Gå til innhold

6 åring utrygg på å gå i toget uten foreldre


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min går i 1.klasse å har gledet seg veldig til å gå i 17.mai tog med klassekameratene. Men når han fikk høre at må gå uten oss foreldrene så gikk han helt i vranglås å sier at da vil han ikke gå. Han er en gutt som fort blir utrygg på nye situasjoner om ikke læreren/vi foreldre er der for å trygge han. Det er jo foreldre som skal være med å gå med de å bære fane,men han ikke de ikke så hjalp ikke å fortelle at de skulle være med. Hva hadde dere gjort? Pushet barnet til å gå likevel?

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke bare gå med han?

Blir kaos med for mange foreldre i toget, men en til kan da ikke gjøre noe.

Ev. kan du spørre om å få overta jobben fra en av de som er satt opp til å gå. De fleste foreldre blir glade for å slippe.

Anonymkode: da0e1...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fulgt han til toget og latt han avgjøre der og da. Det er vel mulighet å gå ved siden av toget slik at han ser deg? 

Eller må du gå inntil han?

Snakk med læreren, sikkert en måte å løse dette på. 

Anonymkode: 3ec61...4b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå sammen med han, jeg gikk sammen med mitt eldste barn i 7 år på skolen.  (Fra 8. Slapp han tog) Gjør ingenting  med en ekstra mamma i toget ;)

Anonymkode: c0029...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo får du ikke gå med barnet ditt i toget om du ikke er an av de som skal være med å passe på alle barna i klassen. Og godt er det!

Anonymkode: 977a5...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt før at foreldre ikke får lov å gå i tog. Men men.

Har han en kompis i klassen så sørg for at de går sammen :) Jeg husker ennå at jeg gikk sammen med venninna mi fra barnehagen og i klassen når jeg gikk i 1. klasse. Er også viktig å forberede de små godt i flere dager på ting de er skeptisk til. Avtal at du skal stå å se på en bestemt plass.

Anonymkode: f4f65...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år er det 115 barneskoler som skal gå i 17. Mai toget opp til slottet, tenk om fire ekstra foreldre per skole skulle få bli med fordi barna var utrygge, hadde blitt 460 ekstra personer i et allerede langt tog..

Anonymkode: 977a5...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gå sammen med han, jeg gikk sammen med mitt eldste barn i 7 år på skolen.  (Fra 8. Slapp han tog) Gjør ingenting  med en ekstra mamma i toget ;)

Anonymkode: c0029...db7

Bare står at det kun er klassekontaktene som skal følge de,men kan jo høre om det går greit om jeg også går med toget.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle du ha tenkt på før og meldt deg frivillig som klassekontakt i starten av skoleåret.

Anonymkode: 14990...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I år er det 115 barneskoler som skal gå i 17. Mai toget opp til slottet, tenk om fire ekstra foreldre per skole skulle få bli med fordi barna var utrygge, hadde blitt 460 ekstra personer i et allerede langt tog..

Anonymkode: 977a5...b6e

Dette er en bygd med bare 20.000 innbyggere å det er bare 8 skoler som skal gå i toget.Det kommer jo selvsagt mange barnehager og annet itellegg i toget,men tviler på at det gjør noe om en ekstra voksen er med.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette skulle du ha tenkt på før og meldt deg frivillig som klassekontakt i starten av skoleåret.

Anonymkode: 14990...7af

neida, bare tuller. Forklar situasjonen, så får du sikkert gå, evt, bytte med en av klassekontaktene

Anonymkode: 14990...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt før at foreldre ikke får lov å gå i tog. Men men.

Har han en kompis i klassen så sørg for at de går sammen :) Jeg husker ennå at jeg gikk sammen med venninna mi fra barnehagen og i klassen når jeg gikk i 1. klasse. Er også viktig å forberede de små godt i flere dager på ting de er skeptisk til. Avtal at du skal stå å se på en bestemt plass.

Anonymkode: f4f65...658

Vi fikk ett ark om 17.mai å der står det: " Klassekontaktene vil følge elevene i barnetoget". Så regner med det betyr at vi ikke får lov å gå i toget med barna.Syns det er litt rart når barna er så små å flere i klassen er utrygge uten foreldrene.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette skulle du ha tenkt på før og meldt deg frivillig som klassekontakt i starten av skoleåret.

Anonymkode: 14990...7af

Hadde ikke trengt det,det ble lagt ut forespørsel på facebooksiden for klassen om to foreldrene kunne tenke seg å bære fanen. Da var det to som meldte seg umiddelbart. Visste heller ikke at foreldrene ikke fikk være med før i går når vi fikk ett papir fra skolen der det står at barna skal gå alene med klassekontaktene.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk ett ark om 17.mai å der står det: " Klassekontaktene vil følge elevene i barnetoget". Så regner med det betyr at vi ikke får lov å gå i toget med barna.Syns det er litt rart når barna er så små å flere i klassen er utrygge uten foreldrene.

Anonymkode: 90b79...184

Syns og at det er rart med så små barn. Jeg har en sønn på 4 år så har ingen skoletogerfaring. Men vi har barnehagetog for kommunen og det er over 50.000 innbyggere her så det er en del barnehager. Og jeg har jobbet på 2 skoler i kommunen og hørte aldri noe om at foreldrene ikke fikk gå. Det var motsatt problem faktisk, de ønsket flere foreldre pga noen barn ikke kan oppføre seg (foreldrene sin feil). Jeg gikk i toget det ene året, det var helt frivillig. 

Men jeg skjønner at det er et problem i Oslo og andre byer med et uendelig langt barnetog.

Anonymkode: f4f65...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns og at det er rart med så små barn. Jeg har en sønn på 4 år så har ingen skoletogerfaring. Men vi har barnehagetog for kommunen og det er over 50.000 innbyggere her så det er en del barnehager. Og jeg har jobbet på 2 skoler i kommunen og hørte aldri noe om at foreldrene ikke fikk gå. Det var motsatt problem faktisk, de ønsket flere foreldre pga noen barn ikke kan oppføre seg (foreldrene sin feil). Jeg gikk i toget det ene året, det var helt frivillig. 

Men jeg skjønner at det er et problem i Oslo og andre byer med et uendelig langt barnetog.

Anonymkode: f4f65...658

Jeg synes også det rart at de ikke skal ha mer enn to voksne,for det er litt begrenset hva de kan gjøre om noen ikke oppfører seg fint i toget,når de går å bærer på store faner :P Det høres litt lite gjennomtenkt spør du meg.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi fikk ett ark om 17.mai å der står det: " Klassekontaktene vil følge elevene i barnetoget". Så regner med det betyr at vi ikke får lov å gå i toget med barna.Syns det er litt rart når barna er så små å flere i klassen er utrygge uten foreldrene.

Anonymkode: 90b79...184

Jeg tolker dette helt annerledes. Slik jeg leser setningen er det en ren opplysning om hvem som skal gå sammen med klassen, og ikke noe forbud mot noe som helst.

Jeg foreslår at du ringer klassekontakten og forteller at ditt barn er litt utrygg og trenger at du går sammen med det, og så gjør du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er klassekontakt og har ikke behov for å gå i toget. La ut forespørsel på fb siden til klassen og det var ingen problem at noen andre overtok. Send en mail til lærer og klassekontaktene, så er jeg sikker på at det løser seg. Du skal ikke tvinge gutten, men trygge han. Om det betyr å få sammen med han i toget så gjør du det.

Anonymkode: 09bbc...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her anbefaler vi at utrygge eller umulige barn tar med en voksen ! Er de ikke stor nok til å gå selv må de følges 

Anonymkode: 07df8...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Superdolly skrev:

Jeg tolker dette helt annerledes. Slik jeg leser setningen er det en ren opplysning om hvem som skal gå sammen med klassen, og ikke noe forbud mot noe som helst.

Jeg foreslår at du ringer klassekontakten og forteller at ditt barn er litt utrygg og trenger at du går sammen med det, og så gjør du det.

Okey skal gjøre det :)

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her anbefaler vi at utrygge eller umulige barn tar med en voksen ! Er de ikke stor nok til å gå selv må de følges 

Anonymkode: 07df8...32e

Min gutt kan nok lett være begge deler så da har jeg to gode grunner til å være med :P Altså han kunne nok lett begynt å tulle i toget å fått med seg flere av de andre på det,så det frykter jeg også når det er kun to voksne med å de egentlig uansett er opptatt.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her anbefaler vi at utrygge eller umulige barn tar med en voksen ! Er de ikke stor nok til å gå selv må de følges 

Anonymkode: 07df8...32e

Håper foresten at dere ordlegger dere litt bedre enn å skrive at de som har umulige unger må ha med foreldre :P

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

I Oslo får du ikke gå med barnet ditt i toget om du ikke er an av de som skal være med å passe på alle barna i klassen. Og godt er det!

Anonymkode: 977a5...b6e

Det stemmer, foreldre i toget er forbudt hvis de ikke er påmeldt til å passe alle.

Men barnet ditt kjenner vel læreren godt HI, og denne går vel? 

Anonymkode: 7eaaa...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her anbefaler vi at utrygge eller umulige barn tar med en voksen ! Er de ikke stor nok til å gå selv må de følges 

Anonymkode: 07df8...32e

Utropstegn ja. Åpenbart ikke klar over at det er forbudt å ta med en voksen i toget i hele Oslo?

Anonymkode: 7eaaa...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer, foreldre i toget er forbudt hvis de ikke er påmeldt til å passe alle.

Men barnet ditt kjenner vel læreren godt HI, og denne går vel? 

Anonymkode: 7eaaa...956

Lærerene skal ikke være med ser det ut til. Står hvertfall kun at 2 klassekontakter skal gå med klassen. Læreren hans er helt super så hun hadde helt fint klart å trygge han,men står ingenting om at læreren skal være med dessverre.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Utropstegn ja. Åpenbart ikke klar over at det er forbudt å ta med en voksen i toget i hele Oslo?

Anonymkode: 7eaaa...956

Men dette er ca 50 minutter utenfor bergen i en liten bygd.

Anonymkode: 90b79...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...