Gå til innhold

reise på ferie med venner - erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mor til to barn på henholdsvis 4 og 5 år. Jeg var nylig på ferie sammen med min venninne som har barn på samme alder. Jeg var den som ble bedt om å kle på hennes 4 åring i tillegg til mine. Altså, jeg fikk 3 barn å kle me dfullt regntøy, hun hadde 1 barn å kle opp i yttertøy. Hun bare klager og hennes klager gjør at jeg hjelper henne men det er aldri motsatt. Dersom hennes barn  (noe som skjer stadig) slår seg, bebreider hun mine barn. Jeg blir helt ør i hodet, barna mine ble fortvilet over at hun skyldte på dem, de hadde ingen skyld. Sønnen hennes tok mine barns leker og slo dem til blods med dem, men fordi han er yngst, fikk det ingen konsekvens. Hun ønsker nå å bestille syden tur. Jeg tror jeg avstår. Enig?

Anonymkode: 62695...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg tror jeg avstår" fikk meg til å le høyt!

Veldig enig. Jeg kunne nok ha vurdert å bli med på f.eks. en helgetur sammen med henne en gang til, men da ville jeg snakket med henne på forhånd (uten at barna er tilstede) og fortalt at hvis det skal bli koselig for dere begge så må begge ta ansvar for egne unger, og så bli enige om noen grenser. Jeg hadde ikke testet slike nye grenser på en sydentur med henne og barna ;)

 

Anonymkode: 8de61...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser gjerne på tur med venner, men hadde aldri reist på tur med din venninne. Hun høres jo helt grusom ut. Kunne til nød klart en ettermiddag i hennes selskap. En uke på ferie? Aldri!

Anonymkode: 467c7...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart og ikke reise sammen på ferie da ja Hi ☺️ 

Min erfaring er at når man reiser med venner er det lurt å være fra hverandre på dag 3, uansett hvor hyggelig de to første dagene har vært. Da begynner ungene å bli varme i trøya på ferie, de krangler kanskje litt mer, man har vært sammen en stund. Da er det fint å få en dag der hver familie er for seg og møtes igjen til kos på kvelden i stedet. Da pleier det å bli hyggeligst☀️

Anonymkode: 68266...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke reis med henne. Selv ferier med venner man ikke har sånne problemer med kan være vanskelig. Man får se sider man ikke ante de hadde. 

Anonymkode: eb68c...a56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...