Gå til innhold

er så ufattelig sjokkert, lot meg lure av en player i 3 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

i hele 3 år har jeg latt meg lure.. jeg er så skuffet over meg selv ocer alt jeg har ofret fo han. bare for å være en brikke i spillet hans. han lurte til og med alle venner og familie også. helt til jeg endelig tørste å riste av meg dørmattestempelet for litt siden. jeg synes d er så ufattelig hvordan noen klarer å leke sånn med andres liv inkl. barn og alt. jeg vet ikke om jeg helt klarer og komme meg over hvor naov jeg har vært som har sett dette hele veoen. men latt meg overbevises flere ganger til ig tro det var ekte.. jeg er så krenket. bådet av han og meg selv.. hvordan tilgi meg selv for dette ?

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har da ingenting å tilgi deg selv!!!

Du valgte å stole på en som ga deg inntrykk av å være til å stole på mens han bevisst gikk inn for å lure deg, på en slik måte at det ikke var meningen at du skulle kunne avsløre ham.

Du sier du har sett noen tegn, og det kan du lære av til du møter en annen mann. Men det er ikke noe å tilgi deg selv for at du ikke så hvor ille det var. Du valgte å tro på det gode i et annet menneske, det er ikke en dårlig egenskap. Men den erfaringen du har hatt nå, den kan du lære av slik at det blir vanskeligere å lure deg for andre.

Min lærdom etter lignende tilfeller har vært at ord betyr lite uten handling, og at ord og handlinger må bekrefte hverandre. Og ikke minst har jeg blitt veldig mye bedre på å sette grenser for meg selv og tørre ta plass i et forhold og stille krav.

Sørg den du trodde han var om du føler for det, du vil sikkert innimellom savne den han var når han viste deg sine bedre sider. Men få det ut. Og for all del, IKKE grav deg ned i bitterhet, ikke pisk deg selv mentalt! Aksepter at det er som det er og så fokuser på å gå videre selv. Ta med deg lærdom og erfaringen han har gitt deg videre, men ikke la en slik idiot få deg til å endre den du er eller troen på deg selv eller andre. Det er tøff lærdom, men ta med deg det du kan lære noe av. For meg har det som sagt vært å bli bedre på å sette grenser for meg selv, være tydelig på hva jeg trenger og hvilke forventninger jeg har i et forhold, tørre å ta plass - og ikke alltid være den som forstår en mann ihjel eller alltid venter uansett hvor mye planer endres. Tenk gjennom hva du kan lære - og ta det med deg videre.

<3

Anonymkode: 08020...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. det er litt enkelt i de tyngste dagene å grave seg helt ned. det å ta innover seg alle løynene man ser hele sannheten i og seg selv tilbake er et kjempe sjokk. men jeg viste jo ikke bedre når det stod på. så er jo kanskje ikke noe jeg må tilgi meg selv for nei, at en valgte å lyve så mye bevist for meg og så bra. han har fakta vært råflink. så er ikke d noe jeg har hatt kontroll på. jeg valgte å stole på og tro på. men det har vørt utrolig nye ord uten handling. så nå er d veien videre. og grave meg opp og ut av hullet mitt. holde han på avstand og ikke la han slippe til igjen 

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal TAKKE deg selv for at du klarte å komme deg unna 😊 Tenk hvis du hadde gått slik i 10 år !

Javel , 3 år.. Det kalles erfaring. Livet. 

Ferdig med dette ! Se fremover 😁

Anonymkode: ea2a2...9bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke gjort noe galt. Hvis man skal være i et forhold med noen, må man ta sjansen, og man må satse. Da risikerer man også å bli brent. 

Heldigvis er ikke alle menn sånne duster. Kanskje har du lært noe, men jeg håper ikke du lar være å ta sjansen neste gang du treffer noen du liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke. både og. er skikkelig brent nå.. jeg tror nok at dette gikk alt for langt til at jeg visjangse på og tillate noen inn i mitt liv igjen på den måten. men jeg er ikke helt låst. men jeg føler at hvem som helst kan lure meg nå.. jeg vil ikke la d skje

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

jeg vet ikke. både og. er skikkelig brent nå.. jeg tror nok at dette gikk alt for langt til at jeg visjangse på og tillate noen inn i mitt liv igjen på den måten. men jeg er ikke helt låst. men jeg føler at hvem som helst kan lure meg nå.. jeg vil ikke la d skje

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Jeg har opplevd nesten akkurat det samme. Var i et forhold i flere år, barn involvert. Planla en framtid, stolte 100% på ham - bare for å oppdage at han hadde levd et dobbeltliv hele tiden. Klarer fremdeles ikke å forstå hvordan han klarte å være i de ulike situasjonene med meg og vite at han lurte meg hele tiden. Det tok flere måneder fra jeg fikk vite det til jeg faktisk klarte å forstå at det hadde skjedd. Føler at noe helt grunnleggende i meg er ødelagt, og jeg begriper ikke hvordan jeg noen gang skal klare å stole på noen igjen. Tenker at jeg må ha verdens dårligste vurderingsevne, og skammer meg dypt over at jeg kunne være så blind. Jeg håper det er noe som vil kunne gå over med tida, for det er veldig vondt å føle grunnleggende mistenksomhet overfor andre mennesker, og å ha så lite tillit til seg selv.

Anonymkode: e6d43...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd nesten akkurat det samme. Var i et forhold i flere år, barn involvert. Planla en framtid, stolte 100% på ham - bare for å oppdage at han hadde levd et dobbeltliv hele tiden. Klarer fremdeles ikke å forstå hvordan han klarte å være i de ulike situasjonene med meg og vite at han lurte meg hele tiden. Det tok flere måneder fra jeg fikk vite det til jeg faktisk klarte å forstå at det hadde skjedd. Føler at noe helt grunnleggende i meg er ødelagt, og jeg begriper ikke hvordan jeg noen gang skal klare å stole på noen igjen. Tenker at jeg må ha verdens dårligste vurderingsevne, og skammer meg dypt over at jeg kunne være så blind. Jeg håper det er noe som vil kunne gå over med tida, for det er veldig vondt å føle grunnleggende mistenksomhet overfor andre mennesker, og å ha så lite tillit til seg selv.

Anonymkode: e6d43...176

kjenner meg så igjen. har mistet så mye av meg selv. 

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

kjenner meg så igjen. har mistet så mye av meg selv. 

Anonymkode: 2dd6f...ae5

Se opp og fram. Det er ikke i fortiden vi skal leve.

Anonymkode: 55492...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...