Gå til innhold

Folk som tror på chemtrails! Altså, hva faen?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min søster har en ny kjæreste. Hyggelig fyr, men spesiell. I dag har det kommet frem at han tror på chemtrails. Altså at staten bevisst fyller fly med kjemikaler som sprøytes utover jorden daglig, for å styre vær og vind, global oppvarming og muligvis befolkningsvekst. Bevis? Flystriper på himmelen. Hvordan kan voksne, oppegående mennesker, tro på noe så håpløst?! Jeg blir matt!

Ble det diskusjon? Åh jada

Gav han seg? Aldri.

Håper jeg på at søster finner en annen? Kjemperiktig 

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, soleia skrev:

Det finnes vaksne, men ikkje oppegåande menneske som trur på det.

Både usa og Russland har forsket mye på værkontroll, også ved bruk av kjemikalier.  Trodde dette var allmennkunnskap. Les linken over.

Anonymkode: 8656a...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både usa og Russland har forsket mye på værkontroll, også ved bruk av kjemikalier.  Trodde dette var allmennkunnskap. Les linken over.

Anonymkode: 8656a...cae

Det er langt i mellom å forske på bruk av kjemikaler, og å sprøyte tonnevis utover jorden på daglig basis. Og det er IKKE reelt. Jeg vil faktisk påstå at det er direkte pinlig, å skulle velge å tro på at dette foregår i atmosfæren i dag, i den graden som blir påstått av tilhengerne. 

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er langt i mellom å forske på bruk av kjemikaler, og å sprøyte tonnevis utover jorden på daglig basis. Og det er IKKE reelt. Jeg vil faktisk påstå at det er direkte pinlig, å skulle velge å tro på at dette foregår i atmosfæren i dag, i den graden som blir påstått av tilhengerne. 

Anonymkode: 3f719...b42

Det er jeg helt enig i, men hi virket overbevist om at værkontroll ikke eksisterer.

Anonymkode: 8656a...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo rett!! Så oppegående er han☺️

Tror du må lese deg litt opp om korleis verden/myndighetene driver på.

Og myndighetene kan styre været, det har jo Russland gjort i over 10-15 år. 

 

Anonymkode: 8068a...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg helt enig i, men hi virket overbevist om at værkontroll ikke eksisterer.

Anonymkode: 8656a...cae

Feil. Hun har ikke kommentert værkontroll.

Anonymkode: 6ac42...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jeg helt enig i, men hi virket overbevist om at værkontroll ikke eksisterer.

Anonymkode: 8656a...cae

Jeg er jo HI? 😂😂

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo rett!! Så oppegående er han☺️

Tror du må lese deg litt opp om korleis verden/myndighetene driver på.

Og myndighetene kan styre været, det har jo Russland gjort i over 10-15 år. 

 

Anonymkode: 8068a...c3c

Lese meg opp? Jeg blir alltid så fascinert når konspirasjonsteoretikere sier «Du må ikke tro på alt staten sier» eller «Les deg opp på fakta!», mens de selv sluker alt de finner på useriøse nettsider. 

Hvis valget står mellom å legge tillit til seriøs forskning, med faktiske data og evidens, eller å tro på YouTube og en hissig Facebook-gruppe, så vil jeg og alle andre fornuftige mennesker legge sin tillit til seriøs forskning. Det finnes absolutt ikke noe hold i de påstandene som chemtrails-tilhengere påstår. Staten/myndighetene er ikke en eller annen fiende, som dere må beskytte dere fra for enhver pris. Samme med vaksiner! «Ikke la deg lure av staten». Hvem tror dere staten er? En hissig, ond Satan med horn som elsker kaos, smerte og anarki? Staten er ikke ute etter å «ta» noen. End of Story!

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Feil. Hun har ikke kommentert værkontroll.

Anonymkode: 6ac42...020

Jo, det har hun.

"Altså at staten bevisst fyller fly med kjemikaler som sprøytes utover jorden daglig, for å styre vær og vind,"

Hentet direkte ut fra hovedinnnleget.

Anonymkode: 8656a...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Nordisk skrev:

Han trur vel heller ikkje på vaksiner kan eg tenke meg. For ein tulling! 🙄

Tenkte dette med vaksiner kom til å komme opp i denne tråden. En ting er de som ikke tror på vaksiner, men det er like ille å tro at vaksiner er helt uten bivirkninger. Mange her inne som ikke vil ta inn over seg at vaksiner kan, i sjeldne tilfeller, kan gjøre skade. Men vi tar kalkulert risiko. Om en ikke vaksinerer så flyter en på alle andre, og selve helserisikoen, vil faktisk være laver når en oppholder seg i Norge en det er å vaksinere. Sikker flere som vil motsi dette innlegget, men om du sjekker statistikk over sykdomer og vaksinebivirkninger, så vil en se at det stemmer. Men ikke misforstå meg. Jeg er for vaksinering, for vi lever ikke kun i Norge, men vil bare poengtere at dette er ikke svart/hvit, slik som disse flystripene er.

Anonymkode: 62568...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det har hun.

"Altså at staten bevisst fyller fly med kjemikaler som sprøytes utover jorden daglig, for å styre vær og vind,"

Hentet direkte ut fra hovedinnnleget.

Anonymkode: 8656a...cae

Ikke rart du er chemtrails-tilhenger, slik som du leser ;-) 

Jeg snakker ikke generelt om kontroll/styring av vær og vind, nei. Jeg benektet aldri at det har vært gjort tidligere, da det ikke var sakens kjerne. Men! Som du selv siterer meg i: Staten fyller ikke bevisst fly opp med kjemikalier og sprøyter dem daglig utover jorden. Flystriper er flystriper. Ikke annet! 

Det er en vesentlig forskjell ;-) Les setningen om igjen, sakte. 

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Både usa og Russland har forsket mye på værkontroll, også ved bruk av kjemikalier.  Trodde dette var allmennkunnskap. Les linken over.

Anonymkode: 8656a...cae

Det veit eg, og eg veit det har vorte brukt ved enkelte høve for å få klar himmel nokre timar under ein større begivenheit, men det er ikkje dette chem-trail konspirasjonsteorien handlar om.  Dette er folk som meiner at alle stripene bak flya på himmelen er hemmelege utslepp frå stat og regjering for å kontrollere befolkninga. Dei går ikkje berre på vær, men på sjukdom, vaksiner, eller ei slags "bedøving" av menneske for å få dei til å tilpasse seg "systemet" Klart paranoide tankar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo rett!! Så oppegående er han☺️

Tror du må lese deg litt opp om korleis verden/myndighetene driver på.

Og myndighetene kan styre været, det har jo Russland gjort i over 10-15 år. 

 

Anonymkode: 8068a...c3c

Om så er, så synes eg verden/myndigheitene har gjort ein særdeles slett jobb gjennom åra her i Bergen, må eg seie.  Det kom jo så mykje regn i fjor sommar at avlingane blei øydelagde, og bøndene har slite med lite for til dyra.  Ser heldigvis ut som dei har skjerpa seg kraftig i år, såg tre flystriper (chem-trails) over kvarandre på himmelen i går, så satsar på det er håp for sommaren! (men no bør dei gjerne ta ei lita regnstripe snart, berre så marka kan få bløtt seg litt) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo rett!! Så oppegående er han☺️

Tror du må lese deg litt opp om korleis verden/myndighetene driver på.

Og myndighetene kan styre været, det har jo Russland gjort i over 10-15 år. 

 

Anonymkode: 8068a...c3c

Nei. Russiske myndigheter kan ikke styre været.

Anonymkode: 6ac42...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror og «staten» er med på å kontrollere mye vi ikke vet om. F.eks vaksiner. Den kostnadsfrie HPV vaksinen barna våre får er full av mulige bivirkninger og hjelper ikke så godt som vi først ble fortalt. Det finnes bedre alternativ, som ikke vi får gratis. Ergo er det mange som ikke får den vaksinen de kanskje har behov for. 

Det finnes en sprøyte for rusavhengige som gjør de rusfri på «notime» i forhold til avrusning hvor tilbakefallsraten og suicidfaren er stor, det vil ikke Norge betale for. Den er for dyr, visstnok. Men det er ikke kostnadsfritt å ha pasienter til avrusning og behandling heller. 

Vi kan sende folk til månen, og jobbe med nanoteknologi som er så avansert at det finnes kun et fåtall mennesker som har kompetanse. Men vi kan ikke kurere kreft? 

«Staten» har nok en fiffig måte å håndtere overbefolkning på, som vi ikke vet om. Det betyr ikke at jeg tror noen sprøyter ut gift hver dag for å styre været, men at det foregår ting den gjengse borger aldri kommer til å få vite om? Garantert 

Anonymkode: 96544...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, soleia skrev:

Om så er, så synes eg verden/myndigheitene har gjort ein særdeles slett jobb gjennom åra her i Bergen, må eg seie.  Det kom jo så mykje regn i fjor sommar at avlingane blei øydelagde, og bøndene har slite med lite for til dyra.  Ser heldigvis ut som dei har skjerpa seg kraftig i år, såg tre flystriper (chem-trails) over kvarandre på himmelen i går, så satsar på det er håp for sommaren! (men no bør dei gjerne ta ei lita regnstripe snart, berre så marka kan få bløtt seg litt) :ler:

Jeg kunne skrevet akkurat det samme, bare byttet ut Bergen med ei bygd på Østlandet. :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror og «staten» er med på å kontrollere mye vi ikke vet om. F.eks vaksiner. Den kostnadsfrie HPV vaksinen barna våre får er full av mulige bivirkninger og hjelper ikke så godt som vi først ble fortalt. Det finnes bedre alternativ, som ikke vi får gratis. Ergo er det mange som ikke får den vaksinen de kanskje har behov for. 

Det finnes en sprøyte for rusavhengige som gjør de rusfri på «notime» i forhold til avrusning hvor tilbakefallsraten og suicidfaren er stor, det vil ikke Norge betale for. Den er for dyr, visstnok. Men det er ikke kostnadsfritt å ha pasienter til avrusning og behandling heller. 

Vi kan sende folk til månen, og jobbe med nanoteknologi som er så avansert at det finnes kun et fåtall mennesker som har kompetanse. Men vi kan ikke kurere kreft? 

«Staten» har nok en fiffig måte å håndtere overbefolkning på, som vi ikke vet om. Det betyr ikke at jeg tror noen sprøyter ut gift hver dag for å styre været, men at det foregår ting den gjengse borger aldri kommer til å få vite om? Garantert 

Anonymkode: 96544...ca8

Neineinei... 🙈

Anonymkode: a7710...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neineinei... 🙈

Anonymkode: a7710...306

Hva Neinei? 

Anonymkode: 96544...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke rart du er chemtrails-tilhenger, slik som du leser ;-) 

Jeg snakker ikke generelt om kontroll/styring av vær og vind, nei. Jeg benektet aldri at det har vært gjort tidligere, da det ikke var sakens kjerne. Men! Som du selv siterer meg i: Staten fyller ikke bevisst fly opp med kjemikalier og sprøyter dem daglig utover jorden. Flystriper er flystriper. Ikke annet! 

Det er en vesentlig forskjell ;-) Les setningen om igjen, sakte. 

Anonymkode: 3f719...b42

Så var det det med å kaste stein i glasshus :roll: Hvor kan du lese at jeg er chemtrail tilhenger? Jeg er nok ikke det. Jeg tror ikke at myndighetene kontrollerer befolkningsveksten gjennom å sprøyte himmelen og tenk; barna mine er vaksinerte. 

Jeg er klar over at du kun ønsket å diskutere konspirasjonsteoretikere, men innlegget ditt var unøyaktig og derfor poengterte jeg det.

Anonymkode: 8656a...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva Neinei? 

Anonymkode: 96544...ca8

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror og «staten» er med på å kontrollere mye vi ikke vet om. F.eks vaksiner. Den kostnadsfrie HPV vaksinen barna våre får er full av mulige bivirkninger og hjelper ikke så godt som vi først ble fortalt. Det finnes bedre alternativ, som ikke vi får gratis. Ergo er det mange som ikke får den vaksinen de kanskje har behov for. 

Det finnes en sprøyte for rusavhengige som gjør de rusfri på «notime» i forhold til avrusning hvor tilbakefallsraten og suicidfaren er stor, det vil ikke Norge betale for. Den er for dyr, visstnok. Men det er ikke kostnadsfritt å ha pasienter til avrusning og behandling heller. 

Vi kan sende folk til månen, og jobbe med nanoteknologi som er så avansert at det finnes kun et fåtall mennesker som har kompetanse. Men vi kan ikke kurere kreft? 

«Staten» har nok en fiffig måte å håndtere overbefolkning på, som vi ikke vet om. Det betyr ikke at jeg tror noen sprøyter ut gift hver dag for å styre været, men at det foregår ting den gjengse borger aldri kommer til å få vite om? Garantert 

Anonymkode: 96544...ca8

Staten og helsemyndigheitene må heile tida gjere ei kostnad/nytte vurdering, for å få mest mogleg ut av ressursane vi har å rutte med. Pengane kan berre brukast ein gong, og då må ein få mest mogleg ut av dei. Det kan medføre at kjempedyre medisinar, som har ein marginal nytteverdi, ikkje vert satsa på, eller at ein ikkje tilbyr HPV vaksina med breidast spekter gratis. Dette kan ein sjølvsagt diskutere, og det blir diskutert.  

Om du trur at "staten" (kven er eigentleg det, er eg og ein del av det som tilsett i eit statleg helseforetak?) konspirerer med å ikkje kurere kreft fordi dei vil halde befolkninsveksten nede, då har du seriøst paranoia, og veit ingenting om kreft.  Kreft har mange ulike former og årsaker, og det jobbar dagleg tusenvis av menneske over heile verda for å forske og prøve å kurere kreft.  Mykje har gått framover, og nokre kreftdiagnosar har gode prognosar, men det er enno ikkje funne ein enkel quick fix for å løyse kreftproblemet i si heilheit.  Trur du allle desse legane og forskarane i verkelegheita berre går rundt og lallar til statleg løn, medan dei ser gamle og unge døy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så var det det med å kaste stein i glasshus :roll: Hvor kan du lese at jeg er chemtrail tilhenger? Jeg er nok ikke det. Jeg tror ikke at myndighetene kontrollerer befolkningsveksten gjennom å sprøyte himmelen og tenk; barna mine er vaksinerte. 

Jeg er klar over at du kun ønsket å diskutere konspirasjonsteoretikere, men innlegget ditt var unøyaktig og derfor poengterte jeg det.

Anonymkode: 8656a...cae

Det var ikke unøyaktig. Du valgte å feiltolke ;-) Du skjønte nok hva jeg mente.

Anonymkode: 3f719...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...