Det är omvisning på RH en kväll och sedan möts man igen efter att barnet kommit och pratar om hur man upplevde födseln. Man kan gå i grupp eller bara ni två med jordmor. Man kan välja om man vill vara med på allt eller bara delar. http://www.jordmorsenteret.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

vi skal på svangerskapskurs 18. og 19. aug på Riksen. Det koster kr. 800,- og må dekkes privat, men jeg er førstegangs så jeg har lyst til dette, da kommunen ikke kan gi oss noe tilbud

 

Program for kurset:

Avslutning av svangerskapet

Fødselen/film/omvisning v/fødeavd.

Barseltiden/amming

Hjemkomsten

 

To kvelder à 3 timer

Gleder meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

vi skal på svangerskapskurs 18. og 19. aug på Riksen. Det koster kr. 800,- og må dekkes privat, men jeg er førstegangs så jeg har lyst til dette, da kommunen ikke kan gi oss noe tilbudProgram for kurset:Avslutning av svangerskapetFødselen/film/omvisning v/fødeavd.Barseltiden/ammingHjemkomstenTo kvelder à 3 timerGleder meg

Når har du termin? Hvor lenge før termin går man på slike kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shanti ♥

Har hørt mye dårlig (på forum) om svangerskapskurset på Riksen og tenker derfor å droppe det, det skrives at det er penger ut av vinduet... Skal høre med jordmor på helsestasjonen om andre alternativer ved neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde termin i juli sist og kurset var i slutten av mai - den gangen. Lærte ikke mye nytt. Hadde lært det meste allerede fra dette forumet og bøker. Der nyttige var omvisningen der oppe slik at vi visste hvor vi skulle men dette kan man vel finne ut uten å betale 800 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Porsgrunn kommune har ikke svangerskapskurs:((

Kjipt, menmen.. får lese - og spørre meg opp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...