Gå til innhold

Hvilken solfaktor bruker dere på de store barna?


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

På 10 og 12 åringen bruker jeg 30 her i Norge og 50 i sydlige strøk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker 15-20 i Norge og 30 i Syden. Har 2 som sjeldent blir solbrent da, Så det holder tydeligvis her 🙂 50 har jeg hørt man ikke skal bruke? Fordi det kan gjøre hunden brent ved å koke huden?

Anonymkode: 308db...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så stor, men på treåringen bruker jeg 30 i begynnelsen av sesongen, og 15 senere på sommeren. Hun blir aldri solbrent og har allerede blitt ganske brun

Anonymkode: 8ce97...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 30 både her og i sydligere strøk. Solkremen vi bruker, som er mot sensitiv hud, får vi ikke tak i, i mindre enn 30. alle her blir brune og ikke røde, så vi kunne fint brukt lavere faktor da vi har fått grunnlaget.

Anonymkode: d1072...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På 10 og 12 åringen bruker jeg 30 her i Norge og 50 i sydlige strøk 

Bruker du? Bruker de vel? De smører vel seg selv fra de begynner på skolen? 

Anonymkode: a3529...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du? Bruker de vel? De smører vel seg selv fra de begynner på skolen? 

Anonymkode: a3529...745

Jeg smører fortsatt 11 åringen min. Han har med solkrem i sekken, så han smører jo seg selv i ansiktet og armene på skolen. Men er vi på stranden, så smører jeg, for da er vi ferdige veldig raskt og uten masse søl. Nå er sønnen min en litt for bedagelig fyr da. Så der går det sakte.

Anonymkode: d1072...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker du? Bruker de vel? De smører vel seg selv fra de begynner på skolen? 

Anonymkode: a3529...745

På skolen må de håndtere slikt selv . Er vi på stranden en hel dag gjør jeg det, da blir det grundig gjort. Vi er gjerne ute fra morgen til kveld og da er det greit det blir gjort ordentlig og at vi slipper solbrente barn.hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Bilde av? 

Ah... en kake 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15-25, alt etter hva jeg får tak i på salg.

Ungene er fra 9 til 17 år og aldri i sola en hel dag, de tar litt pauser innimellom.

Hvorfor folk bruker 30-50 skjønner jeg ikke, bader de og er på stranden gnis det av av utallige turer i vannet og tørkingen deretter, så vi smører heller flere ganger.

Kreftforeningen anbafaler faktor 15-20....

 

Anonymkode: 22a94...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 20-30 i Norge og 50 i syden! Vil heller beskytte huden til barna, enn at de skal ende opp med hudkreft eller rynker når de er voksne. Mitt ansvar som mor!! Og du koker ikke av faktor 50, slutte å høre på de som finner på slikt! Og i Australia f eks brukes nesten bare faktor 50 året rundt, de har skyhøye tilfeller av hudkreft .....

Anonymkode: cb27d...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker 20-30 i Norge og 50 i syden! Vil heller beskytte huden til barna, enn at de skal ende opp med hudkreft eller rynker når de er voksne. Mitt ansvar som mor!! Og du koker ikke av faktor 50, slutte å høre på de som finner på slikt! Og i Australia f eks brukes nesten bare faktor 50 året rundt, de har skyhøye tilfeller av hudkreft .....

Anonymkode: cb27d...a32

Kreftforeningen anbefaler jo faktor 15-20 i Norge da så. 

Anonymkode: 308db...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

På skolen må de håndtere slikt selv . Er vi på stranden en hel dag gjør jeg det, da blir det grundig gjort. Vi er gjerne ute fra morgen til kveld og da er det greit det blir gjort ordentlig og at vi slipper solbrente barn.hi

Hvorfor greier ikke så store barn smøre grundig og ordentlig? Hva når de er på stranden uten mamma? 

Anonymkode: a3529...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor greier ikke så store barn smøre grundig og ordentlig? Hva når de er på stranden uten mamma? 

Anonymkode: a3529...745

Smører de før de drar på stranden når de drar dit alene. Det er klønete å smøre seg overalt alene og det blir mer grundig når jeg gjør det. Vil ikke ha solbrente unger . Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker 20-30 i Norge og 50 i syden! Vil heller beskytte huden til barna, enn at de skal ende opp med hudkreft eller rynker når de er voksne. Mitt ansvar som mor!! Og du koker ikke av faktor 50, slutte å høre på de som finner på slikt! Og i Australia f eks brukes nesten bare faktor 50 året rundt, de har skyhøye tilfeller av hudkreft .....

Anonymkode: cb27d...a32

Rynker får de nok uansett.

Anonymkode: 88e6f...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 50 på både sønnen min og meg selv, og smører oss begge grundig og ofte. Vi blir veldig lett brent begge to, i alle fall nå i starten. Han kan som regel gå ned til 30 utover sommeren, mens jeg holder meg til 50 hele veien. :P

Anonymkode: 2de96...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

15-25, alt etter hva jeg får tak i på salg.

Ungene er fra 9 til 17 år og aldri i sola en hel dag, de tar litt pauser innimellom.

Hvorfor folk bruker 30-50 skjønner jeg ikke, bader de og er på stranden gnis det av av utallige turer i vannet og tørkingen deretter, så vi smører heller flere ganger.

Kreftforeningen anbafaler faktor 15-20....

 

Anonymkode: 22a94...605

Jeg brukte  faktor 15 på 6 åringen min å selv om vi bare var noen få timer i solen så ble han ganske brent. Nå blir det innkjøp av faktor 30 umiddelbart.

Anonymkode: 7f3f9...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker 50 både på meg og sønnen på 5, jeg blir ekstremt lett solbrent

Anonymkode: 68ac2...610

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bruker 15-20 i Norge og 30 i Syden. Har 2 som sjeldent blir solbrent da, Så det holder tydeligvis her 🙂 50 har jeg hørt man ikke skal bruke? Fordi det kan gjøre hunden brent ved å koke huden?

Anonymkode: 308db...b26

Det har jeg opplevd, brent på 50, Men ikke på 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker faktor 30 både i Norge og i sydligere strøk. Barna blir brune som nøtter åkke som. Skjønner ikke hvorfor det er om å gjøre å bruke lavest mulig faktor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor greier ikke så store barn smøre grundig og ordentlig? Hva når de er på stranden uten mamma? 

Anonymkode: a3529...745

Du må virkelig gi deg med denne kveruleringen hver gang denne brukeren poster noe! Hva er det med henne som plager deg sånn at du må inn og ødelegge hver eneste tråd?

Flisespikkeri og kverulering er veldig, veldig usjarmerende!

Anonymkode: 3f837...73c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De store tar det de får, dvs det som er i huset, så aldri under 20. Å få på dem solkrem er ikke alltid enkelt før de har blitt svidd julegris en gang eller to, men siden forfengelighet etterhvert er en viktig faktor smører de seg etterhvert villig selv (og stikker av med alle solkrem-flaskene i huset, så å ha flere er smart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri under 30, da får han eksem. Når solen er som sterkest på de sydligere breddegrader er det kun i vannet han ikke har tildekket skuldre/rygg og bryst når solen står som høyest. 

Han er og blir nøttebrun, men eksemen kommer okke som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...