Gå til innhold

Hormonspiral


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk satt den inn i august og har gått opp 5 kg selv om jeg har gjort tiltak for å gå ned.

Har mensen i to uker og når den er over er det nesten rett på eggløsningsperioden og plagene det medfører. Kroppen er sliten av at det er pms, mens og eggløsning konstant og jeg har begynt å slite sånn med kviser på hake, bryst og rygg. Vil bare røske ut driten og få kroppen min tilbake!

Er det noen andre her som har dårlige erfaringer med hormonspiral? Tok det lang tid for kroppen å normalisere seg etter fjerning?

Anonymkode: b8a7e...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt Hormonspiral i 2 år, og skal ta den ut til høsten. Plagene her er kviser og smånupper i huden, null sexlyst, ofte småblødninger siste 6 mnd, gått opp nærmere 20 kg og er umulig å gå ned igjen, irritabel. 

Anonymkode: e4796...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh nei 😢 Jeg skal få satt den inn om 1 mnd. Pga hormonell migrene. 

Frister ikke å legge på seg og blø konstant 😑

Anonymkode: 41171...b39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk jeg også hormonspiral i august.

blør ca tre uker i strekk, ikke mye men likevel nok til å måtte ha tampong i ca 10 dager. Resten holder det med truseinnlegg. 

Kviser får jeg også, ikke mange men de som kommer er store. Har nesten aldri hatt kviser, ikke engang når jeg var i puberteten. 

Har gått opp 5 kg og har slitt skikkelig med trening siden februar uten nor synlig forskjell. Før gikk jeg ned med de tiltakene som jeg nå har prøvd i 4 mnd. 

Jeg har bestemt meg å gi det 1 år, siden gynekologen sier at det kan ta opptil 1 år før man kan si at den ikke fungerer for meg. 

Anonymkode: 83b96...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blødde «hele tiden» i 8 måneder. Siden har jeg ikke hatt mensen i det hele tatt, og har det generelt tipp topp. Jeg har hatt hormonspiral i 7 år totalt. 

Anonymkode: cdf4d...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ta ut min etter 7 mnd.  Fikk kjempemye kviser på ryggen, halsen og i ansiktet. Humøret gikk opp og ned som en berg og dalbane, hadde mens i 10 dager hver mnd sammen med migrene. Det var rett og slett et helvete. Angrer på at jeg ikke tok den ut før.

Anonymkode: 9c103...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man legger ikke på seg av hormonspiral, man legger på seg fordi man spiser mer enn normalt. Bare å være streng, så går det helt fint. Noen blør, andre ikke. De fleste jeg kjenner har ikke blødd på mange år. Ofte litt tull til å begynne med. 

Anonymkode: 7128d...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man legger ikke på seg av hormonspiral, man legger på seg fordi man spiser mer enn normalt. Bare å være streng, så går det helt fint. Noen blør, andre ikke. De fleste jeg kjenner har ikke blødd på mange år. Ofte litt tull til å begynne med. 

Anonymkode: 7128d...3d1

🙄

Anonymkode: 2455e...729

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt liv. Sluttet helt å blø. Ingen plager. Hatt i 6 år. Anger på at jeg ikke fikk det før. Slet med kraftig blødninger. Den første måneden blødde jeg bittelitt hver dag. Så ingenting. 

Anonymkode: 8fd2f...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åh nei 😢 Jeg skal få satt den inn om 1 mnd. Pga hormonell migrene. 

Frister ikke å legge på seg og blø konstant 😑

Anonymkode: 41171...b39

Det er ikke kalorier i spiralen😉 Den gjør ikje at du legger på deg😅 Men klart, det er jo en beleilig attribusjon når en plutselig blir 5-20kg tyngre🙊 

Anonymkode: dbb81...2ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...