Gå til innhold

Veldig vondt å gå på do!!! :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg skal på do kjennes det ut som jeg revner "baki der"! *flau*

 

Begynner å blø mye hver gang, sitter med tårer i øynene.

 

Har prøvd alcos anal, laktulose og propolis 10%.

Får vondt i magen av laktulosen...

Noe annet jeg kan bruke?

 

Har gått sånn noen måneder nå, og det blir bare verre verre.

 

Vil helst ikke til legen da sjø, flaue greier dette (Takler nesten ikke Gu engang).

 

Noen som har gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her..

Er nok innvendige hemorrider..

Jeg bruker alcos anal. Men den salva irriterer meg noe voldsomt.. For det første - den innføringshylsa ryker i skruinga..

for det andre - det er da så vanskelig å klemme noe ut av tupa da man har fått den inn.. tror nesten ikke jeg får ut noe jeg..

for det tredje - tuba sprekker.. så det tyter salve.. Nå har jeg teipa rundt tuba.. hehe..

 

Jeg drikker duphalac for å få myket opp avføringen.. det blir da ikke like vondt når jeg går på do...

 

Lurte på om jeg skulle prøve de stikkpillene til alcos..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Vi-Siblin - får det på apotek og mulig på vanlig dagligvare. Det er ett fiberpreparat som legen min anbefalte. Rør det ut i noe du liker - eks. youghurt eller noe og det skal hjelpe.Dikk godt med vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får tårer i øynene av å lese innlegget ditt....

har nettopp blitt kvitt hemoroidene mine!!! det gikk bare en mnd fra det begynte å gjøre vondt til det nå er smertefritt å gå på do. jeg er ikke helt helt god, men nesten:-)

skal si hva jeg har gjort for å bli kvitt de: brukt scheriproct stikkpiller, og salve!! brukt kleenex m/balsam boks til å tørke meg etter toalett-besøk, og deretter gått inn i dusjen og spylt med så kaldt vann som mulig for at blodårene skal trekke seg sammen. jeg har drukket masse masse vann, spist kiwi, druer og svisker hver dag. spist knekkebrød med fullkorn, ingenting med hvetemel, det gjør at en kan få forstoppelse!! og ikke press når du er på do, vent til avføringen "sklir ut" av seg selv, derfor laktulose... jeg har tatt det også. jeg fikk også vondt i magen og mye luft, men jeg har tatt det hver kveld, og da har det ikke vært så gale i magen dagen etterpå, men tarmene blir uansett smurt. jeg syns det var så utrolig vondt å gå på do, at jeg har prøvd alt jeg trodde kunne hjelpe, og det gjorde det!! heldigvis. og prøv å ligg en del i løpet av dagen på siden, så ikke det blir så mye press der. lykke til, håper dette ordner seg for deg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

hadde dette prob i noen mnd etter fødselen men kan fortsatt merke det.

sambo dro på legevakt å hentet klyster å satte et på meg hjemme etter avtale har faktist blitt mye bedre nå ;)

lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ha innvendige hemorroider eller du kan ha en sprekk i endetarmen (såkalt analfissur). Du må¨ til lege og få en sjekk på hva det er. Det er viktig for videre behandling å finne ut om du har sprekk eller hemorroider. Det kan høres ut som du har sprekk, i og med at det kjennes ut som det revner. Jeg har sprekk og har hatt det i flere måneder. Forferdelig vondt. Legen har satt meg på denne behandlingen: Det er utrolig viktig at du holder avføringen myk. Jeg tar 15-20 ml Lactulose 3 ganger om dagen. Fikk vondt i magen til å begynne med ta jeg tok 40 ml i en slurk men det ga seg når jeg delte opp dosen (og det er ikke noe i veien for å ta mer enn det som står i pakningsvedlegget). Dernest er det viktig å drikke mye. Dersom du ammer må du nok opp i 4-5 liter om dagen, minst. Det hjelper å smøre området (inni og utenpå) inn med bedøvende krem før du skal på do. Jeg fikk resept på Xylocain 2% (den er kjempedyr, men det er helt nødvendig å få tak i denne). Det hjelper også å holde over området det gjør vondt i det avføringen kommer. Dernest bør du smøre endetarmsåpningen med Nitroglyserinsalve to ganger om dagen i 10-12 uker. Kremen får musklaturen til å slappe av slik at det er større sjans for at det gror. Du må også være nøye med hygienen og hoppe rett i dusjen etter dobesøket. Det kan ta ukesvis før sprekken gror (jeg er inne i 5. behandlingsuke og føler ikke så mye bedring annet enn smertelindring av krem og av at avføringen er blitt mykere). Jeg føler med deg. Ønsker deg god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og glemte å si at du bør ta en miniklyster dersom avføringen er veldig hard. Hard avføring ødelegger hele helingsprosessen. Dersom det tar lang til før du får legetime kan du ta sceriproct salve i mellomtiden, den kan hjelpe bittelitt, men den løser ikke problemet. Du MÅ dra til legen. I mitt tilfelle kunne sprekken stadfestes kun ved en titt. Men jeg må til bake for nærmere undersøkelse når det har grodd (nå var det ikke mulig på grunn av smertene) for å utelukke eventuelle andre sykdommer. Det er forferdelig ekkelt å tenke på denne undersøkelsen, men må man så må man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff ja....dette sleit jeg også m etterpå! Er så jæ..... vondt!!! Tok klyster en gang og drakk noe som skulle få det til å gli lettere. drakk det så ofte jeg kunne jevnt over i et par dager x 2, sånn at det fikk gro liksom...det hjalp meg til slutt :)

 

føler med deg! :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...