Gå til innhold

Storesøsken ....ny baby


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det så få som klarer å ta seg av storesøsken når det kommer nytt barn ? For det første må vist begge foreldrene være på sykehuset i 2 dager. Storesøsken blir sendt bort til slekt i 2 dager. må være grusomt at både mamma og pappa forsvinner i 2 dager. Og når far er hjemme i 2 uker så er det fullt kjør med barnehage fra de åpner til de stenger. Og når far er ferdig med perm er det helt krise om de største blir syke eller må være hjemme fra barnehagen. Mor klarer jo bare den ene nye lille. Sier ikke alle er sånn. Men jeg kjenner veldig mange !!! Folk er da så pysete og bortskjemte !!  

Anonymkode: f0963...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har bare ett barn eller hatt lette fødsler og sovebaby?

Hvis en ser det fra barnet sin side; du blir ikke « kastet bort til slekt», ungen får være noen dager hos f.eks besteforeldre som gir 100% oppmerksomhet og gjør stas på en.

Når det gjelder brhg, det er MYE kjekkere å være i barnehagen med vennene sine enn å tråkke rundt hjemme med utslitt mamma og ny baby.

Ikke alle har mannen hjemme i 2 uker etter fødsel heller.

Synes du bør stikke hodet utav glugga di før du dømmer andre

Anonymkode: afa04...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dømmer andre ! Late udugelige folk ! Pappaen kan da passe storesøsken. Jeg klarte meg med lillebror alene. Skal love deg at storesøsken tar skade av å bli behandlet på denne måten !! Det er vel den største som trenger foreldrene sine mest i sånne nye situasjoner. Syns det er så tragisk med alle mødrene som bare klarer et barn av gangen. Uten hjelp rakner alt ! Trist 

Anonymkode: f0963...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk storesøster på 5 all oppmerksomhet. 90 % vil jeg si. 

Jeg var hjemme hos svigers en dag. Der var svigerinne med mor og svoger , og de to barna deres på 3 år og baby på 2 mnd. 

Da var det altså 5 voksne som ordna og styra fælt med baby, mens 3 åringen gikk rundt alene. Det var faktisk hennes egen bursdag. Hun lekte ute å jeg gikk ut og tok på henne klær. Hun skalv . 

Rett etterpå klarer mora til svigerinnen min og si " Dere ordner for lite med baby!" 

Altså.. Det trengs ikke 7 voksne å dulle med en baby. 

Svigerinnen min er fra sør Amerika, så de har en annen kultur. But still....

Vi har snakket med svigers om dette, og de har blitt bedre.

Anonymkode: acee9...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fikk veldig mye oppmerksomhet, far var hjemme med han, mens min mor var med meg, og når jeg kom hjem fikk han meg alene i flere timer når babyen sov,

idag er de 17mnd  og 3år og 5 mnd og veldig gode venner og har ikke vert noe sjalusi, venter 3 mann i mai, så blir spennende og se hvordan det blir da :)

Anonymkode: dbe50...0e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...