Gå til innhold

Se for deg dette:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

20 kr pr porsjon og man kan kjøpe så mange porsjoner man vil, skriver hun. 

Anonymkode: 13dfd...8a2

Nei, det skriver hun ikke. Hun skriver:

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

 Foreldre, søsken og annen slekt kan spise der. Vi betaler kr 20 pr person og da kan man spise så mange porsjoner man vil. Det er kaffe og kake etter middag.Vi betaler også en påmeldingsavgift på kr 350 pr barn pr år. 

Anonymkode: 4aa64...0fd

Nå skriver hun riktignok ikke at kaffen og kaken er inkludert i de 20 kronene, men om det ikke var inkludert, så burde det jo ha stått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

20 kr pr porsjon og man kan kjøpe så mange porsjoner man vil, skriver hun. 

Anonymkode: 13dfd...8a2

Feil

"Mine barn er med på noe liknende. Først lager de middag. Foreldre, søsken og annen slekt kan spise der. Vi betaler kr 20 pr person og da kan man spise så mange porsjoner man vil. "

Anonymkode: 9f3ec...127

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi Du har sikkert tenkt på det allerede, men du må ta en runde på de lokale bedriftene og sjekke om de kan tenke seg å støtte litt. Kanskje butikkene kan gi litt mat feks? Eller siden det er café der til vanlig kanskje litt sponsing fra leverandører? Og høre med kommuen om de kan bidra med noe selvsagt. 

Synes det høres ut som en kjempeide, vil være synd om det blir det at det blir for dyrt for ungene å melde på.  (Og foreldrene å komme og spise.) 

Lykke til, håper du får det til! :)

Anonymkode: 58a49...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi Du har sikkert tenkt på det allerede, men du må ta en runde på de lokale bedriftene og sjekke om de kan tenke seg å støtte litt. Kanskje butikkene kan gi litt mat feks? Eller siden det er café der til vanlig kanskje litt sponsing fra leverandører? Og høre med kommuen om de kan bidra med noe selvsagt. 

Synes det høres ut som en kjempeide, vil være synd om det blir det at det blir for dyrt for ungene å melde på.  (Og foreldrene å komme og spise.) 

Lykke til, håper du får det til! :)

Anonymkode: 58a49...7b8

Jeg har kontakt med et sted som leverer ut gratis kjøtt og noe bakevarer. Jeg er med på et prosjekt med matutdeling og kom i kontakt med de på den måten. De kan hjelpe. I tillegg er kafeen allerede sponset av kirken (forebyggende ungdomsarbeid) og de vil også hjelpe til med dette. Det er de som har spurt om jeg kunne tenke meg å jobbe med barna i området.

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser middag i kirken en dag i uken, ca. Da betaler vi 50 per voksen, og barn er gratis. Det er selvsagt subsidiert. Enkel middag og dessert med kaffe. 

Vi syns det er hyggelig å spise sammen med naboer og venner, når det passer. Blir godt kjent i lokalmiljøet. Etter maten har barna korøving i kirken. 

Jeg hadde nok ikke ønsket å forplikte meg fast, men kunne meldt på fra uke til uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kontakt med et sted som leverer ut gratis kjøtt og noe bakevarer. Jeg er med på et prosjekt med matutdeling og kom i kontakt med de på den måten. De kan hjelpe. I tillegg er kafeen allerede sponset av kirken (forebyggende ungdomsarbeid) og de vil også hjelpe til med dette. Det er de som har spurt om jeg kunne tenke meg å jobbe med barna i området.

Anonymkode: 1bbac...a79

Det høres jo supert ut. 

Man trenger jo ikke lage så dyre middager, så da må du bare regne på hvor mye du må ta pr barn pr halvår/år og hvor mye hver middag må koste for å få såpass fortjeneste at du at du får lønn. :)

Støtter forslaget til en lenger oppe her om å sende ut til følere skolen og se hva de sier. 

Skulle ønske det var noe lignende her jeg, synes det høres veldig bra ut! 

Anonymkode: 58a49...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det høres jo supert ut. 

Man trenger jo ikke lage så dyre middager, så da må du bare regne på hvor mye du må ta pr barn pr halvår/år og hvor mye hver middag må koste for å få såpass fortjeneste at du at du får lønn. :)

Støtter forslaget til en lenger oppe her om å sende ut til følere skolen og se hva de sier. 

Skulle ønske det var noe lignende her jeg, synes det høres veldig bra ut! 

Anonymkode: 58a49...7b8

Kanskje bor du i nærheten😂

skal ta en sjekkerunde. Tenkte egentlig ikke at det skulle koste noe per år/halvår, men at det er feks 15 plasser og så er det førstemann til mølla med påmelding så det kan rullere. Kan bli vanskelig med 30 barn en dag om det skulle være så mange som ønsket det. På denne måten kan foreldre selv se hva som passer inn i deres skjema fra uke til uke og man er ikke forpliktet til å spise der en dag i uken fast. 

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig du kan be om støtte av kommune/myndigheter. Her i Oslo er sønnen min på matkurs på klubben hver mandag, de er en liten gruppe som lager middag sammen og råvarene er dekket av klubben, alt er gratis for barna. Mulig du kunne inngått en avtale med en butikk om å få mat som de ikke lenger selger, f.eks. kjøttdeig som har dato i dag osv. for å få ned prisen. 

Jeg synes det høres ut som et flott tiltak, og gir de mer kunnskap om mat og matlaging. 

Anonymkode: 593be...85e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten ikke sikker på at hvem som helst kan lage mat mot betaling, man må vel ha løyve. Det må du også sjekke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Leverpostei skrev:

Jeg er forresten ikke sikker på at hvem som helst kan lage mat mot betaling, man må vel ha løyve. Det må du også sjekke! 

Jeg er egentlig utdannet kokk, men det hjelper nok ikke. Skal sjekke det

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er egentlig utdannet kokk, men det hjelper nok ikke. Skal sjekke det

Anonymkode: 1bbac...a79

Tror det hjelper at det allerede er kafédrift i lokalet, men sjekk, du! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Leverpostei skrev:

Tror det hjelper at det allerede er kafédrift i lokalet, men sjekk, du! 😊

Det er jeg som driver kafeen, men den er tillatt da det er frivillig arbeid og ingen inntjening.

Anonymkode: 1bbac...a79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje bor du i nærheten😂

skal ta en sjekkerunde. Tenkte egentlig ikke at det skulle koste noe per år/halvår, men at det er feks 15 plasser og så er det førstemann til mølla med påmelding så det kan rullere. Kan bli vanskelig med 30 barn en dag om det skulle være så mange som ønsket det. På denne måten kan foreldre selv se hva som passer inn i deres skjema fra uke til uke og man er ikke forpliktet til å spise der en dag i uken fast. 

Anonymkode: 1bbac...a79

Du bør selvølgelig kreve en deltakeravgift. 1000 -1500 kr i halvåret kan være en grei sum. Da har du en sikkerhet for at de som melder seg på faktisk er interesserte og at de stort sett kommer hver gang.

Anonymkode: 9983a...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...