Gå til innhold

Blør, blør, blør og blør. SA?


Baby2019

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har siden 1.mai blødd og spottet. Noen dager er det mer blod enn andre, andre dager er det bare spotting. Men i løpet av disse 16 dagene har jeg aldri blødd det jeg vil betrakte som ‘mye’ jeg blør mye mindre enn en mensblødning. 

Den 14.mai tok jeg tilfeldigvis en graviditetstest (strimmel) som viste svakt positiv. Tok en CB digital etterpå som viste gravid 2-3. Igår og idag tok jeg nye tester med strimler, for å se om streken ble tydeligere. Og fra 14 mai (hvor man såvidt kunne skimte en strek) til idag, to dager etterpå, hvor begge strekene nesten var like sterke, så er det jo en stor forandring og jeg vil jo tro at hcg nivået mitt stiger...? 

Har vært hos legen og der fikk jeg bare beskjed om at hun trodde det var en SA, og at jeg bare fikk vente å se. Har time til ul den 28 mai, men det er bare for å vite sikkert hvor langt jeg er på vei. Usikker, men TROR jeg er inne i uke 5. 

Kort oppsummert; blødd 14 dager da jeg testet positivt, blør enda, men strekene på testen blir fortsatt tydeligere for hver dag. Blødd tilsammen 16 dager nå. 

Er det fler som har opplevd langvarige blødninger heelt i begynnelsen av svangerskapet? Hvordan gikk det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg endte blødningene i exu,  sprukken eggleder og blødning på 2.5 liter.

Til meg og sa Dei at det nok var SA. 

I uke 8 tok eg ul.ingen foster i livmor og komplett SA.

I uke 12 blei alt dramatisk då det var exu.

Svak positive tester heile veien og lav stigende hcg. 

 

Lurt å sjekke opp i Før det går for lang tid.

Lykke til 😊

Anonymkode: 8689c...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For meg endte blødningene i exu,  sprukken eggleder og blødning på 2.5 liter.

Til meg og sa Dei at det nok var SA. 

I uke 8 tok eg ul.ingen foster i livmor og komplett SA.

I uke 12 blei alt dramatisk då det var exu.

Svak positive tester heile veien og lav stigende hcg. 

 

Lurt å sjekke opp i Før det går for lang tid.

Lykke til 😊

Anonymkode: 8689c...680

Uff, det hørtes ikke bra ut. Håper det går bra med deg nå! Testene mine blir sterkere og sterkere for hver dag. Idag var «gravidstreken» like sterk som «teststreken». Og på bare to dager har den gått fra å være nesten usynlig til å bli så klar. 

Har som sagt time til ul den 28, men jeg blir gal av å gå å vente! 

Tusen takk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, det går bedre for kvar dag.er kort tid siden det skjedde. 

Strekene mine blei og litt sterkere men aldri så sterke som Dei andre normale graviditetene mine.

Det kan Være normalt å blø i svangerskapet så håper bare du er en av Dei. 

Ønsker deg masse lykke til 

Anonymkode: 8689c...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 9.15, Anonym bruker skrev:

Hei, det går bedre for kvar dag.er kort tid siden det skjedde. 

Strekene mine blei og litt sterkere men aldri så sterke som Dei andre normale graviditetene mine.

Det kan Være normalt å blø i svangerskapet så håper bare du er en av Dei. 

Ønsker deg masse lykke til 

Anonymkode: 8689c...680

Godt å høre. 

 

Håper så inderlig jeg også!! Får krysse fingrene 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg var kommet litt lengre enn deg, ca uke 8, og da begynte jeg å blø. og jeg blødde MYE! Spottet litt noen dager, litt mer andre dager, og hadde flere episoder der jeg blødde så mye at jeg tenkte "nå går det galt"!, og endte opp på legevakten 2 ganger på grunn av det (legen min hadde sagt at dersom jeg begynte å blø mye måtte jeg dra opp til legevakten).

Blødningene startet rundt uke 7, tidlig UL rundt uke 10, hun kunne ikke se noen grunn til at jeg blødde så mye. Var hos legen, ble henvist til UL på sykehuset, der fant de at morkaken lå foran åpningen, og kunne være grunnen til at jeg blødde så mye. 

Siste UL på sykehuset uke 22, fremdeles store blødninger, fremdeles morkake der den helst ikke skulle være.

Lang historie, men jeg er nå i uke 31, fremdeles gravid, og alt ser fint ut :) 

Det kan gå bra, skjønner godt at ventingen frem til UL er uutholdelig!! Jeg klarte ikke vente, ringte alle klinikkene og fant til slutt en som kunne korte ned ventetiden fra uker til dager. Masse lykke til, jeg krysser fingrene for deg!

Anonymkode: 8a4a7...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

6 timer siden, Mamma2013.2015 skrev:

Hvordan gikk det med deg? 

Det går veldig bra! Hcg prøvene mine stiger slik legen vil det skal stige, og på ultralyd så vi en liten blopp ❤️ Jeg hadde dog litt væske rundt livmor, som i bestefall bare kan være cyster, og i værstefall være ex.u (i tillegg til embryoet inni livmor). Jeg ble satt til å være 5+6 (6+1 idag) og blødningene har minsket. Hun ville ha meg inn igjen om 2 uker, for å sjekke opp blødningene en gang til. Men hun var veldig positiv, og hun trodde dette kom til å gå veldig bra. Jeg er SÅ glad nå :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Baby2019 skrev:

Det går veldig bra! Hcg prøvene mine stiger slik legen vil det skal stige, og på ultralyd så vi en liten blopp ❤️ Jeg hadde dog litt væske rundt livmor, som i bestefall bare kan være cyster, og i værstefall være ex.u (i tillegg til embryoet inni livmor). Jeg ble satt til å være 5+6 (6+1 idag) og blødningene har minsket. Hun ville ha meg inn igjen om 2 uker, for å sjekke opp blødningene en gang til. Men hun var veldig positiv, og hun trodde dette kom til å gå veldig bra. Jeg er SÅ glad nå :) 

Så godt å høre!! 😉 satser på at slt et i skjønneste orden når du skal inn igjen om 2 uker!

kos deg😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...