Gå til innhold

Dere som har fotball-interesserte menn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange kamper ser han på og hva synes du om det? Synes det blir veldig mye her i huset. Hadde tenkt at vi skulle ha en hyggelig og fin lørdagskveld sammen på terrassen i det fine været. Men da vil han absolutt se en finale kamp på tv isteden, så jeg blir alene. Og i sommer skal det være noe VM i fotball og da skal han sikkert se mange kamper på kveldene. Ser sikkert 2 eller 3 kamper hver eneste uke ellers! Jeg synes det er så uinteressant og nesten usexy at han som voksen mann skal bruke så mye tid på å se fotball. Flere som har det sånn? Hva er for mye, synes du? 

Anonymkode: 49a0b...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er Champions league-finale. Det er som julaften og 17.mai på en gang. Du må virkelig hate ham hvis du ikke unner ham denne. 

Anonymkode: 1b821...b53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kampen i dag skjønner jeg at han vil se, dette er årets kamp (Har jeg blir fortalt). Ellers bryr jeg meg ikke om hva han ser på, så lenge jeg sluppet å se flere kamper i uka, så ofte har han kamper på på pcen uten lyd, mens vi sitter sammen i stua og prater eller ser på noe annet på tven.

Vi er forresten på kamp nr2 på tv'en i kveld, for kampen i tippeligaen for noen timer siden var også viktig... Jeg er nå på dib,  mens de tre andre i familien sett på fotball. Men en sånn dag er veldig uvanlig hos oss. 

Anonymkode: cbd62...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det vintersport hver jævla helg. Vi skal dra ut og ordne ting og blir enten noen timere senere eller så henger han på mobilen hele tiden for å få med seg resultater.  Det var jo OL i vinter... det var festlig... 😒 på sommeren er det friidrett og litt sykkel. Han vil gjerne se litt hver dag på tour de france, og så er det vel friidrettsgreier nesten hver helg. Litt fotball vil han se, sånn som kampen i kveld. Han er også veldig interessert i bridge, og spiller dette nesten hver dag på nett. Vi har barn som ikke er gamle nok til å dele hans interesser.

Anonymkode: adf13...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann ser kanskje max 1-2 kamper i uka. Den i dag er jo viktig, og som julaften. Han er ute med venner og ser den. Jeg liker å få vite det når det er fotballkamp sånn at jeg selv kan planlegge i forhold til det, men jobber turnus, så det er ikke alle kamper jeg engang får med meg at har vært. Liker likevel å få vite at det er kamp når jeg kommer hjem fra kveldsvakt, sånn at jeg vet hva jeg har å forholde meg til når jeg kommer hjem. Vi har 2 tver, så sånnsett er det ingen problem.

Anonymkode: 6e191...587

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset ses det 2-3 kamper i uka. Jeg ser ikke på det som noe problem. Jeg har også interesser som tar opp min tid. Det er heller ingen som nekter meg å se kampene sammen med ham. Noen ganger gjør jeg det, ikke fordi jeg er så veldig interessert, men fordi jeg synes det er hyggelig å ta del i dette, fordi det er viktig for ham. Han er på lik linje lite interessert i min fritidsinteresse, men engasjerer seg innimellom, fordi han vil ta del i det som jeg liker.

Du spør om hva som er for mye. Jeg synes ikke det går an å tallfeste det. Det blir for mye når det går ut over andre forpliktelser. Hvis han f.eks. ikke hadde tid til å ta sin del av oppgavene hjemme fordi han må se en haug med fotballkamper, da hadde det vært for mye. Når det gjelder planer for kvelden tror jeg mye kan løses hvis dere snakker bedre sammen. Du hadde tenkt at dere skulle ha en ettermiddag på terrassen i dag, han hadde tenkt å se en kamp. Dermed hadde dere begge laget planer for kvelden, han hadde laget planer for seg, mens du hadde laget planer for dere begge. I min verden er det sånn at i det øyeblikket man lager planer som involverer andre, så må man snakke med dem, og spørre om det er greit/passer. Det betyr ikke at jeg pleier å lage avtaler med mannen om at i kveld kan vi kose oss på terrassen, det gjør vi ofte helt uplanlagt. Men det betyr at jeg har forståelse for at selv om jeg har tenkt at det hadde vært fint med en kosekveld sammen i kveld, så betyr ikke det nødvendigvis at han ikke har lagt andre planer, og jeg blir dermed ikke sur om det ikke passer.  

Anonymkode: 65601...a80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom an! Det er dritspennende!  Bli med ham å se, det er mye bedre enn å surmule alene på terrassen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, du kan ikke surmule for at han vil se denne kampen. Det er på linje med VM-finale.

Anonymkode: 8f601...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser tippeligakampen med favorittlaget og kampene med sitt engelske favorittlag. Avtale om at han ikke får melde seg ut av familielivet i helgene pga kamp. Vi har småbarn og helgekampene kræsjer ofte med turer, besøk o.l. Kveldskamper gjør meg ikke så mye. 

Anonymkode: 5264e...fbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var slik da jeg ble sammen med han. Så alt av kamper.  Da vi flyttet sammen satte jeg foten ned, så nå er det kun RBK og Liverpool som sees hjemme. Skal han se andre lag så må han til en kompis. 

Men kampen idag(selv om det var Liverpool ) er som andre sier, like viktig som en vm -finale! 

Jeg har også sagt at selv om det er kamp så har du fortsatt forpliktelser i Familien, som ved legging av barna og lignende.

Anonymkode: f4d2e...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mange kamper ser han på og hva synes du om det? Synes det blir veldig mye her i huset. Hadde tenkt at vi skulle ha en hyggelig og fin lørdagskveld sammen på terrassen i det fine været. Men da vil han absolutt se en finale kamp på tv isteden, så jeg blir alene. Og i sommer skal det være noe VM i fotball og da skal han sikkert se mange kamper på kveldene. Ser sikkert 2 eller 3 kamper hver eneste uke ellers! Jeg synes det er så uinteressant og nesten usexy at han som voksen mann skal bruke så mye tid på å se fotball. Flere som har det sånn? Hva er for mye, synes du? 

Anonymkode: 49a0b...2ae

Den kampen kan sammenlignes med sesongfinalen av greys anatomy eller hva det er du ser på. Eller nei.. den er MYE viktigere enn det! 

Det er jo hobbyen hans da! Altså 2-3 kamper hver uke? Hva ellers ser han på TV da? Hva ser du på og hva gjør du ellers? Det som er viktig her er at begge tar seg like mye av hus og hjem og begge får litt fritid for seg selv.

Å furte fordi mannen ville ser Champions league finale i stedet for å sitte på terassen med deg er iallfall usexy!!

Anonymkode: d4cb6...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg som er den fotballgale. Vi har en sånn ordning at Liverpool og brannkamper er hellige. Mesterskap eller kamper  som er avgjørende for mine lag får jeg også se. Andre kamper får jeg nødvendigvis ikke prioritere foran famlieting. Vi er begge fornøyd med ordningen. Med fire barn skjønner jeg jo at jeg ikke kan sitte dag ut og dag inn å se fotball slik som før 😊 Jeg ser vel ca 2-3 kamper i uka. Han bruker nok ca like mye tid på sine hobbyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.5.2018 den 20.21, Anonym bruker skrev:

Hvor mange kamper ser han på og hva synes du om det? Synes det blir veldig mye her i huset. Hadde tenkt at vi skulle ha en hyggelig og fin lørdagskveld sammen på terrassen i det fine været. Men da vil han absolutt se en finale kamp på tv isteden, så jeg blir alene. Og i sommer skal det være noe VM i fotball og da skal han sikkert se mange kamper på kveldene. Ser sikkert 2 eller 3 kamper hver eneste uke ellers! Jeg synes det er så uinteressant og nesten usexy at han som voksen mann skal bruke så mye tid på å se fotball. Flere som har det sånn? Hva er for mye, synes du? 

Anonymkode: 49a0b...2ae

Her er det motsatt. Jeg som ser fotball, mannen ser bare maks to TVkamper i året. 

Hallo ! Jeg hadde sett finalen mye heller enn å sitte på verandaen ass. Det skal være noe VM ?? VM er viktig  😁 Jeg ser ikke alt som er av fotball. Men ! Finaler og VM og OL er stort. 

 

Anonymkode: 884cf...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her er det motsatt. Jeg som ser fotball, mannen ser bare maks to TVkamper i året. 

Hallo ! Jeg hadde sett finalen mye heller enn å sitte på verandaen ass. Det skal være noe VM ?? VM er viktig  😁 Jeg ser ikke alt som er av fotball. Men ! Finaler og VM og OL er stort. 

 

Anonymkode: 884cf...0a8

VM om 3uker😉

Anonymkode: f4d2e...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset driter mannen i fotball, mens jeg digger det.

Ser selvsagt alle kampene til «mitt» engelske lag, både i PL, CL og i FA-cupen. Heier selvsagt på England i VM, og skal se så mange kamper jeg rekker. 

Anonymkode: b43ef...27f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av fotball-haterne før. Etter at gutten vår begynte å spille fotball og bli interessert i å se kamper på tv, så har det smittet over på meg. Han er nå 14 og den mest engasjerte på sidelinjen når laget hans spiller er nok meg:-D og det gjelder nesten de samme når favorittlagene spiller på tv. Vi har vært og sett begge favorittlagene live i Barcelona og Manchester (United), og det var stort! Her gledes det stort til VM, og da er det bare å hive seg med og kose seg og være engasjert sammen;-) Alt blir kjekkere når man gjør det sammen, og når man kommer inn i både regler og hvem som spiller hvor, og faktisk følger med på kamper, er det jo veldig underholdende da - og kampen på lørdag var virkelig verdt å få med seg, til tross for at vi i grunn ikke heiet på noen av lagene:-P

Ellers bør du bare innse at han er interessert i fotball, og ønsker å se visse kamper, og heller finne deg en serie på Netflix elelr noe du kan se på en iPad eller noe mens kampene står på;-) Eller lese deg en bok;-)

Anonymkode: 21c9f...dbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det som provoserer meg et når det bare kunngjøres at "nå er det friidret på tv" og så er det wn selvfølge at vi skal se på det. Litt sånn at så lenge jeg ikke har sagt ifra 3 uker i forveien at jeg vil se en film som går på samme tidspunkt så "må han selvfølgelig få dyrke hobbyen sin". Sport på tv tar av alles tv-tid da det gjerne kan gå i beste sendetid, det medfører ofte brøl og bråk sånn at vi som ikke orker å se ENDA en kamp må være i et annet rom for å ha en hyggelig stemning. 

Anonymkode: adf13...7c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har et lag han er opptatt av, men MÅ ikke se alle kampene og ser ofte i bakgrunnen på pc’n uten lyd. Han skjønner faktisk at ikke alle synes dette er spennende og klarer helt fint å ta hensyn.  Men i sommer er det jo VM og da kommer han til å se alle kampene Frankrike spiller ( han er fransk) på TV. Jeg er egentlig totalt uinteressert i fotball, men kommer nok til å se sammen med han sånn som jeg gjorde under EM for to år siden. Ble faktisk litt engasjert etter hvert også 😆

Anonymkode: 98f7d...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

VM om 3uker😉

Anonymkode: f4d2e...0e9

I know ! 🤗

Anonymkode: 884cf...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...