Gå til innhold

Hadde tenkt å kjøpe brukt barneseng.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men ser på Finn at de datteren vil ha selges for samme pris som de har på nett som ny. Hvordan er det mulig?

Kan jo tenkes de har betalt mer enn hva de koster nå, likevel gir man vel ikke fullpris for en brukt seng?

Så utrolig grådig enkelte er når de skal selge brukte ting. Lurer på om de faktisk får solgt?

Anonymkode: ce9af...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen folk på finn er enten naive eller rett og slett griske.

Anonymkode: 22ecd...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke verre at du sender en melding der du påpeker hva den koster nå,å legger inn ett bud du synes er fornuftig.

Anonymkode: 43c7d...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Desverre trenden nå. Selge brukt til tilsvarende eller lik pris som ny. 

Anonymkode: a0c31...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så en annonse på Finn.no der en mann solgte en hemnes kommode fra IKEA for 300kr mer enn hva den koster på IKEA 🙈

Anonymkode: 44c1c...e79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan får de solgt da? Tingene jeg legger ut - ofte fine, rene klær og ting til 10-20% av nypris - får jeg sjelden eller aldri solgt uansett. Ingen vil kjøpe tingene mine selv om bildene er oppstilt og i fokus. Syns det er så rart. 

Anonymkode: 76ca0...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan får de solgt da? Tingene jeg legger ut - ofte fine, rene klær og ting til 10-20% av nypris - får jeg sjelden eller aldri solgt uansett. Ingen vil kjøpe tingene mine selv om bildene er oppstilt og i fokus. Syns det er så rart. 

Anonymkode: 76ca0...396

Du må ned til minst halvparten av ny pris! Jeg hadde heller ikke kjøpt brukt om det bare var 10-20% av ny pris!

Anonymkode: 43c7d...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ned til minst halvparten av ny pris! Jeg hadde heller ikke kjøpt brukt om det bare var 10-20% av ny pris!

Anonymkode: 43c7d...116

10-20% av nypris er godt under halvparten altså😉

Anonymkode: c3b53...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen vil kjøpe for den prisen er det jo bare dumt å be om mindre.

Anonymkode: 5176b...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må ned til minst halvparten av ny pris! Jeg hadde heller ikke kjøpt brukt om det bare var 10-20% av ny pris!

Anonymkode: 43c7d...116

Ikke så sterk i matte, er du vel?🤣

Anonymkode: 7c669...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke så sterk i matte, er du vel?🤣

Anonymkode: 7c669...250

Om du måtte betale 10-20% av ny pris, så er jo det betydelig mindre enn halvparten... vet ikke hvem som er sterkest i matte her??

Anonymkode: 9d22e...e83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg så en annonse på Finn.no der en mann solgte en hemnes kommode fra IKEA for 300kr mer enn hva den koster på IKEA 🙈

Anonymkode: 44c1c...e79

Mener vel at montering er verdt 300 da. 

Anonymkode: 0a12f...db6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du måtte betale 10-20% av ny pris, så er jo det betydelig mindre enn halvparten... vet ikke hvem som er sterkest i matte her??

Anonymkode: 9d22e...e83

Og du er tydeligvis ikke så flink til å lese😂 Det var jo nettopp det som var poenget.

Anonymkode: 7c669...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

🤣

Det jeg mente var at en ting f.eks koster 1000 kr ny. Jeg legger den ut til 100-200 kr, og likevel er det ingen som vil kjøpe...

Anonymkode: 76ca0...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men ser på Finn at de datteren vil ha selges for samme pris som de har på nett som ny. Hvordan er det mulig?

Kan jo tenkes de har betalt mer enn hva de koster nå, likevel gir man vel ikke fullpris for en brukt seng?

Så utrolig grådig enkelte er når de skal selge brukte ting. Lurer på om de faktisk får solgt?

Anonymkode: ce9af...471

Tviler litt på at de fleste får solgt, men kanskje noen har flaks. Noen setter jo ned prisen etterhvert, og man må følge med, innimellom dukker fornuftige folk opp. Jeg fikk hvertfall kjøpt barnesenga jeg ville ha til en fornuftig pris.Men har irritert meg over det samme. Har ønsket meg soro-vugga, som folk klamrer seg til at FØR kostet over 3000 som de så stolt oppgir som nypris i annonsene sine. Driter vel jeg i, nå koster den 1999 ny. Så å kjøpe den for 1800, eller over 2000 for den saks skyld, brukt er liksom ikke så aktuelt. Sikkert noen som lar seg blende av før-prisen på over 3000 da, og slår til. 

Endret av Anii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kan du si fra til finn, er ikke lov til og legge ut til lik pris

Anonymkode: 024d8...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da kan du si fra til finn, er ikke lov til og legge ut til lik pris

Anonymkode: 024d8...b6a

Hæ? Er ikke lov? 

Anonymkode: 76ca0...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Om du måtte betale 10-20% av ny pris, så er jo det betydelig mindre enn halvparten... vet ikke hvem som er sterkest i matte her??

Anonymkode: 9d22e...e83

Du er jo helt på jordet. Hvis hun tar 20% av 100 kr så skal man betale 20 kr. Tar hun 50% av 100 kr så skal man betale 50 kr.

Anonymkode: 073fd...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da kan du si fra til finn, er ikke lov til og legge ut til lik pris

Anonymkode: 024d8...b6a

Hvem sier at det det ikke er lov?

Anonymkode: 073fd...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvem sier at det det ikke er lov?

Anonymkode: 073fd...625

sagt fra flere ganger til finn og da blir det fjernet

Anonymkode: 024d8...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

sagt fra flere ganger til finn og da blir det fjernet

Anonymkode: 024d8...b6a

Det har de ikke lov til. Det er bare billetter man ikke kan selge til høyere pris

Anonymkode: 073fd...625

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Anonym bruker said:

sagt fra flere ganger til finn og da blir det fjernet

Anonymkode: 024d8...b6a

Klart det er lov å selge etter markedspris. Jeg selger ikke min ph-lampe til hundrelappene den koster som ny ;)

Men i motsetning til lamper etc, så er det vel sjeldent barnesenger går opp i pris.

Anonymkode: 22ecd...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

da kan du si fra til finn, er ikke lov til og legge ut til lik pris

Anonymkode: 024d8...b6a

Såklart det er lov, man kan da selge til akkurat hvilken pris man vil (unntatt billetter ja). Markedet bestemmer, så om noen vil kjøpe er jo en annen sak, men kan jo hende man har flaks. Enkelte ting vil jo stige i verdi med tiden også. 

Men irriterende er det likevel, og uaktuelt for meg å kjøpe senga di som engang kosta 3000 til mer enn en ny koster nå. Kjipt for deg at du brukte så mye på den..

Anonymkode: 4b12d...d30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har de ikke lov til. Det er bare billetter man ikke kan selge til høyere pris

Anonymkode: 073fd...625

men de gjør det

Anonymkode: 024d8...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.5.2018 den 10.59, Anonym bruker skrev:

Men hvordan får de solgt da? Tingene jeg legger ut - ofte fine, rene klær og ting til 10-20% av nypris - får jeg sjelden eller aldri solgt uansett. Ingen vil kjøpe tingene mine selv om bildene er oppstilt og i fokus. Syns det er så rart. 

Anonymkode: 76ca0...396

Jeg hadde ikkje kjøpt pga frakten utgjør til full pris.

Anonymkode: 8cf01...935

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...