Gå til innhold

Jeg blir så oppgitt over folk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo si at man så langt råd er, prøver å unngå å utføre arbeid som bråker på en søndag.(Selv om det virker som flere og flere utfører slikt nettopp på søndag.)Men jeg hadde ikke brydd meg om naboen klippet plenen mens jeg hadde selskap. Var det veldig sjenerende, hadde jeg spurt på en pen måte om han kunne vente. Men tok det så veldig lang tid å klippe plenen da? Hvis dere bor så nærme hverandre at plenklipper og løvblåser gjør at dine gjester ikke hører hverandre snakke, så er det mye som tyder på at dere bor i et nokså tett byggefelt og da pleier ikke plenene være så store at det tar timesvis å klippe dem. Kunne da ikke være bråk under hele selskapet.Du får ha til gode å bråke litt på en søndag. Sikkert noe du gjør også som naboen har ergret seg skakk over. Slik er det med naboer, uansett hvor gode venner man er.

Anonymkode: ed952...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13. mai 2018 den 22.40, Anonym bruker skrev:

Jo på søndag med bråkete maskiner det faktisk det. Nok en normal del av den kunnskapspakka man forventer at voksne mennesker er utstyrt med. Men ikke du.

Anonymkode: ce699...74c

:ler::ler:

Anonymkode: d1e17...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen her bor vegg i vegg med oss og hadde familie selskap av noe slag. Jeg og mannen hadde avtalt at vi skulle vaske terrassen fordi jeg skulle beise den dagen etter. Folk legger gjerne planer om hva de skal gjøre. Mener du naboen skal utsette sinne planer fordi dere har besøk? Tenker at sånn er det når man bor så tett... Det er ikke som at man gjør det med vilje!?

Anonymkode: 41e6c...384

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.5.2018 den 7.50, Anonym bruker skrev:

Ja, jo, når du sier det på den måten. Jeg kan jo forstå at et par besteforeldre i alderen 75-80 år, og noen onkler og tanter, fettere og kusiner som sitter og småprater med hver sin pølse i hånda, kan virke utrolig forstyrrende og irriterende. Sant. Jeg skal be dem dempe seg neste gang. Etter at jeg har sendt ut nabovarsel om at vi skal feire en bursdag. Mhm. Så kan naboen få klippe plenen sin i fred. 

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

20-30 gjester lager litt lyd.

Anonymkode: 32e76...49d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er litt typisk Ola nordmann, passiv aggressiv. Tipper alle andre vet at du synes det er irriterende, med unntak av han det faktisk gjelder. Han gikk sikkert rundt og trodde det var OK siden du ikke sa noe. For all del, han burde vite at han ikke skal klippe plenen på søndag. Noen steder er det  akseptert også da. I vårt nabolag så har vi spurt hverandre flere ganger om det er OK for naboene, ingen her som egentlig bryr seg noe særlig om gressklipperen til naboen går eller ikke. 

Anonymkode: f4607...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud da. En gressklipper bråker da ikke så mye. Og det varer i 15 min... Om han dro fram en sånn elektrisk sag og begynte å kappe jern eller om de hadde begynt å slipe terrassen hadde jeg reagert, men en gressklipper?

Det er jo egentlig aldri noe godt tidspunkt å bruke den gressklipperen på som ikke forstyrrer noen. Når man kommer hjem fra jobb må man lage middag og legge unger, men når ungene er lagt kan klipperen vekke dem (ikke mine for de tåler det men la oss si naboen sine). På lørdager kan folk ha selskap, særlig i disse konfirmasjonstider og på søndag er det kirketid. 

Men herregud. Det er ikke sååå bråkete og det varer maks 15. min. Ikke gidd og hiss dere opp. 

Anonymkode: f834c...395

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da. En gressklipper bråker da ikke så mye. Og det varer i 15 min... Om han dro fram en sånn elektrisk sag og begynte å kappe jern eller om de hadde begynt å slipe terrassen hadde jeg reagert, men en gressklipper?

Det er jo egentlig aldri noe godt tidspunkt å bruke den gressklipperen på som ikke forstyrrer noen. Når man kommer hjem fra jobb må man lage middag og legge unger, men når ungene er lagt kan klipperen vekke dem (ikke mine for de tåler det men la oss si naboen sine). På lørdager kan folk ha selskap, særlig i disse konfirmasjonstider og på søndag er det kirketid. 

Men herregud. Det er ikke sååå bråkete og det varer maks 15. min. Ikke gidd og hiss dere opp. 

Anonymkode: f834c...395

15 min på å klippe plenen? Ja, det holder vel hvis man har en liten flekk. Her tar det minst 1 time +

Anonymkode: d6fc5...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men herregud da. En gressklipper bråker da ikke så mye. Og det varer i 15 min... Om han dro fram en sånn elektrisk sag og begynte å kappe jern eller om de hadde begynt å slipe terrassen hadde jeg reagert, men en gressklipper?

Det er jo egentlig aldri noe godt tidspunkt å bruke den gressklipperen på som ikke forstyrrer noen. Når man kommer hjem fra jobb må man lage middag og legge unger, men når ungene er lagt kan klipperen vekke dem (ikke mine for de tåler det men la oss si naboen sine). På lørdager kan folk ha selskap, særlig i disse konfirmasjonstider og på søndag er det kirketid. 

Men herregud. Det er ikke sååå bråkete og det varer maks 15. min. Ikke gidd og hiss dere opp. 

Anonymkode: f834c...395

Joda, det bråker når nabo’n fyrer opp klipperen, tro meg. Selv går han med verneutstyr og hørselsvern, og det å føre en samtale i en radius av 50 meter rundt han, går ikke. I tillegg dro han fram kantklipper og løvblåser etterpå. 

Ca 10 av gjestene var ute da han startet, ca 15 inne. De som var ute måtte gå inn, for det gikk ikke an å være ute i det bråket. Og nei, det tar ikke 15 minutter å klippe hans plen på ca 1500 kvm. Det tok en god time. Vi har verken hekk eller gjerde mellom tomtene, så det var helt åpenlyst for han at vi hadde gjester.

Selvsagt har jeg forståelse for at folk har mye å gjøre i en travel hverdag, men selv strekker jeg meg ganske langt for å ikke ødelegge et hyggelig lag for naboene (eller noen andre, for den saks skyld.) Respekt til deg som valgte å male for hånd istedet for å bruke malingssprøyta, det var kjempesnillt! 

I bunn og grunn handler det om å tenke littegranne utenfor sin egen boble. Normal høflighet og folkeskikk. Ta hensyn til hverandre.

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne må man tåle unger som SKRIKER mer enn de hopper på trampolina på deilige sommerkvelder. 

Gressklippere, vinkelslipere, gravemaskiner og høytrykkspylere på søndager. 

Gjør man ikke det får man selge og flytte til skogs. 

Naboen her var hjemme hele dagen pinseaften ifjor, de var ute og gjorde rett og slett ingenting. Men når klokka ble 17 og vi og en annen nabo rigget oss til med grilling og skulle spise DA satte de igang med en bensindrevet kantklipper. 

Det er da lov å vise hensyn. 

Anonymkode: e36e8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her inne må man tåle unger som SKRIKER mer enn de hopper på trampolina på deilige sommerkvelder. 

Gressklippere, vinkelslipere, gravemaskiner og høytrykkspylere på søndager. 

Gjør man ikke det får man selge og flytte til skogs. 

Naboen her var hjemme hele dagen pinseaften ifjor, de var ute og gjorde rett og slett ingenting. Men når klokka ble 17 og vi og en annen nabo rigget oss til med grilling og skulle spise DA satte de igang med en bensindrevet kantklipper. 

Det er da lov å vise hensyn. 

Anonymkode: e36e8...6e1

Nå kunne vel ikke de vite at dere skulle spise akkurat når de begynte med kantklipperen. Mener du at de skulle ventet siden dere spiste?

Anonymkode: d6fc5...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå kunne vel ikke de vite at dere skulle spise akkurat når de begynte med kantklipperen. Mener du at de skulle ventet siden dere spiste?

Anonymkode: d6fc5...08d

De burde vel strengt tatt ventet til en annen dag, siden det var pinseaften.... 

Anonymkode: 6be21...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå kunne vel ikke de vite at dere skulle spise akkurat når de begynte med kantklipperen. Mener du at de skulle ventet siden dere spiste?

Anonymkode: d6fc5...08d

Nei. Men hadde det vært meg så hadde jeg nok tenkt at jeg fikk gjøre unna slike ting på formiddagen siden været var knall og folk antagelig kom til å tilbringe ettermiddagen ute i det flotte været. 

Anonymkode: e36e8...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...