Gå til innhold

Barmeskolen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Far og jeg bor ikke sammen. Barnet går på barneskolen, men holdes hjemme siden far må bo en stund hos familen langt unna skolen. 3 dager er brukt opp til flytting av eiendeler til et lager. Hva kan skje når barnet ikke møter opp på skolen på grunn av flyttedager? Flyttedager er brukt opp, men han kommer ikke på skolen på grunn av avstand og far har ingen bil.

Både skolen og bv har tatt kontakt under flyttedagene i begynnelsen av denne uken. Hvordan kan de si dette er ok? Kan det hende at barnet må ta igjen året eller mister skoleplassen sin? Hva andre ting kan skje?

Anonymkode: 00bb8...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ehm, kan ikke du kjøre ungen da? Skjønner at bv tar kontakt. Kan ikke la vær å stille på skole fordi far flytter. Burde søkt om fri, der du også signerer på at under fravær vil du stå ansvarlig for at barnet ikke går glipp av pensum.

Anonymkode: 28b29...9f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ehm, kan ikke du kjøre ungen da? Skjønner at bv tar kontakt. Kan ikke la vær å stille på skole fordi far flytter. Burde søkt om fri, der du også signerer på at under fravær vil du stå ansvarlig for at barnet ikke går glipp av pensum.

Anonymkode: 28b29...9f3

Jeg bor ikke sammen med far, så jeg kan ikke levere barnet på skolen. Han bor fast hos far. 

Anonymkode: 00bb8...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Østerdølen skrev:

Dette er fars ansvar,la han ordne opp i dette.

Ja, hvorfor reagere på at barnet mitt ikke leveres på skolen.

Anonymkode: 00bb8...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor ikke sammen med far, så jeg kan ikke levere barnet på skolen. Han bor fast hos far. 

Anonymkode: 00bb8...617

Hvorfor kan du ikke levere selv om barnet bor hos far? Har du ikke kontakt/smavær med barnet?

Anonymkode: efd1c...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er ikke greit. Er det mulig at barnet bor en stund hos deg eller evt. besteforeldre?

Anonymkode: dd2e8...138

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet flytter så langt unna at det må kjøres til skolen må vel g å barnet bytte skole?

Anonymkode: 3b264...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han systematisk nekter å sende barnet på skole, kan han miste omsorgen for barnet.

Men ingen barn tar året om igjen i Norge altså. I alle fall ikke etter bare 3 dager.

Anonymkode: c06ae...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, hvorfor reagere på at barnet mitt ikke leveres på skolen.

Anonymkode: 00bb8...617

Selvfølgelig skal du reagere på dette.Men det er ikke du som har gjort noe galt,det er far.Og da må han ordne opp i det,ikke du.

Anonymkode: 29821...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far har flyttet langt unna skolen og har ikke bil til å kjøre barnet? Det hørtes ut som en god løsning...

Hvis skolen kontakter deg, må jo du forklare at dette ikke er din plan og at du er like fortvila. 

Ellers må du jo og snakke med far og høre hvordan han planlegger å gjøre dette fremover. 

 

 

Anonymkode: 987fa...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis han systematisk nekter å sende barnet på skole, kan han miste omsorgen for barnet.

Men ingen barn tar året om igjen i Norge altså. I alle fall ikke etter bare 3 dager.

Anonymkode: c06ae...1b7

Hjemmeundervisning er altså tillatt, men må selvfølgelig planlegges og varsles.

Anonymkode: fc393...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hjemmeundervisning er altså tillatt, men må selvfølgelig planlegges og varsles.

Anonymkode: fc393...ad8

Både for et kortere og lengre tidsrom

Anonymkode: fc393...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hjemmeundervisning er altså tillatt, men må selvfølgelig planlegges og varsles.

Anonymkode: fc393...ad8

Det må også sannsynliggjøres at man er i stand til det. Så det nytter ikke å bare holde barnet hjemme, da gir det grunnlag for bekymringsmelding.

Anonymkode: c06ae...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...