Gå til innhold

Vil jeg angre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har alltid ønsket meg 3 barn. Fikk to tette som nå er 5,5 og 8 år. Orket ikke tre tette, men har det siste året prøvd på nr 3. Ble endelig gravid, men det endte til stor skuffelse i en sa. 

Nå er jeg så i tvil. Fortsatt lyst til å prøve, men klarer vi tre barn? Klarer jeg en ny periode med prøving? Hodet går i spinn om dagen. Var så tungt å oppleve sa. Klarer ikke legge fra meg ønsket om nr 3 heller... Mannen tenker d er mest opp til meg. 

Noen med erfaring?

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er litt samme situasjon som deg, men mine barn er mye eldre, og det er sikkert jeg og. Jeg har hatt 3 sa  det siste året. Jeg tenkt man blir vel aldri å angre på et barn man får, vil tro at jeg angrer mer om vi gir opp nå, og ikke får et til barn. Men har vært innom tanken om vi skal begynne på nytt igjen. Pga min alder, så haster det litt nå.

Anonymkode: 3f559...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 stk. 14 år. 11 år. 6 år. Og beby. Hektisk!!! Masse klesvask. Og masse mat. Men angrer ikke. Fantaserer om nr 5😋😋 

Anonymkode: a3b0c...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er litt samme situasjon som deg, men mine barn er mye eldre, og det er sikkert jeg og. Jeg har hatt 3 sa  det siste året. Jeg tenkt man blir vel aldri å angre på et barn man får, vil tro at jeg angrer mer om vi gir opp nå, og ikke får et til barn. Men har vært innom tanken om vi skal begynne på nytt igjen. Pga min alder, så haster det litt nå.

Anonymkode: 3f559...592

Takk for svar.

Jeg er ikke ung. 37 år og fått beskjed av gyn at d ikke er noe å vente på... tenker på så mye rart om dagen. Veier for og i mot alt. Vil d siste barnet få like godt forhold til søsken, som de to andre har. D  er deilig at de begynner å klare mye selv. Dumt å starte på nytt? Men savnet etter nr 3 er der. Blir koko av å tenke så mye. 

 

Håper d klaffer for dere 💗

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har 4 stk. 14 år. 11 år. 6 år. Og beby. Hektisk!!! Masse klesvask. Og masse mat. Men angrer ikke. Fantaserer om nr 5😋😋 

Anonymkode: a3b0c...cd9

Wow du er tøff! Masse kjærlighet og masse jobb! Herlig 💗

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi stilte oss selv spørsmålet, hva vil vi angre på, at vi fikk nr tre eller at vi ikke prøvde på nr tre....?

Vi var veldig enige i at om 15 år kom vi til å angre på at vi ikke fikk nr tre, vi kom aldri til å angre på at vi faktisk fikk tredje barnet.

Så vi fikk nr tre, og vips fikk vi nr fire også (som ikke var helt planlagt).

Nå har det gått noen år og vi er så glad for at vi fikk fire, verden, og søskenflokken, hadde vært så annerledes om vi ikke gjorde det. De er en så fin gjeng, har så stor glede av hverandre, og livet er helt perkfekt med denne flokken. Har ikke angret en dag.

De er nå 9, 11, 14 og 17 år.

Anonymkode: f6ba3...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Jeg er ikke ung. 37 år og fått beskjed av gyn at d ikke er noe å vente på... tenker på så mye rart om dagen. Veier for og i mot alt. Vil d siste barnet få like godt forhold til søsken, som de to andre har. D  er deilig at de begynner å klare mye selv. Dumt å starte på nytt? Men savnet etter nr 3 er der. Blir koko av å tenke så mye. 

 

Håper d klaffer for dere 💗

Anonymkode: c32db...c8a

ok. Jeg er også 37. Men mine barn er 13 og 18. For oss blir det jo å starte helt på nytt, men kjente etter den første sa at det ikke kjentes greit å ikke skulle få en baby til. Den var i utgangspunktet ikke planlagt, men fant ut da at vi ville det begge 2. Tror en baby vil få et bra forhold til søsken uansett. Selvfølgelig et veldig annerledes forhold enn om det bare er 2-4-6 år mellom enn om det blir 8-10-15-20 år mellom.

Håper dere finner ut hva dere vil ❤️ Takk ❤️

Anonymkode: 3f559...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Wow du er tøff! Masse kjærlighet og masse jobb! Herlig 💗

Anonymkode: c32db...c8a

Ja av og til begynner jeg og tenke på hva i huleste jeg tenker med som har så masse barn😂 det er dager jeg bare vil bort og ha det stille rundt meg😅 pluss att jeg glømmer ting HELE tiden😥 er så masse og passe på.. og mannen er masse og jobber. Har 2 jobber.  

Anonymkode: a3b0c...cd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg angrer på at jeg fikk nr.3. Det som velta hele lasset her. Er utslitt og skulle ønske jeg hadde et roligere liv.

Anonymkode: 9fda0...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, om dere har forsøkt å få tredjemann så er det vel det dere vil. Tror du angrer mer om du ikke forsøker enn om du gir opp. De barna du har klarer seg mer og mer selv og de kan være til god hjelp med et søsken også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 38 og venter nr 4 😩😩😩😩😩 de andre er 10 år, 5 år og 13 mnd. Det er en sinnsykt jobb! Dyrt er det også. Angrer sikkert ikke... jo jeg gjør det innimellom. 

Anonymkode: 4c7c0...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 barn på 10 mnd, 5, 9 og 10 år.

Passer oss perfekt. Matbudsjettet og kleshaugen er enorm , men verdt det 👍😎😂 jeg fyller snart 37, mannen er like gammel som meg og han digger også at vi har en stor flokk. 

Eldste har også flere diagnoser, men vi følger han opp og han fungerer utmerket i hverdagen.  Vår hobby er vel i grunnen familien vår 😂 vi har ikke tid til masse alenetid og alskens hobbyer, dette får vi heller ta når de minste er blitt eldre.

Det viktige oppi alt dette er at jeg og mannen har et godt forhold, vi trives veldig godt sammen. Vi har det godt på alle måter og Ingen av oss har behov for å renne rundt på kveldstid 😁 vår kvalitetstid er når barna er lagt, da koser vi oss sammen tar et glass vin, ser en god film eller lager oss et godt måltid 👍

Angrer ikke på alle barna våre, minstemann er dessuten  verdens blideste og resten av gjengen er hodestups forelsket i henne 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, 3 i april skrev:

Jeg har 4 barn på 10 mnd, 5, 9 og 10 år.

Passer oss perfekt. Matbudsjettet og kleshaugen er enorm , men verdt det 👍😎😂 jeg fyller snart 37, mannen er like gammel som meg og han digger også at vi har en stor flokk. 

Eldste har også flere diagnoser, men vi følger han opp og han fungerer utmerket i hverdagen.  Vår hobby er vel i grunnen familien vår 😂 vi har ikke tid til masse alenetid og alskens hobbyer, dette får vi heller ta når de minste er blitt eldre.

Det viktige oppi alt dette er at jeg og mannen har et godt forhold, vi trives veldig godt sammen. Vi har det godt på alle måter og Ingen av oss har behov for å renne rundt på kveldstid 😁 vår kvalitetstid er når barna er lagt, da koser vi oss sammen tar et glass vin, ser en god film eller lager oss et godt måltid 👍

Angrer ikke på alle barna våre, minstemann er dessuten  verdens blideste og resten av gjengen er hodestups forelsket i henne 👍

Bare vent til de blir tenåringer, da har dere ikke lengre tid alene på kveldene heller. Og de minste er fremdeles små

Anonymkode: 4c7c0...017

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde to tette,14 måneders mellomrom. Vi har fått barn nr 3 når mellomste var 5 år. Tredje svangerskap var best,permisjonen var også best,barsel også. Det var stor nok avstand mellom barna. Jeg nøt tiden med minstemann og var hjemme for de to eldste i begynnelsen av skolen og slutte av bhg. 

Tre barn anbefales!

Anonymkode: 5f913...7e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar.

Jeg er ikke ung. 37 år og fått beskjed av gyn at d ikke er noe å vente på... tenker på så mye rart om dagen. Veier for og i mot alt. Vil d siste barnet få like godt forhold til søsken, som de to andre har. D  er deilig at de begynner å klare mye selv. Dumt å starte på nytt? Men savnet etter nr 3 er der. Blir koko av å tenke så mye. 

 

Håper d klaffer for dere 💗

Anonymkode: c32db...c8a

Hva med om dere ikke aktivt prøver, men heller ikke gjør noe for å forhindre det? Se for deg en alder du tenker "er for sent", og se hva som skjer frem til da. Ingen stress, bare en hyggelig overraskelse dersom det klaffer. Jeg tror alle søsken har glede av hverandre, men aldersspent vil legge føringer for hvilken måte de har glede av hverandre. Ang at de nå greier mer selv (du får mer frihet) om du blir gravid iløpet av 2018 så vil det da bli 5-6 år til med begrenset frihet. Om du bli 85 år så har du da igjen over 40 år med "egentid og frihet", og tre barn. 

Anonymkode: 0e057...21e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med om dere ikke aktivt prøver, men heller ikke gjør noe for å forhindre det? Se for deg en alder du tenker "er for sent", og se hva som skjer frem til da. Ingen stress, bare en hyggelig overraskelse dersom det klaffer. Jeg tror alle søsken har glede av hverandre, men aldersspent vil legge føringer for hvilken måte de har glede av hverandre. Ang at de nå greier mer selv (du får mer frihet) om du blir gravid iløpet av 2018 så vil det da bli 5-6 år til med begrenset frihet. Om du bli 85 år så har du da igjen over 40 år med "egentid og frihet", og tre barn. 

Anonymkode: 0e057...21e

Jeg er ikke HI, men hun andre på 37 som har svart i tråden her. Jeg tror ikke det går an å ikke aktivt prøve når man har en "limit" og et sterkt ønske om et til barn, som jeg egentlig føler at Hi har, jeg har i allefall det. Selv om man later som man ikke aktivt prøver, så teller man dager, og følger kalenderen slavisk, er veldig nøye på å ha sex i usikker periode og lignende. For meg så ser det nok ikke utad ut som stress, og ingen vet egentlig at vi prøver intenst, men både jeg og mannen føler nok på presset. Snakket nok mer om det de første månedene når jeg var sikker på at det skulle klaffe, enn nå.

Anonymkode: 3f559...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 11.28, Anonym bruker skrev:

Vi stilte oss selv spørsmålet, hva vil vi angre på, at vi fikk nr tre eller at vi ikke prøvde på nr tre....?

Vi var veldig enige i at om 15 år kom vi til å angre på at vi ikke fikk nr tre, vi kom aldri til å angre på at vi faktisk fikk tredje barnet.

Så vi fikk nr tre, og vips fikk vi nr fire også (som ikke var helt planlagt).

Nå har det gått noen år og vi er så glad for at vi fikk fire, verden, og søskenflokken, hadde vært så annerledes om vi ikke gjorde det. De er en så fin gjeng, har så stor glede av hverandre, og livet er helt perkfekt med denne flokken. Har ikke angret en dag.

De er nå 9, 11, 14 og 17 år.

Anonymkode: f6ba3...05b

Tusen takk for at du tok deg tid 💗 så fin historie. Så mye glede de 4 må ha av hverandre 

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 23.24, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, men hun andre på 37 som har svart i tråden her. Jeg tror ikke det går an å ikke aktivt prøve når man har en "limit" og et sterkt ønske om et til barn, som jeg egentlig føler at Hi har, jeg har i allefall det. Selv om man later som man ikke aktivt prøver, så teller man dager, og følger kalenderen slavisk, er veldig nøye på å ha sex i usikker periode og lignende. For meg så ser det nok ikke utad ut som stress, og ingen vet egentlig at vi prøver intenst, men både jeg og mannen føler nok på presset. Snakket nok mer om det de første månedene når jeg var sikker på at det skulle klaffe, enn nå.

Anonymkode: 3f559...592

Tusen takk for fin betraktning og tanken med 40 år egentid tar jeg med meg 💗

Syns d er vanskelig å bare la være å prøve i min alder. Gyn har jo sagt at eggkvalitet ikke er på topp lenger, og jeg føler vi allerede er sent ute. At d er litt nå eller aldri.. Men man blir smårar av å måtte legge inn aksjer hver dag rundt el, og man blir like skuffa hver gang mensen kommer. Var så utrolig glad da jeg satt m positiv test. Trodde aldri d skulle gå. Men så mista jeg 💗

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.5.2018 den 22.58, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde to tette,14 måneders mellomrom. Vi har fått barn nr 3 når mellomste var 5 år. Tredje svangerskap var best,permisjonen var også best,barsel også. Det var stor nok avstand mellom barna. Jeg nøt tiden med minstemann og var hjemme for de to eldste i begynnelsen av skolen og slutte av bhg. 

Tre barn anbefales!

Anonymkode: 5f913...7e9

Så herlig å.høre. akkurat slik jeg tenker, at den siste permisjonen skal nytes maks. Om jeg er så heldig da💗 Har alle 3 et godt.forhold i dag?

Anonymkode: c32db...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...