Gå til innhold

Jeg blir så oppgitt over folk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan være så i sin egen boble. 

I dag feiret vi at minstemann ble 10 år. 20-30 gjester samlet i nydelig sommervær på terrassen og i hagen. Vi grillet og koste oss, og så fyrer naboen opp gressklipperen. Han ser gjestene, bilene i gården og ungene som leker, og likevel velger han å klippe gresset akkurat da. Når han endelig er ferdig, begynner han med løvblåseren. 

Til vanlig er han en grei og hjelpsom nabo, men innimellom er han helt blåst. Hva feiler det slike mennesker? Gah. Blir så oppgitt.

Anonymkode: 1b0aa...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel ikke lov med bråkete maskiner på en søndag? Mulig han tar hevn på at du har så bråkete gjester?

Anonymkode: 6be21...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gikk du ikke bare over og minnet ham på at det ikke er lov å bråke slik på en søndag iflg. lov om helligdager?

Ja, dårlig gjort av ham, ulovlig også. Men også sløvt av deg å ikke si fra.

Og du - bruk heller "enkelte" fremfor "folk".

Anonymkode: 8e05f...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakket du ikke med han? Det er ikke lovlig å bruke slike maskiner i dag.

Anonymkode: 6742c...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn er det jo, folk driter i alt og alle. Så lenge jeg har det bra så driter jeg i verden. 

 Vi opplevde det samme her i nabolaget , det var konfirmasjon og naboen bygget terrasse  vegg i vegg. 

Anonymkode: 28857...7ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sikkert han tenkte over det. Min bror brukte høytrykkspyleren hos moren vår, mens naboen hadde konfirmasjon og mange gjester satt utenfor på en veranda ca 2 m fra der min bror jobbet. Jeg spurte han om hva i alle dager han tenkte på, han så vel at de hadde konfirmasjon. Men nei, det hadde han visst ikke tenkt på.

Anonymkode: d6fc5...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ser ikke helt problemet her, ikke ulovlig og jobbe

Anonymkode: d1e17...36c

Jo, det er ulovlig å drive med støyende arbeid på søndager. 

Anonymkode: 9b902...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ser ikke helt problemet her, ikke ulovlig og jobbe

Anonymkode: d1e17...36c

Neida, det er ikke ulovlig Å jobbe, men på søndag er støyende arbeider ikke lov. Du kan luke i bedet, male veggen og rydde i skapet, men du skal ikke bråke. Det er nedfelt i norsk lov. 

Anonymkode: 61b20...6cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lov å bråke sånn på søndag. Du burde sagt i fra ! Hadd han ikke hørt burde du ringt politiet . Enkelt 

Anonymkode: 05955...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan være sånn i sin egen boble! I dag var det nydelig sommervær og jeg og kona skulle nyte dagen i ro og fred ute i hagen. Plutselig tyter det helt uanmeldt inn 20-30 10-åringer i nabohagen. Det velter grill-os over gjerdet, og dere kan selv tenke dere lydnivået på 30 feststemte unger. De kunne i hvert fall sagt fra, så kunne vi planlagt noe annet i dag! Siden dagen var ødelagt, kunne jeg like gjerne jobbe i hagen. Støyen ville uansett ikke overdøve det hersens sirkuset der borte. Folk ass! 

Anonymkode: f710d...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ser ikke helt problemet her, ikke ulovlig og jobbe

Anonymkode: d1e17...36c

Du vet virkelig ingenting du?

Anonymkode: 69410...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Flytt bort fra folk om du ikke tåler å ha naboer😉

Anonymkode: 4c54e...f9d

Flytt bort fra folk om du ikke klarer å overholde enkle regler og generell folkeskikk!

Anonymkode: 364e7...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kan ikke forstå hvordan folk kan være sånn i sin egen boble! I dag var det nydelig sommervær og jeg og kona skulle nyte dagen i ro og fred ute i hagen. Plutselig tyter det helt uanmeldt inn 20-30 10-åringer i nabohagen. Det velter grill-os over gjerdet, og dere kan selv tenke dere lydnivået på 30 feststemte unger. De kunne i hvert fall sagt fra, så kunne vi planlagt noe annet i dag! Siden dagen var ødelagt, kunne jeg like gjerne jobbe i hagen. Støyen ville uansett ikke overdøve det hersens sirkuset der borte. Folk ass! 

Anonymkode: f710d...247

Søtt forsøk på sarkasme.

Det var fire unger som lekte i hagen, husket på huskene og skled på skia. 

Mange spør om hvorfor jeg ikke sa ifra. Burde det egentlig være nødvendig? Dessuten er jeg ikke av typen som klager. Jeg liker ikke å sette folk i forlegenhet. Men jeg syns uansett det er merkelig. Selv ville jeg aldri klippet plenen eller brukt løvblåser når naboen har selskap. Aldri.

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

ser ikke helt problemet her, ikke ulovlig og jobbe

Anonymkode: d1e17...36c

Jo på søndag med bråkete maskiner det faktisk det. Nok en normal del av den kunnskapspakka man forventer at voksne mennesker er utstyrt med. Men ikke du.

Anonymkode: ce699...74c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

ser ikke helt problemet her, ikke ulovlig og jobbe

Anonymkode: d1e17...36c

Det er ikke ulovlig å vise hensyn heller!!!

At folk kan gjøre alt som ikke er ulovlig må være det dummeste av det dummeste jeg leser her inne. 

Anonymkode: 7968a...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud folkens! Skjerpings! Det er bare på DIB man blir fortalt at vanlig normalt folkeskikk og det å vise hensyn ikke gjelder. Vel å merke hvis det er HI som etterspør folkeskikk. 

Dersom det er HI som ikke viser folkeskikk får hun derimot så hatten passer!!

Anonymkode: 7968a...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Søtt forsøk på sarkasme.

Det var fire unger som lekte i hagen, husket på huskene og skled på skia. 

Mange spør om hvorfor jeg ikke sa ifra. Burde det egentlig være nødvendig? Dessuten er jeg ikke av typen som klager. Jeg liker ikke å sette folk i forlegenhet. Men jeg syns uansett det er merkelig. Selv ville jeg aldri klippet plenen eller brukt løvblåser når naboen har selskap. Aldri.

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

Det er jo ikke sarkasme. Det er historien slik den kan høres ut fra den andre siden. Er det helt utenkelig for deg at 30 gjester kan være støyende? Du etterspør at han tar hensyn til deg, men det har ikke falt deg inn engang at du kan ta hensyn til ham ved å nevne at du skal fylle hagen med gjester som garantert skaper støy gitt antallet. Høflighet bør gå begge veier. 

Anonymkode: f710d...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo ikke sarkasme. Det er historien slik den kan høres ut fra den andre siden. Er det helt utenkelig for deg at 30 gjester kan være støyende? Du etterspør at han tar hensyn til deg, men det har ikke falt deg inn engang at du kan ta hensyn til ham ved å nevne at du skal fylle hagen med gjester som garantert skaper støy gitt antallet. Høflighet bør gå begge veier. 

Anonymkode: f710d...247

Ja, jo, når du sier det på den måten. Jeg kan jo forstå at et par besteforeldre i alderen 75-80 år, og noen onkler og tanter, fettere og kusiner som sitter og småprater med hver sin pølse i hånda, kan virke utrolig forstyrrende og irriterende. Sant. Jeg skal be dem dempe seg neste gang. Etter at jeg har sendt ut nabovarsel om at vi skal feire en bursdag. Mhm. Så kan naboen få klippe plenen sin i fred. 

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jo, når du sier det på den måten. Jeg kan jo forstå at et par besteforeldre i alderen 75-80 år, og noen onkler og tanter, fettere og kusiner som sitter og småprater med hver sin pølse i hånda, kan virke utrolig forstyrrende og irriterende. Sant. Jeg skal be dem dempe seg neste gang. Etter at jeg har sendt ut nabovarsel om at vi skal feire en bursdag. Mhm. Så kan naboen få klippe plenen sin i fred. 

HI

Anonymkode: 1b0aa...22c

 

Nå blir du bare pinlig, HI.

Anonymkode: e74ec...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til syns jeg dere er rare her inne på DIB. HI beskriver en situasjon der en familie samles til et rolig lag, hvorpå en nabo fyrer opp gressklipperen og løvblåseren. Og det syns majoriteten er helt innafor?! Dere får vridd det til at hi burde roe ned gjestene sine, at nabo’n er i sin fulle rett til å bråke på en søndag, og ikke ta hensyn? Hvordan hadde dere selv følt det i his situasjon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg, Ts. Men jeg er nok typen til å enten si fra, eller ikke irritere meg. Jeg mener at når du velger å ikke si ifra, da frasier man seg også retten til å være sur på at (i dette tilfellet) naboen bråker. At han ikke tenker som deg er liksom ikke hans feil 🤷🏻‍♀️ Noen eier jo ikke skam...noe som igrun må være ganske deilig, egentlig.

Men som sagt, forstår deg godt. Sto selv i går og skulle male 20m stakittgjerde. Setter på den ny innkjøpte malingssprøyten, og oppdager at den bråker som f*$# 🤦🏻‍♀️ Så da var det bare å sette i gang med kosten isteden .... så mye mer jobb, og så mye mer tidkrevende. Men stille, om ikke annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...