Gå til innhold

Noen som kan dele sine erfaringer?


Tussi2

Anbefalte innlegg

Jeg er veldig spent - kan noen fortelle hvordan det var å føde på Bærum sykehus? Hva trenger man å ha med? Hva er lurt å ha med? Er de ansatte hyggelige? O.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg har født mine tre gutter på Bærum og skal føde der igjen til høsten. Har ikke noe negativt å si, men så her jeg heller ikke prøvd noe annet ;)

 

Føden er veldig bra, flotte jordmødre og personale. Blir møtt med både respekt og omsorg. Føler virkelig at de tar vare på meg og er ikke for travle til å svare på fars spørsmål, heller..

De har cd spiller der, så det går kjempefint å ha med egne cder om man ønsker.

Du trenger vel ikke ha med noe spesielt annet der enn andre steder; fotoapperat, mobiltelefon/lader eller telekort er jo noe man må ha. Lurt med en matbit og noe å drikke, særlig til far, for om natten er det ikke lett å få tak i sånt.

Nettingtruser er kjempefine å ha første dagene, kjøpes på apoteket. Tuslet rund i morgenkåpe jeg, men det er fordi jeg er glad i det ellers. Lurt å ta med seg litt behagelige klær, joggebukse el man trives i. Bind til hjemreise. Ammeinnlegg i ull er å anbefale uansett tempratur, hindrer tilstoppede melkekanaler og brystbetennelse fra første dag, og ammebh/behagelig bh.

 

Toalettsaker/litt sminke må selvfølgelig med. Foretrekker egen shampo, såpe ol for jeg reagerer på det meste. Notatbok, penn, blader og en bok har gjort dagene kortere for meg.. Har lett for å bli rastløs når babyen sover.

Penger til kiosken eller apoteket er greit å ha.

 

Til babyen får man alt man trenger, men har alltid med et par små sokker, så de ikke blir kalde på beina (dessuten synes jeg det er litt søtt) smokker har jeg tatt med siden jeg fikk nr en. Jeg liker å begynne med smokk på sykehuset, ellers kan man slite med å bli vant til den senere. Selvfølgelig, det kan man bare om babyen suger godt og ammingen går fint. Har aldri opplevd problemer der selv..

 

- og du, ikke gå glipp av havresuppen du får servert ca kl 06.00. Den er helt nyyydelig :)

 

Ojojojo, dette ble da alt for langt ;)

Ønsker deg lykke til med fødselen og tiden fremover.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Tusen takk for mange nyttige opplysninger! Nå nærmer det seg.

 

Lykke til med prinsessa i magen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

 

Født der en gang. Føde avd veldig bra!! Kjempe fornøyd!!

 

Barsel; Ikke så fornøyd. Var der i ett døgn før noen kom og spurte hvordan det gikk eller fortalte noe som helst. (Så de da jeg fikk mat bare.. ) De var veldig lite hjelpsomme syns jeg. Gikk i gangene hele natta, siden min ille HYLTE omtrent hele natta! Faren var der om dagen. Satt på gangen i siestaen, så jeg kunne sove litt. Men han ble jagd hjem. Hvem plaget han ute på gangen, men en lydløs unge i armene??

 

Våknet en morgen; Senga klissvåt av den føste melka. Og det var ikke noe ammeinnlegg og finne, så jeg måtte bare bli våt og legge inn do papir til vi fikk tak i det. De kunne jo hatt noe der! Husk å ta med dette!

 

Min dårlige opplevelse kan skyldes ett spesielt personal akkurat da. Men jeg er ikke alene om å ha følt det på denne måten!

 

Neste gang føder jeg der, så drar jeg hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Enig med forrige innlegger. Selve fødeavdelingen var ok, bortsett fra at det ikke var ledig fødestue til meg..., kun et lite undersøkelsesrom..., men det endte i et akutt KS for meg, alle jeg møtte var veldig proffe. På barselavdelingen var det så som så... Lite hjelp å få, så hadde jeg ikke hatt KS hadde jeg dratt fort hjem!!

 

Men det viktigste var å få ut et friskt barn, så jeg skal dit igjen i april, og gruer meg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...