Gå til innhold

Har dere leggetider?


Luka har 4barn♡

Anbefalte innlegg

Her syns jeg de har flytt litt ut etterhvert. Spesielt i helgene. Det er egentlig ikke noe problem for oss, men hvordan gjør dere det? Må de fortsatt legge seg til et fast klokkeslett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ikke sant. Samme her. Dessuten har jeg barn i to puljer (hadde jeg nær sagt). To på 15 og 12 og to på 4 og snart 10 mnd. De små legger seg jo, men da kryper de to store frem fra skyggene :-) og de to store sover jo lenge, mens småtrollene mine er våkne fra i seks syv tiden...

 

Ikke lett det der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her legger 12 1/2-åringen seg etter sporten på TV2 ( 21.45 ca.) på hverdagene, men fredagene får han være lenge oppe.

Lørdag må han være i seng senest kl. 22.30, for etter det skal gubben og jeg ha litt "voksenkveld".

Vi har disse faste tidene, men likevel sklir det litt ut.

Det er alltid et Donald, bilblad, bok etc. som skal leses før lyset slukkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har leggetider ja,både min på 3 år å minstemann på 8 mnd legger seg kl 19:30-20:00-tiden. Godt å ha faste rutiner synst jeg,åsså får jeg å sambo mer voksentid på kveldene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også 2 puljer. De tre eldste er 19, 16, og 14 år. De minste er 7 år, 4 år og minsten snart 7 mnd.

Så det er alltid noen våkene bådde sent å tidlig.

Veldig vanskelig å ta tak i det når det først har glidd ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På de to eldste som nå bor for seg selv ;o)..... Hadde vi faste tider... uke dager la de seg 20.30. da de var tenåringer...( ut ungdomsskolen ) den ene er 19 enda, snart 20 og den eldste blir 21.. om ikke så alt for lenge...Da de begynte på videregående var det senest kl. 22.00 komme hjem senest kl. 21.00... De måtte så tidlig opp at de la seg frivillig ;o)

Var aldri noe problem da alle vennene også måtte legge seg til den tiden....Om dere har noe kontakt med foreldrene til vennene så kan dere samordne leggetider.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de legger seg naar de er troette.

(Naa snakker jeg om jentene paa 14 og 17).

 

Men de har bestemte klokkeslett de maa vaere inne, da.

 

Det er ingen problemer med "leggetid", for mine er veldig kveldstroette.

=) De har ogsaaa laert at de blir MYE troettere om morgenen, dersom de er seint oppe kvelden foer.

Det er sjelden 14 aaringen legger seg etter 21:30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver... men de flyter litt.. Eneste er at ingen skal være ute lenger enn 20:00 hvis det ikke er noe spesielt...

Og så prøver jeg å ha de i seng innen 21:30... Men de to på 14 har begynt å protestere litt, og jeg vet jo at de uansett ikke sover om de er på rommet sitt, men hun på 12 er sjelden oppe lenger enn 21:00 :)

Også har de "dataforbud" etter 20:30... der får jeg høre jeg er streng, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gjort det sånn at han får være oppe sent 2 dager i uken å se på Lost og C.S.I feks som han liker å følhe med på. Er det flere program tar vi det opp til han! Han får lese til han sovner selv, men vi har også minsten som er oppe 7 , så føler vi MÅ sette grenser så ikke alle timene i døgnet handler om ungene! Er viktig for oss ihvertfall:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titta inn her jeg.. Har ikke tenåringer selv,men er ikke lenge siden jeg var. Hadde ikke leggetider, men hadde innetider.. Husker jeg måtte være hjemme med siste buss i helgene da jeg var 15-16 (ca halv ett - ett) Og dette var mye strengere enn de aller fleste av mine venner!

Alltid hatt strengere innetider enn de jeg hang med..

Må egentlig si jeg skjønner mamma litt..da jeg kom hjem møkkfull hver helg da jeg var rundt 16....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi har leggetider ja,både min på 3 år å minstemann på 8 mnd legger seg kl 19:30-20:00-tiden. Godt å ha faste rutiner synst jeg,åsså får jeg å sambo mer voksentid på kveldene."

 

Det var fryktelig tidlig å komme i tenårene synes jeg... ;-) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Dattera mi på 12 legger seg om hverdagen ca. 21.00-21.45. I ferien kan vi sitte oppe hele natten og bare snakke, det er veldig koselig:-)

Lillejenta på 2 skal legge seg etter barnetv,men klokka blir som oftest mer...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natterangel i dag jeg men...

 

Synes det var grusomt tidlig å legge seg 20.30 når man går på ungdommskolen ( 16 år ), om h*n da ikke legger seg frivillig selvfølgelig :))

 

Mine to eldste er 12 og 14 år. De er alltid opplagte om morgningen, men 12 åringen skal ha lyset slokt kl. 22.00, og han i 8 klasse 22.30

 

Dette fungerer helt fint her i huset ;) Spesielt eldstemann er alltid den som er tidligst oppe her i huset, og den med best humør faktisk :)

Alle er forskjellige, og har forskjellig søvnbehov.

 

I helgene ser vi det rett og slett litt ann. Merker fort om noen trenger søvn mer enn andre :)) Så vi har ikke noen spesielle tider der. Synes og at det blir galt å si at vi trenger "voksentid", selv om vi sikkert gjør det innemellom og. Har tross alt ikke skaffet meg barn for å sitte opp med kællen på kvelden :))

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...