Gå til innhold

Noen som har fått innvilget kommunalt lån ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Får man lånt hele beløpet hos kommunene eller må man låne litt i banken ? Og hvordan er det med renter og tilskudd på et kommunalt lån ? Har ikke peiling på noe av dette, er blitt anbefalt å søke kommunen om lån, da jeg er blitt alene med barna og ikke har god nok inntekt til å få,et helt lån til,bolig i en vanlig bank. 

Anonymkode: a4a65...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke selv, men jeg følger opp familier i jobbsammenheng som i blant har det. De jeg har sett nærme på, har fått hele beløpet som kommunalt lån + et etableringstilskudd på 250,000 (dette er i Oslo, det er en liten del av totalsummen; jeg vet ike om den summen er standardisert, men den har vært lik i alle tilfellene jeg kjenner). Rentebetingelsene har vært vesentlig bedre enn på privatmarkedet, fastrente over tre år på rundt 1.8-1.9% i det siste, og lang løpetid på lånet (30-35 år). Det gir totale månedsutgifter langt under det som er mulig å få til i ordinære banker, og familier med lav betjeningsevne har dermed anledning til å ha lån som får dem inn på boligmarkedet.

Anonymkode: c69cc...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kommunen kan man få låne hele summen i Husbanken men det er mest vanlig å kombinere med lån i bank.

Rentebetingelser er noe bedre enn i vanlig bank men den største forskjellen er nedbetalingstiden, man kan få opptil 50 år. Usikker på hva du mener med tilskudd.

Anonymkode: 8a69d...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, skal sende inn en søknad så får jeg se hvordan det går, håper selvfølgelig jeg kan få lån :) 

 

Anonymkode: a4a65...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...