Gå til innhold

Dere veldig tynne som trener lite eller moderat. Hva spiser dere i løpet av en dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke alderen din, men jeg trente/trener lite eller moderat/ingenting. Var veldig slank/tynn til jeg var 30. 

Fikk eldste da jeg var 19, da var jeg 162 cm og veide 52 kg. Både før jeg ble gravid, og 2 uker etter fødsel. Etter jeg fikk nr 2 når jeg var 24 veide jeg vel omtrent det samme, kan kanskje legge på et kg el 2.

Jeg har alltid kunne spise nøyaktig hva jeg ville, og har gjort det, mamma lurte ofte på hvor jeg gjorde av all maten jeg puttet i meg, for jeg kunne godt spise MYE mat. Snakk om like store porsjoner som min far.

Begynte å gå litt opp da jeg ble over 30, og har steget sakte men sikkert til nåværedne vekt som viser 64 kg. Ikke veldig mye, men litt mer enn jeg trives med. Nå spiser jeg ikke lenger like mye som jeg gjorde, og har spist "normale" porsjoner fra jeg var 25-30 kanskje.

Anonymkode: 0a6f7...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med unntak av under 2 svangerskap der jeg har gått opp 35 kg, veier jeg alltid 60 kg og er 165 hm høy. Min gjennomsnittlige dag spiser jeg:

2 skiver til frokost, 2 skiver til lunsj, 1 tallerken med middag, og 2 skiver til kvelds. 

Av pålegg bytter jeg hele tiden, men Nugatti er en favoritt. 

Anonymkode: 3d1b0...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her:)  Jeg tenkte veldig tynne, de som ligger rundt 17-18-19 i bmi.

Anonymkode: 82b8b...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil egentlig bare ha tips fra undervektige for å selv kunne bli det?

Jeg er 167cm og veier 52kg, spiser helt normalt og trener ingenting.

Anonymkode: 78764...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå. Jeg veide 50 en gang, men da var jeg så tynn at jeg ble stygg. Spiste alt over utenom frokost  😉

Anonymkode: 3d1b0...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veier 39.8 så jeg går nok under undervektig. Jeg spiser akkurat det jeg vil å blir dessverre en del usunt ettersom jeg ikke legger på meg uansett hva jeg spiser. Jeg ble 30 år i år.  Jeg trener aldri men prøver å ligge på 10.000 skritt per dag da å klarer det storsett.

Anonymkode: 0e5fb...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Havregryn og lettmelk til alle måltider, intet annet.

Anonymkode: a882c...630

Det hørtes kjedelig ut! Det hadde jeg gått fort lei av!

Anonymkode: 0e5fb...ddb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Havregryn og lettmelk til alle måltider, intet annet.

Anonymkode: a882c...630

Hva gjør du for å unngå alvorlige mangelsykdommer? Og hvordan legger du opp barnas måltider? Spiser du havregryn når de spiser middagen sin? 

 

Anonymkode: e3e40...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til jeg var 32 år veide jeg mellom 48-50 kg, er 167 høy. Jeg spiste alt jeg ville. Men samtidig har jeg alltid vært glad i grønnsaker og sunn mat. Og sjokolade og godteri spiser jeg bare noen en biter, så har jeg fått nok for den dagen. Så selv om jeg har en opplevelse av å ha kunnet spise absolutt hva jeg vil, så har jeg nok spist ganske bra. 

Anonymkode: 43bc0...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 3-4 skiver med pålegg, melk. 

Lunsj: det samme som over, eller en stor porsjon salat med ost, dressing og keutonher. 

Middag: vanlig middagsporsjon. 

Kvelds: 2 skiver med pålegg, evt havregryn med melk eller yoghurt med frukt/bær. 

Spiser også alltid litt innimellom måltidene som frukt, grønnsaker, yoghurt, ost, litt potetgull, en sjokolade innimellom. Spiser alltid til jeg er mett, men veldig sjelden til jeg er stappmett. Men jeg har merket at jeg ikke klarer å spise like mye søtt som endel andre gjør, kunne ikke falt meg inn å ta to porsjoner av dessert feks, da blir jeg uvel og kvalm fordi det blir for søtt. Så jeg spiser nok mindre søtt enn endel andre gjør. Jeg er mer glad i frukt enn i dessert feks og er nok i gjennomsnittet mer glad i sunn, ren mat enn i usunn mat og junk fordi jeg får mer energi av å spise sunt, så jeg gjør nok ofte ganske sunne matvalg. 

Anonymkode: ea49b...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bmi på 17.2 og hva jeg spiser varierer fra dag til dag. Noen ganger er det par skiver til frokost, ingen middag pga jobb og et par skiver til kvelds. Andre dager er det måltid på måltid. Generelt drikke jeg lite vann, det går i juice, sjokokademelk, te, kaffe-mokka og cola. Ja og godis da, nesten hver dag.

Er tynn, men ser sunn ut og får mye oppmerksomheten for at jeg holder meg enormt godt.

Anonymkode: 86b56...098

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en bmi på 20 som stadig vekk får høre at jeg er altfor tynn å burde legge på meg, så lurer jeg på hva poenget med å vite hva de som er veldig tynn å har en bmi på mellom 17-19 spiser?

Jeg har en bmi på 20, men trener 5-6 ganger i uken å har en høy muskelprosent i forhold til fettprosent. Ser derfor litt for tynn ut å jobber for å legge på meg så faller utenfor det du spør om siden du samtidig spør etter de som trener lite eller moderat. 

Bmi under 18,5 er betegnet spm undervektig og er ikke noe som burde være ett mål for en voksen person. Når du samtidig spør etter de som trener lite eller moderat, så gir det ikke inntrykk av at du ønsker svar på hva en sunn person med en sunn livsstil spiser.

Anonymkode: 49bbc...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt hva og hvor mye jeg spiser, har dårlig matlyst i perioder og bedre andre. Er småspist. Jeg trener ikke, men er veldig aktiv, går mye og er stort sett i bevegelse fra morgen til kveld. Jeg spiser som oftest cirka slik: Frokost:havregryn m/Biola, linfrø og litt frukt/bær. Lunsj:2-3 knekkebrød+frukt/grønt (innimellom rester av middag oppvarmet isteden). Mellommåltid: variere veldig, det kan være en banan, yoghurt, et knekkebrød. Middag: 1 porsjon av det vi har til middag. Liker best lett, spicy mat som thai mat. Ingen fan av fete sauser ol. Kvelds: spiser 2 knekkebrød el litt havregrøt om kvelden i perioder, andre perioder ingen kvelds. Drikker veldig sjelden annet enn vann, ikke glad i brus. Noen ganger 50/50 eplejuice og vann. Ikke spesielt glad i sjokolade eller kaker, men spiser i blant litt smågodt eller chips/popcorn.

Anonymkode: 77752...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på det tynneste så levde jeg stort sett på røyk, cola, baguett og stratos.

Anonymkode: 2acf6...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 17.54, Anonym bruker skrev:

Jeg veier 39.8 så jeg går nok under undervektig. Jeg spiser akkurat det jeg vil å blir dessverre en del usunt ettersom jeg ikke legger på meg uansett hva jeg spiser. Jeg ble 30 år i år.  Jeg trener aldri men prøver å ligge på 10.000 skritt per dag da å klarer det storsett.

Anonymkode: 0e5fb...ddb

Hvor høy er du?

Anonymkode: 2acf6...867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...