Gå til innhold

Han er ikke klar. Hva tenker dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg er i en litt ekkel situasjon nå, synes jeg selv. Jeg og kjæresten har vært sammen i 1 år og 3 mnd. Det er et avstandsforhold, 2 timer i bil.

 

jeg tok opp temaet for første gang etter å ha vært sammen i 6 mnd - om å begynne å tenke videre, kanskje flytte sammen. Jeg har vært klar for dette hele veien, men han sa at han ikke hadde tenkt mye på det og ikke følte seg klar enda. Det var greit den gang, og jeg tenkte jeg bare skulle fondet litt tid..

så spurte jeg igjen nylig - og det viser seg at vi ikke har kommet stort lenger. Han er fortsatt ikke klar, og har heller ikke tenkt så mye på det.. 

nå er vi sammen i helgene. Jeg får etterhvert nå et sterkt økende behov for å ta steget videre. Har prata med han om dette, men vil jo ikke han skal føle noe press på seg, det er ikke et veldig godt utgangspunkt for et samboerskap. Men det skremmer meg at han tenker så lite frem i tid. Jeg ønsker jo etterhvert å stifte familie, men begynner å blir redd for at vi aldri kommer oss dit. Hvor lenge skal man vente? Jeg tenker på at om det drøyer veldig mye lenger så må jeg kaste inn håndkleet, for jeg har så mange behov nå som ikke blir tilfredsstilt. Må legge til at dette er verdens mest ordentlige og snilleste mann, som jeg trives enormt godt sammen med - men det fungerer ikke like godt i ukedagene når vi ikke er sammen. Jeg er hans første kjæreste.

Anonymkode: 8958f...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ny her, og har tydeligvis gjort en feil mtp hvor jeg har plassert dette innlegget 🙄

Anonymkode: 8958f...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I.o.m at du er klar, så må du nesten stille han et ultimatum. Det at han ikke tenker så veldig på dette , sier jo egentlig sitt.

Ikke for å,være frekk, jeg kjenner dere tross alt ikke, men det som slo meg, er at han kanskje bare bruker deg, siden du er den første kjæresten hans og for det du vet , så kan det jo være at han "er kjæreste " med flere enn deg -at han har flere 'baller i luften ' uten at du vet om det. 

Hadde han også tenkt gjennom dette og vært klar , så hadde ikke dette vært noe å lure på, da hadde dere tatt forholdet et skritt videre for lengst, men i.o.m at han tenker så lite på det, så viser det vel egentlig at han ikke er på samme nivå som deg og er du da villig til å vente i alle de årene det vil ta før han finner det for godt å,være klar.  Da må du jo også samtidig finne deg i , at ikke alle dine behov blir dekket. Hvis dette er noe du er villig til å ofre mens du venter, så er det jo opp til deg.

Jeg vet at jeg ikke kunne hatt det sånn i lengden.

ønsker deg lykke til ihvertfall, uansett hva du velger :) 

Anonymkode: 26726...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...