Gå til innhold

Sitter de mye inne?


Luka har 4barn♡

Anbefalte innlegg

Jenta mi på 12 er fortsatt mye ute og leker eller er i stallen . Men 15-åringen min er stort sett inne etter skoletid. Blir mye PC-spill, men ber jeg han om det, kommer han alltid inn i stua og er sammen med oss. Han mener at det er sånn de treffes nå om dagen, på MSN eller via online-spill.

 

Hvordan er det hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en som ble 14 år nå. han er mye inne han også som du sier. pc og Plays osv. Hjelper lite at jeg jager han ut når de andre er også inne. Tror jenter er mere flinke til å være ute, de handler og ser på gutter og fniser å står i.ler.

 

Tror det er bare sånn samfunnet har blitt dessverre. Husker selv at vi lekte jo ute hele dagen lang etter skolen, nå er det jo ikke noe som skjer ute. Man skal være så "voksen" liksom.

Litt synd, de klarer jo ikke å finne på noe ute heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant? Kan nesten ikke huske at jeg var hjemme jeg. Stort sett alltid ute og lekte. Inne var det jo bare kjedelig. Bare hjemme for å gjøre pliktene mine jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dattera til min samboer er 16 år og hun er inne hele tiden. Selv når det er kjempefint vær og vi andre er ute så stikker hun såvidt nesen utenfor døren før hun går inn igjen. Det hun gjør inne er å se på tv, surfe på nettet, høre musikk, lese osv. Alene. Jeg husker at vi stort sett var sammen med venner på fritida, men ikke hun. Og jeg har en følelse av at det er mer vanlig nå(??), men på meg virker det litt trist.

 

Hun kommer i morgen for å være sammen med oss i påska og faren hennes ba henne ta med skiene for nå skulle vi ut alle mann. He he, jeg tror han er litt vel optimistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi på 12,5 sitter mye inne. Liker å lese og å se på tv. Men det går litt i rykk og napp. Hun leker ikke så mye lenger, av og til leker hun og vennene boksen går og gjemsel og slikt, men det blir mer og mer sjeldent. Hun er med i korps, så det blir nok mindre innesitting nå som våren er her og marsjtreningen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på snart 14 år som er mye hjemme. Det går i dataspill, internet, playstation og bøker. Han må også tvinges ut innimellom, men det er ikke så mange andre å være ute sammen med. Det er nok slik det er blitt. De møtes på nettet.

Jeg trøster meg med at han er flink på skolen og leser bøker i tillegg til at han blir god i engelsk av alle spillene. Og flink på data.

I tillegg er det en trøst at han ikke er ute og finner på faanskap, drikker og fester osv. Det kommer tidsnok likevel.

Tror jeg har mer kontroll over hva han driver med i og med at han er så mye hjemme, men det kan nok hende at jeg lurer meg selv. Det skjer mye på nettet som jeg ikke vet om og det er litt skummelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min på 14 er mye inne han også... sitter med dataen sin... han spiller mye, eller er på msn og debatter.. Han er det jeg oppfatter som litt asosial, men sambo sier det er slik de er i den alderen, og han blir jo kjent med folk over disse spillene, og har kontake med folk fra skolen på msn, så han er jo ikke venneløs selv om mor synes det kan se litt sånn ut av og til når man ikke ser en eneste kamerat av han innom på noen uker =P

 

Mens jenta¨på 14 har blitt mer og mer "fæl til å fly" som min mor ville sagt...

Er ute mye, er sammen med en gutt, og er mye hjemme hos han, eller hos venninner, eller så "okkuperer" de huset her litt av og til også, gjør meg ikke noe, er glad hun føler at kan ta med seg venner hjem hit jeg :)

Har fått innredet "ungdomsrom" i kjellerstua, med Playstation (singstar og slike spill) to doble sovesofaer og stereoanlegg, og hun har ofte med seg et par venninner på overnatting og slikt. =)

 

Jenta på 12 er lik søsteren sin, men er mer ute og faktisk leker enda, problemet blit når de to skal begynne å "sloss" om kjellerstua :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...