Gå til innhold

Føler dette begynner og bli et problem,men hva gjør man?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min begynner i 6 til høsten, han ble 11 i januar, han er ekstremt godt likt av både jentene og guttene, ser at dette begynner og bli slitsomt for han, han er veldig snill og sier ikke nei til noen, bare i dag var han først ute med noen venner på stranden ( de badet ikke, er for kaldt ennå ),men kosa seg og spilte vollyball og fotball og slik, han var hjemme til middag kl 17 ,og kl 18 ringte det ei fra klassen hans og spurte om han ville være med på filmkveld med henne og 3 jenter og 3 gutter til fra klassen, han sa ja, dette er jenta han har vert forelsket i lenge, han var hjemme kl 22, og forteller at i morgen skulle bare han og la oss kalle henne Julie på date, de skulle en tur på stranden og ha piknik, så senere skulle han til bestekameratene la oss kalle de Jonas og Philip, de går i klassen hans, og der skulle han bli til mandag.

Slik er det hele tiden når han har fri, så klart ikke julaften og nyttårsaften og slik,men ellers, jeg bare lurer på om jeg skal snakke med han og si at det er lov til og si nei av og til,eller er det veldig slemt av meg ? kjempe koselig at han har mange venner og kjæreste,men han blir sliten.

Han er også veldig glad i og være hjemme med oss , meg og faren, småsøskene på 3 og 7 og spise god mat og spille, dette blir han lei seg for og får dårlig samvittighet for, og det samme når det gjelder venner og kjæreste.

Hadde vert fint med et par råd, for synes dette er veldig vanskelig

Anonymkode: 70d7b...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre han selv gir uttrykk for at det er slitsomt eller på andre måter et problem, synes jeg bare du skal prise deg lykkelig for at gutten din har det så bra og er populær. 

Jeg har en slik gutt selv og er veldig glad på hans vegne. 

Hvis du ser at han blir sliten kan du vel si at han må ha en hjemmekveld - nå har det vært så mye i det siste.

Anonymkode: 6ac5e...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han har selv sagt at det er slitsomt,men synes det er vanskelig og si nei

Anonymkode: 70d7b...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare bestemme for han da. Så får han si at mamma har sagt at det ikke passer.

Anonymkode: a9797...f5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da får du bare bestemme for han da. Så får han si at mamma har sagt at det ikke passer.

Anonymkode: a9797...f5a

Dette. Du som mor må da faktisk si at han ikke får lov, for han blir jo sliten. 

Anonymkode: c96e8...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså.. guttungen på 12 har vi knapt sett siden fredag (bortsett fra om natta). 

Vært på camping, har hatt telefonkontakt og visst hvor og med hvem han har vært. 

Mat spises litt her og der på camping, men vet han har spist. De finner ut av det :) 

Anonymkode: 0ddbc...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker jeg sa til mamma da jeg var på den alderen, at hun måtte si at jeg ikke fikk lov. Ble lettere for meg å si nei da. 😊

Anonymkode: 4c9a4...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han trenger fri innimellom! Si ifra at fredag kveld og natt til lørdag alltid er hjemme med familien! Kanskje flere dager og..

Anonymkode: 8c282...e1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier du nei. Lettelse for han. Jeg hadde det på samme måte 

Anonymkode: 85f60...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er slemt av deg å lære gutten din å sette grenser for deg sjøl? Tja..

Anonymkode: 52297...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig svar, den siste gidder jeg ikke bry meg om.

Blitt enig at hver onsdag, fredag og søndag skal han være hjemme, og være med familien, det synes han var kjempe fint

Anonymkode: 70d7b...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...