Gå til innhold

Noen som har gått galdhøpiggen, glittertind eller besseggen med barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å kanskje gjøre det i sommer, vi har 3 barn, 10, 8 og 1,5 år. Minste må jo sitte i bæremeis, det liker hun. De to andre er turvante/fjellvante, samme med oss foreldre. Jeg er litt usikker på besseggen, har en smule høydeskrekk.

Blir det for lange turer med minste i bæremeis? Hun sovner fint i den og. 

Er det kanskje ikke å anbefale? Vente noen år?

Anonymkode: a722a...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått Besseggen og Galdhøpiggen med barna på da 8 og 10 og deretter 9 og 11. Gikk helt fint men vet ikke angående bæremeis. Besseggen var den mest skremmende og har du høydeskrekk ville jeg ikke begynt med den. 

Anonymkode: 53f09...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har vært på Galdhøpiggen  og Glittertind med faren, begge deler da de var 6 og 8 år. Den første er enkel, Glittertind er en lengre tur, men går an det også. Besseggen skal testes denne sommeren :)

Anonymkode: f5544...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men jeg har gjort det SOM barn. Dvs 4-8 år. Ikke noe problem i det hele tatt, bortsett fra at altså noen må bære minste i lange perioder, selvsagt. Men dere må være forberedt på all slags vær, den som ikke går med meis må bære klær for full snøstorm til alle, det er høyfjell og ingen søndagstur i parken.

Besseggen er overhodet ikke dramatisk.

Anonymkode: 8338e...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Blir nok mannen som må ta bæremeisen. Ja, har hørt at man kan oppleve alle årstider, er jo ikke et småfjell akkurat.

Tja, kanskje styre unna besseggen, har sett film der fra og det ser litt luftig ut noen steder..

Anonymkode: a722a...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar dere. Blir nok mannen som må ta bæremeisen. Ja, har hørt at man kan oppleve alle årstider, er jo ikke et småfjell akkurat.

Tja, kanskje styre unna besseggen, har sett film der fra og det ser litt luftig ut noen steder..

Anonymkode: a722a...11e

Tull og tøys. Du kan ikke dette ut om du så tar fart og hopper, det er bare oppskrytt.

Anonymkode: 8338e...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tull og tøys. Du kan ikke dette ut om du så tar fart og hopper, det er bare oppskrytt.

Anonymkode: 8338e...b87

Oppskrytt?? Det er fult mulig å dette ned der jo. Viltre barn kan fint vimse utfor flere steder der. 

Anonymkode: 931fc...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi gikk der for et par år siden og hun sa det var noen luftige partier og anbefalte at jeg ikke skulle gå der, men høydeskrekken har bedret seg litt, så hadde vært gøy å prøve, men har sikkert nok med meg selv, så kanskje utfordring med barn, selv om de er flinke de altså.

Hi

Anonymkode: a722a...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oppskrytt?? Det er fult mulig å dette ned der jo. Viltre barn kan fint vimse utfor flere steder der. 

Anonymkode: 931fc...fc2

Og de kan falle av huska.  Men å gjøre Besseggen til noe stort og dramatisk er jo pinlig. Som sagt, jeg fikk den som femåring, med min bestemor på 70. 

Anonymkode: 8338e...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har man høydeskrekk så har man høydeskrekk. Jeg gikk Besseggen sammen med en hel gjeng. Det var flere der som opplevde det som ubehagelag.  Ei dame fra en annen gruppe fikk panikkangst på det bratteste partiet. Jeg syns det var helt herlig der, men jeg evner å se at det ikke passer for alle!

Anonymkode: b5331...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe som skjer når jeg ser vann rett ned og er høyt oppe, blir skikkelig uvel, og veit det er vann der. Har gått litt i sunmørsalpene og måtte gi meg på vei opp et fjell da jeg ble kvalm og svimmel, da var vi ikke på mer enn 400-500m høyde, men det var nok. Man skal ikke kimse  av høydeskrekk, det kan være helt jævlig.

Hi

Anonymkode: a722a...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galdhøpiggen bør ikke være noe problem med tanke på høydeskrekk, er ikke luftig på samme måte som Besseggen. Men sjekk med breførerne om hvordan reglene er med bæremeis i taulag.

Anonymkode: 290e3...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Galdhøpiggen bør ikke være noe problem med tanke på høydeskrekk, er ikke luftig på samme måte som Besseggen. Men sjekk med breførerne om hvordan reglene er med bæremeis i taulag.

Anonymkode: 290e3...5c5

Nei, det ser veldig greit ut, bare at det er en lang tur..hehe..står at man ikke kan gå med bæremeis over breen/taulag, så da må vi evt gå fra spiterstulen, den lengste turen.

Takk for svar.

Hi

Anonymkode: a722a...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...