Gå til innhold

Så deilig det er å ha store barn😊


mamma til adhd gutt<3

Anbefalte innlegg

Å kunne dra på stranden alene med en god bok mens ungene er hjemme alene. De ble spurt om de ville være med men de var opptatt med sitt. Å ha 10-12 åringer er gull altså og det er herlig med litt sol og sjø alene. Ungene klarer seg helt fint alene i flere timer men til nå har det kun vært snakk om toppen 2-3 timer jeg har vært borte. Hvor lenge lar dere deres store barn være hjemme alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Can’t wait. Føler livet mitt kun er passe unger om dagen. Jeg får ikke gjort noe annet. Huset fullt av 3-4-5-6 åringer som maser og maser. Ingenting klarer de på egenhånd. 😩

Anonymkode: e30d0...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unger som ikke vil på stranden? Underlig.

Anonymkode: 5db92...298

Nope, det ville de ikke😊 de ville heller holde på med sitt hjemme. Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Sol, sjø og Dib? Hihi👍🏻😂😂

Anonymkode: 5d437...30f

Hehe, det kunne det ha vært😊 har kommet hjem nå😊 hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men skifte alene i garderoben i svømmehallen klarer han ikke? 🤔

Anonymkode: 1187f...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men skifte alene i garderoben i svømmehallen klarer han ikke? 🤔

Anonymkode: 1187f...01c

Herregud, hva er ditt problem da myrsnipe?

Anonymkode: b659e...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig :) har en 5 åring som er alene hjemme et kvarter,men har alltid nabo som følger med på han

Anonymkode: 343ff...dae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei som blir 12 år i år. Hun kan være alene hele dagen om det er nødvendig. Han på 14 år kan nok være alene i flere dager, men det har ikke vært nødvendig. Hun på 7 år kan være alene et par timer ca.

Anonymkode: dcbb1...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Det har absolutt sine positive sider at de blir eldre og mer selvstendige. Jeg har barn fra 3-14, og gleder meg over hver dag med dem, men må si jeg gleder meg til friheten ved å sitte rolig å ikke ha øynene på dem hele tiden.

Anonymkode: 77247...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sol77sommer

Alt til sin tid. Nyte hver epoke når den er der. Etter mange år med små barn er det deilig når de bli store og selvstendige 🙂🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva er ditt problem da myrsnipe?

Anonymkode: b659e...d08

Vet du hva myrsnipe betyr?

 

Anonymkode: 1187f...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en på snart 11 med adhd, han tør ikke være alene hjemme mens vi er en kjapptur på butikken engang.

Anonymkode: e9194...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, hva er ditt problem da myrsnipe?

Anonymkode: b659e...d08

Myrsnipe?

Anonymkode: e30d0...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har kjent på det noen år allerede.  Mine er snart 13 og snart 18. Eldste har vært alene de 2 siste sommerferiene,  minste kan være alene hele dagen, men har ikke vært alene om natten.

Anonymkode: bad0e...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da de var tilsvarende gamle dro de gjerne på skogen sammen og ble borte til neste dag. De var gjerne hjemme alene 12 timer og hadde middag en klar når vi voksne kom hjem om kvelden.

De kunne handle klær, sko, medisiner eller hva de måtte ha behov for uten følge av oss voksne. 

Å være alene hjemme et par timer hadde de kunnet i mange år.

Anonymkode: 2dbc6...544

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men skifte alene i garderoben i svømmehallen klarer han ikke? 🤔

Anonymkode: 1187f...01c

Nå er det heldigvis slik at barn blir eldre og det er noen år siden akkurat det var en problemstilling . Nå er de der at de drar på stranden alene 🌴 hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har en på snart 11 med adhd, han tør ikke være alene hjemme mens vi er en kjapptur på butikken engang.

Anonymkode: e9194...ba2

Huff... det må være slitsomt for både han og dere❤️ Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis unger som heller er med på stranden enn å sitte hjemme å spille PC. 

 

Har de kompiser på besøk tar vi selvsagt de med på stranden! De er 13 og 15 år og er gjerne alene  ei helg når vi er på hytta! Men på stranda og fjellturer vil de alltid være med.

 

hvilke barn sier nei til stranda?

Anonymkode: 8235f...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Har heldigvis unger som heller er med på stranden enn å sitte hjemme å spille PC. 

 

Har de kompiser på besøk tar vi selvsagt de med på stranden! De er 13 og 15 år og er gjerne alene  ei helg når vi er på hytta! Men på stranda og fjellturer vil de alltid være med.

 

hvilke barn sier nei til stranda?

Anonymkode: 8235f...864

Vi har vært på stranden hver dag i nesten 2 uker så de syntes vel det holdt tenker jeg . De hadde dessuten besøk av venner og da var det mer interessant 😊 hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 10 og jeg kan ta en tur på butikk, joggetur eller en kopp kaffe hos noen mens han er alene hjemme. Han liker seg best hjemme (autist). Men samtidig er han en smule husredd, så kan ikke være flere timer. Han lager seg ikke mat så jeg passer alltid på at han nettopp har fått spist før jeg drar bort på litt lengre ting. 

Anonymkode: 95fbc...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to eldste var alene hele dager fra 3.klasse, da slutta de på SFO begge to. Men så har jeg en på 5 og det er noen år til han får være alene. Men med eldste så får han være alene noen timer 

Anonymkode: e6b57...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev:

Vi har vært på stranden hver dag i nesten 2 uker så de syntes vel det holdt tenker jeg . De hadde dessuten besøk av venner og da var det mer interessant 😊 hi 

Neppe😂

Anonymkode: 5db92...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Neppe😂

Anonymkode: 5db92...298

Atte hva?? Hi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...