Gå til innhold

Flere som kjenner seg igjen? El eller gravid?


Amcarfrue

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Jeg og samboer prøver å få barn.:kyss: Jeg slutta på minipiller litt før jul 2017, og har vel egentlig prøvd siden da. Hver måned har mens kommet til min store irritasjon :sur:

Men denne måneden har jeg opplevd noe jeg har aldri har opplevd før. Jeg er 28 år så har hatt mens noen år utenom de årene jeg gikk på minipiller for da mistet jeg mens. 

Men som sagt denne måneden, har jeg opplevd smerter nederst i magen rundt el. Hadde el for 6 dager siden og siden da har det skjedd mye rart i kroppen. 

EL dagen: sterke «mens» smerter nederst i magen

1dpo: smerter i høyre eggstokk, akkurat som det er «stramt» der

2dpo: samme som 1dpo, ekstremt oppblåst og mye luft som skal ut :nigo:Hadde også litt stikking i underlivet. 

3dpo: fortsatt litt smerter i høyre eggstokk men ikke så sterkt som 1og 2dpo. Begynte på kvelden og legge merke til at jeg hadde fått ømme brystvorter. Har ganske lav følsomhet i dem fra før av så dette var uvant for meg. 

4dpo; fortsatt ømme brystvorter og kan være innbildning men jeg syns bhen min begynner å bli litt liten? Ikke ømme bryster, kun brystvortene

5dpo; merka jeg ble irritert fort for småting som var helt unøvendig. Fortsatt ømme brytvorter

6dpo: kvalm når jeg skulle ta en pizzabit fra gårdagens pizza, tok en bit og bare neitakk! Fortsatt oppblåst og ømme brystvorter. 

Hadde sex 5 dager før EL, på EL dagen og dagen etter. Er det rett og slett pga el at jeg er sånn jeg er, eller er det andre som kjenner seg igjen og faktisk fikk positiv test? Tenker å ta en test i slutten av neste uke for da er det bare noen dager igjen til jeg skal ha mens. 

Takk for svar :cowboy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig å si.. men jeg merket ikke noe før 6 dpo, da hadde jeg smerter/stikking i høgre eggstokk.. dagen etter (altså 7dpo) så våknet jeg av smerter/stikking i livmorområdet! dagene etter var jeg sykt emosjonell og kunne grine av alt mulig rart.. 10dpo fikk jeg svak positiv😁 såå det er jo mulig at du er gravid, og alle er forskjellig, så det går ikke an å sammenligne seg med andre! 

Lykketil uansett, håper det er en spire hos deg :D 

Anonymkode: 5e967...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo idag: Press hele tiden nederst i magen; er skikkelig sånn «nå kommer mensen i løpet av dagen» press. 

Satt på jobben istad og holdt på meg mitt da det stakk skikkelig nederst i magen. Bare noen sekunder så var det over. 

Er ubehagelig med dette presset, usikker på om det er tidlig mens eller en fjert, for kjennes sånn ut :eeeh: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kaste opp en uke etter eggløsning, altså 3 uker etter første dag med mens og jeg var gravid! Selv om testen ikke slo ut før over en uke senere.. Så godt mulig du er det også :) lykke til!

Anonymkode: cb59e...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :strix: 

Jeg holder motet oppe selv om de testen skriker i skuffen 

Har fortsatt slik «press» nederst i magen så håper virkelig det er noe :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Amcarfrue skrev:

Takk dere :strix: 

Jeg holder motet oppe selv om de testen skriker i skuffen 

Har fortsatt slik «press» nederst i magen så håper virkelig det er noe :briller:

Hvor lang lutealfase har du? Er du sikker på når du hadde el?

Anonymkode: e8e5f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik var jeg en gang - da var jeg gravid.

Fikk symptomer under to døgn etter jeg hadde hatt sex. Var helt overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid, for var like sikker på at jeg hadde hatt eggløsning flere dager før jeg hadde hatt sex, så det var ikke en psykisk greie. Oppblåst (dag fire eller fem etterpå kikket "alle" på jobb på magen og puppene mine!), jeg ble ekstremt lettrørt, kvalm av lukter +++

Lykke til, Hi! :)

Anonymkode: 9948b...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang lutealfase har du? Er du sikker på når du hadde el?

Anonymkode: e8e5f...08a

Jeg går etter appen Flo, så da vil det tilsi at jeg har en lutealfase på 14 dager. Hadde EL 7.mai ifølge appen og det er samme dagen «mensenmurringene» startet og var verst.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Slik var jeg en gang - da var jeg gravid.

Fikk symptomer under to døgn etter jeg hadde hatt sex. Var helt overbevist om at jeg ikke kunne bli gravid, for var like sikker på at jeg hadde hatt eggløsning flere dager før jeg hadde hatt sex, så det var ikke en psykisk greie. Oppblåst (dag fire eller fem etterpå kikket "alle" på jobb på magen og puppene mine!), jeg ble ekstremt lettrørt, kvalm av lukter +++

Lykke til, Hi! :)

Anonymkode: 9948b...755

Hoho :D Kjenner jeg håper enda hardere nå. Haha. Lettrørt er jeg uansett egentlig, kan se på en fin reklame er nok til at tårene spruter. Sånn har jeg alltid vært så tar ikke med det i symptom lista mi. Har ingen andre symptomer enn det jeg har skrevet, men er jo bare på dpo 7, så alt kan skje fortsatt :tongue: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg begynte å kaste opp en uke etter eggløsning, altså 3 uker etter første dag med mens og jeg var gravid! Selv om testen ikke slo ut før over en uke senere.. Så godt mulig du er det også :) lykke til!

Anonymkode: cb59e...4c8

Kun vært småkvalm når jeg prøvde meg på den pizzabiten, men var bare der og da. Pizzaen gikk ned på høykant bare en time eller to seinere :P  Skal prøve å holde meg til torsdag med testing, for hadde vært gøy om den viste positiv da for da har jeg og gubben vært forlova i tre år :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde i går og til morgen i dag slike «mega strekk smerter» i venstre eggstokk, eller område rundt iallefall. Sånn når man reiser seg opp så hugger det til på den ene siden. Veit ikke om det har noe å si jeg men. :forvirret: Hadde det når jeg reiste meg fra stolen i går kveld, måtte bare pent sitte rolig ei stund og reise meg sakte opp. Samme i sengen til morgen idag 🤔 Tenker det kanskje bare har noe med måten jeg reiste meg på kanskje? Jeg skriver det her likevel jeg for vet aldri :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Amcarfrue skrev:

Hoho :D Kjenner jeg håper enda hardere nå. Haha. Lettrørt er jeg uansett egentlig, kan se på en fin reklame er nok til at tårene spruter. Sånn har jeg alltid vært så tar ikke med det i symptom lista mi. Har ingen andre symptomer enn det jeg har skrevet, men er jo bare på dpo 7, så alt kan skje fortsatt :tongue: 

Jeg mente også jeg var lettrørt på forhånd - det var ingenting mot hva jeg ble... :P

Du får oppdatere når du har testet :)

Anonymkode: 9948b...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, hadde en kjemisk graviditet for 2 måneder siden og da ble jeg bare drit sint, kasta ting rundt meg og var helt gal :hoho: Så tar imot grining av ingenting nå med åpne armer. :D

ja skal oppdatere, selv om torsdag virker som 3 år akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Amcarfrue skrev:

Jeg går etter appen Flo, så da vil det tilsi at jeg har en lutealfase på 14 dager. Hadde EL 7.mai ifølge appen og det er samme dagen «mensenmurringene» startet og var verst.  

Du kan ikke stole blindt på en app.  Kanskje du hadde el tidligere enn du tror? Og at det er derfor du kjenner flere symptomer allerede... Kanskje du kan teste før? På morgenurin.  Så spennende 🤗🤗 hold oss oppdatert 😄

Anonymkode: e8e5f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amcarfrue skrev:

Jeg går etter appen Flo, så da vil det tilsi at jeg har en lutealfase på 14 dager. Hadde EL 7.mai ifølge appen og det er samme dagen «mensenmurringene» startet og var verst.  

App er barre hjelpemiddel. Jeg og har app og syklus på 28 dager men denne mnd har jeg el på CD 11. Må bruke el tester og temper for å finne og har mensmurringer 2 dager før egget slipper.

Anonymkode: 14b2a...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente et ordentlig stikk i siden noen dager før positiv test med første :) Ikke opplevd før eller etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ikke stole blindt på en app.  Kanskje du hadde el tidligere enn du tror? Og at det er derfor du kjenner flere symptomer allerede... Kanskje du kan teste før? På morgenurin.  Så spennende 🤗🤗 hold oss oppdatert 😄

Anonymkode: e8e5f...08a

Jeg gikk på en smell i går kveld med en test og den var så negativ som det gikk ann å bli. Jeg «stoler» på appen fordi jeg alltid har fått mensen når jeg skal ifølge den. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

App er barre hjelpemiddel. Jeg og har app og syklus på 28 dager men denne mnd har jeg el på CD 11. Må bruke el tester og temper for å finne og har mensmurringer 2 dager før egget slipper.

Anonymkode: 14b2a...2ad

Mensenmurringene mine kom den dagen jeg skulle ha el i følge appen, mensen kommer dagen den skal ifølge appen. Men har tenkt å prøve med fram med el tester, er de på billige-tester.no bra? Har du vært borti dem? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mamma til 3? skrev:

Jeg kjente et ordentlig stikk i siden noen dager før positiv test med første :) Ikke opplevd før eller etter.

Ser flere gjør det, derfor jeg holder motet oppe :nigo: Røyk på en test i går som var så negativ som det gikk å bli, men fortsatt 7 dager til TR, så har fortsatt tid på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dpo8: (ifølge app): Hadde mye press nederst i magen i går kveld, våknet idag med ingenting! Ikke press, ikke ømme brystvorter, ingenting! Tenkte at jaja, det var det. Men uttpå dagen på jobb kom dette presset igjen, litt høyre side og litt på midten. Denne typiske «nå kommer mensen» presset. Også ble det borte igjen. Veksler mellom høyre, venstre og hele greia nederst. Har også litt utflod som legger seg i trusa som er litt gult, har ikke hatt utflod siden åtte dager siden(el). Jeg begynner å tenke mer og mer at det ikke gikk denne måneden. Men greier ikke legge det fra meg likevel. Haha! Har også lite matlyst men tror det kan ha med varmen å gjøre. Er ikke kvalm eller noe i den duren er bare ikke sulten om dagen. 

:pasha:

Jeg setter veldig stor pris på at jeg får svar og at folk faktisk leser dette. Er ingen som vet at jeg skriver innpå her, så min lille hemmelighet. Hoho. Er min måte å få ut «frustrasjon» på. Takk alle sammen:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er gravid nå, tror jeg du kommer til å bli sprø av denne overanalyseringen hver mnd! Ta det litt som det kommer,ikke kjenn etter hver eneste dag. Er du gravid,så finner du ut av det når mensen ikke kommer 🙂 

Anonymkode: a860a...7a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Om du ikke er gravid nå, tror jeg du kommer til å bli sprø av denne overanalyseringen hver mnd! Ta det litt som det kommer,ikke kjenn etter hver eneste dag. Er du gravid,så finner du ut av det når mensen ikke kommer 🙂 

Anonymkode: a860a...7a3

Helt enig 😊😊

Anonymkode: e8e5f...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egget bruker ca 5-6 dager på å utvikle seg før det klekker og fester seg. Så de «symptomene» du har før 6 dpo vil jeg tro er vanlige for alle etter EL, eller ønsketenkning fra din side. Egget har ikke festet seg enda, og du vil dermed ikke ha symptomer på graviditet så tidlig enda. Dette har jeg fått forklart av min lege, ettersom vi har vært igjennom flere prøverørsbehandlinger. Man vil så gjerne ønske at man har symptomer eller tegn på graviditet, har vært gjennom denne runden flere ganger😊er nå gravid igjen, og fikk ikke symptomer før 14-15 dpo.

Prøv å senk skuldrene, det vil bli en lang ventetid hvis du skal gå å tenke på hvert tegn du tror er tegn på graviditet.

Anonymkode: c18f3...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...