Gå til innhold

Kosthold!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips om hvordan lage enkel, lett og sunn matpakke til en tenåring som ikke liker brød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lomper med pålegg

Salat med pasta, ris...variasjoner

Fylte horn

Innbakte pølser

Pizzasnurrer

Wraps med skinke, ost, salat osv..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vet ikke om h*n liker salat, men det er en løsning. Tenker da på f.eks. pastasalat. Hvis du koker pasta på kvelden, kan du legge den i boks til dagen etter. Bland de grønnsakene som tenåringen din liker sammen med pasta.

 

Liker h*n rundstykker/bagetter? Kanskje kan dere bake det?

 

Det var kanskje ikke så gode forslag, men brød kan jo bli ganske tørt ja.

Her er noen linker

http://www.nrk.no/programmer/tv/frokost_tv/5013010.html

http://www.melk.no/Article.aspx?artid=8589

http://193.90.90.233/attachments/20309_7178%20Matpakkebrosjyre_3009.pdf

 

Håper noen av disse vil hjelpe.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janta mi er småspist og går fort lei. Da hender det jeg legger min flid i matpakken hennes. Salat med pasta, kokte egg, nøtter, sherrytomater, agurk og annet snacks som jeg vet hun liker. Så legger jeg ved et grovt rundstykke - og en lapp hvor det står at jeg er glad i henne. Tror hun blir litt klar over at jeg har lagt hjertet mitt i matpakken hennes da, og da spiser hun for å glede meg i det minste. Poenget er jo at hun spiser!

I virkelige knipetak hender det at matbokset blir fyllt med frokostblanding og en flaske melk til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er snart 14 og har smørt matpakke selv i flere år. Men nå lurer jeg jammen på om jeg må begynne å smøre igjen, han spiser jo ikke! Eller han kjøper et rundstykke med skinke og ost i kantina, men det blir jo dyrt å kjøpe hver dag.

Han spiser brød, men er vanskelig med pålegg. Ikke lett det der.

Han spør selv om ikke jeg kan smøre, men egentlig synes jeg han burde klare det selv. Han sier at "alle de andre" slipper å lage matpakke selv. Synes det høres veldig rart ut?!?!?

 

Men tips om gode matpakker mottas med takk fra meg også!

 

Jeg kan jo nevne at jeg en periode bakte horn med div. innhold i, f.eks. ost, pølse med ketchup og kanskje litt grønnsaker klarte å snike seg inn uten at han merket det. De lå i fryseren og han bare forsynte seg med det han ville hver dag. Så var de ferske og tint til lunsj.

Men ble fort lei av å bake hele tiden....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vi har et slags opplegg:

 

Mandag: Innbakte horn med ost og skinke

Tirsdag: Tunfisksmørbrød

Onsdag: Pastasalat

Torsdag: Hvregrøt med fruktbier

Fredag: overaskelse!

 

JEg har bare hun å lage matpakke til, 2-åringen min får mat i barnehagen!! Greit å vite hav jerg skal kjøpe inn!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...