Gå til innhold

Hva er det verste du opplever i livet ditt akkurat nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

..Og hva er det beste? 

Ikke meningen at det skal bli en deprimerende tråd, kanskje kan vi løfte hverandre opp med å tenke positivt?

Mange av oss går rundt med små eller store bekymringer, livskriser, sorg og fortvilelse gjemt bak et smil. 

Selv er jeg fortvilet fordi mannen mister jobben til høsten.. Søker og søker nye jobber, men inntil det løser seg sliter jeg med å sove, spise og glede meg over vår og sommer.

Det beste er vel at barna våre er friske, har gode venner og har det bra. Takknemlig!

Hva med deg? 

Anonymkode: e07b1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At vi skal gå gjennom en skillsmisse nå. 

Beste er at jeg har trygg jobb og verdens beste sønn 

Anonymkode: 73cbe...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At vi skal gå gjennom en skillsmisse nå. 

Beste er at jeg har trygg jobb og verdens beste sønn 

Anonymkode: 73cbe...2bb

God klem og ta vare på hverandre du og sønnen din :hug:

Anonymkode: e07b1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg har akkurat mistet jobben min, fordi jeg er på AAP uten sikte for å komme tilbake til jobb. Og sykdommen har kræsjet økonomien min fullstendig og rasert livet mitt

Det beste er at katten min som er nyresyk holder seg i fin form foreløpig

Anonymkode: d9968...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte om sosialhjelp før påske å har enda ikke fått pengene :( Så nå truer husverten med at han vil kaste oss ut om pengene ikke er på konto til tirsdag. Har ingen mulighet til å betale husleien nå,er arbeidsledig og har ikke rett på arbeidsledigpenger. Itellegg har jeg en gutt som blir veldig utrygg av å eventuelt måtte flytte,sist gang reagerte han med å utagere helt ekstremt i barnehagen mot både voksne og barn.Å det var helt tydlig en sammenheng med at vi flyttet. Sånn holdt han på i flere månender før han endelig begynte å roe seg. Så er ikke bra om vi må flytte igjen nå.

Anonymkode: e9c6a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mistet to ganger på kort tid. Er redd jeg ikke blir gravid igjen eller bruker fryktelig lang tid på det. Kroppen er helt skutt å jeg smiler til verden men innvendig er jeg helt ødelagt.

Det beste i livet mitt er at jeg har fått 100% fast jobb i kommunen å er sikret økonomisk, og at jeg har verdens beste samboer gjennom 13 år og vår kjære sønn på 10 år ❤️

Anonymkode: 5445e...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det verste er at jeg har funnet ut at min mann er utro, som gjorde at jeg ikke ønsket å holde igjen for mine lyster lenger, og har dermed vært utro selv. Han vet ikke at jeg vet, og jeg vet ikke om han vet om meg. Med andre ord, et svært usunt forhold. 

 

Det beste er at det snart er sommer, barna har det bra og merker ikke noe til alt drittet foreldrene deres holder på med. Vi klarer hverdagen fint. 

Anonymkode: 50e04...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søkte om sosialhjelp før påske å har enda ikke fått pengene :( Så nå truer husverten med at han vil kaste oss ut om pengene ikke er på konto til tirsdag. Har ingen mulighet til å betale husleien nå,er arbeidsledig og har ikke rett på arbeidsledigpenger. Itellegg har jeg en gutt som blir veldig utrygg av å eventuelt måtte flytte,sist gang reagerte han med å utagere helt ekstremt i barnehagen mot både voksne og barn.Å det var helt tydlig en sammenheng med at vi flyttet. Sånn holdt han på i flere månender før han endelig begynte å roe seg. Så er ikke bra om vi må flytte igjen nå.

Anonymkode: e9c6a...7dc

Føler veldig med deg og gutten din. Det er vondt når problemene våre går utover barna våre. Ta vare på hverandre :hug:

Anonymkode: e07b1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er definitivt at jeg har kreft med spredning, og lever sannsynligvis bare ett år eller to. Og behandlingen er ikke så lett, heller.

Det beste er min fantastiske familie som stiller opp for meg. Og mitt fantastiske barn som jeg elsker over alt på jord. 

Anonymkode: fc866...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er mine kroniske smerter og alle andre kroniske plager som har foregått i 3 år, men aklurat må er problemet at nevrologene ikke tar meg seriøst. Noe fastlgen min også er feustrert over

Mens det beste er at jeg ikke lenger bor med min eks som var en elendig støtte gjennom sykdom og mye annet dritt han gjorde. 

Anonymkode: c0d69...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det verste er definitivt at jeg har kreft med spredning, og lever sannsynligvis bare ett år eller to. Og behandlingen er ikke så lett, heller.

Det beste er min fantastiske familie som stiller opp for meg. Og mitt fantastiske barn som jeg elsker over alt på jord. 

Anonymkode: fc866...ca3

Alle gode tanker til deg :hjerte:

 

Anonymkode: e07b1...dcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også er det arbeidsledighet som er det verste, men når jeg leser tråder tenker jeg at jeg er utrolig heldig som har god helse, jeg har friske barn som klarer seg godt, en familie som stiller opp, og helt ok økonomi på tross av usikkerheten. 

Anonymkode: 407c7...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for meg akkurat nå er at jeg sliter stort med søvnen, og det går ut over hverdagen - både konsentrasjonen, temperamentet og livsgleden er på bånn pga lite søvn. Jeg har vært til flere legetimer og fått ulike medikamenter å prøve ut, men de funker ikke. Har ny time snart, så jeg håper jeg snart får noe som funker. Søvn er ikke oppskytt;-)

Sliter også med at tenåringen min tydeligvis er kommet i en tenåringstrass-periode nå. Syns det er vanskelig å takle at han er så mye sint, er så lat og generelt er vanskelig for tiden. Ikke alvorlige greier, men han gidder liksom ingenting og får masse anmerkninger for orden/oppførsel på skolen pga han forstyrrer undervisningen i timene med å himle med øynene, lage grimaser, få andre til å le osv Han sier jo at dette ikke er noe han er alene om, og det tror jeg han på. Han har aldri vært en som har vært en trøbbelmaker, men har nok lett for å rive seg med av andre. Han sier hele tiden han skal sjerpe seg, men det har ikke skjedd så langt. Bekymrer meg over hvordan det skal gå videre for han hvis han fortsetter å ikke ha respekt for lærerne og for oss på denne måten.

Har også en dårlig periode med mannen, og det har pågått en god sund i større eller mindre grad. Vet egentlig ikke hva som gjør det, men det er nok en kombinasjon av hvordan jeg har det for tiden pga søvnen, og at han jobber mye, så alt hjemem faller på meg. Da er det lett for at kommunikasjonen blir dårlig mellom oss, og det er lett for å bare bite hverandre av. Han er også lite begeistret for at jeg, pga søvnproblemene mine, stort sett ligger på gjesterommet. Jeg sover litt mer hvis jeg får ligge et sted som er helt stille og som jeg selv kan bestemme temperatur ol. Når jeg sover med han, blir jeg liggende våken/våne av at han puster tungt/snorker ol. Dessuten sitter jeg meg ofts og leser på nettene hvis det er helt umulig å få soe, og da våkner han om jeg tar på lyset. Han kommer hele tiden med små stikk om at det jo ikke er vits i å være gift hvis vi skal sove på hvert vårt rom, og han går ikke lenger med gifteringen sin. Kjenner det stikker i hjertet bare jeg tenker på det. Er redd for at han kommer til å gå fra meg. Jeg tror egentlig ikke at han er så glad i meg lenger, og at vi kun er sammen pga barna. Han mener også at gutten vår sine adferdsproblemer er min skyld (sier det ikke rett ut, men så godt som). Mener jeg er altfor kjeftete, og dessuten ikke flink til å gjennomføre konsekvenser. Er helt sikkert noe i det, men ikke bare-bare å la være å kjefte når han ikke gjør noenting av det han får beskjed om. Dessuten er det jo jeg som får alle de kampene da, siden mannen jobber veldig mye for tiden.

Jeg venter liksom bare på at det skal "lette" litt snart. Noe må i hvert fall skje, for det er slitsomt å ha det sånn:-(

Det best for meg akkurat nå er gleden jeg får av å trene og å kjenne at kroppen fungerer (tross søvnmangel). Det er mine små pauser i hverdagen, og da klarer jeg å koble ut en liten stund. Barna er også min store glede, til tross for vanskelig tenåring for tiden. han er jo egentlig en veldig snill gutt, og er heldigvis flink på skolen, flink i idretten sin, har mange venenr og er en veldig flott gutt, så jeg er veldig stol av ham, men kunne som sagt bare ønske at han kom ut av den tenårings-funken han tydeligvis er inni. Jenta vår er 11 og er heldigvis ikke der enda. Like stolt av henne og elsker jo de begge av hele mitt hjerte.

Friske er vi også, alle sammen, og det skal man jammen være takknemlig for, så mange som er syke og blir rammet av både det ene og det andre.

Sum summarum har jeg jo et godt liv, og vet at jeg er heldig i forhold til mange andre. Mine problemer blir små sammenliget med hva mange andre går gjennom, men det er nå det som er, og det påvirker meg.

 

Anonymkode: c2f83...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søkte om sosialhjelp før påske å har enda ikke fått pengene :( Så nå truer husverten med at han vil kaste oss ut om pengene ikke er på konto til tirsdag. Har ingen mulighet til å betale husleien nå,er arbeidsledig og har ikke rett på arbeidsledigpenger. Itellegg har jeg en gutt som blir veldig utrygg av å eventuelt måtte flytte,sist gang reagerte han med å utagere helt ekstremt i barnehagen mot både voksne og barn.Å det var helt tydlig en sammenheng med at vi flyttet. Sånn holdt han på i flere månender før han endelig begynte å roe seg. Så er ikke bra om vi må flytte igjen nå.

Anonymkode: e9c6a...7dc

For en situasjon å være i! :-( Er det ikke ordninger med akutt nødhjelp eller noe i sånne tilfeller?

Anonymkode: c2f83...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det verste er definitivt at jeg har kreft med spredning, og lever sannsynligvis bare ett år eller to. Og behandlingen er ikke så lett, heller.

Det beste er min fantastiske familie som stiller opp for meg. Og mitt fantastiske barn som jeg elsker over alt på jord. 

Anonymkode: fc866...ca3

Så forferdelig! Alle gode tanker og klemme til deg.

Anonymkode: c2f83...843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg har fått en kronisk sykdom som har ført til at jeg mistet jobben. Den lar seg ikke kurere, og de flere hundre tusen jeg brukte på utdannelsen min, er tapt. 

Men vet dere hva? Det går fint. Mest sannsynlig hadde jeg sluttet i jobben uansett etterhvert fordi den spiste meg med hud og hår. Nå har jeg en mulighet til å finne ut hva jeg vil med livet. Og så har jeg en ufattelig fin familie som stiller opp og hjelper når det trengs. Vi bor i et fint hus med eple- og plommetrær i hagen, og livet er ganske bra. Jeg går turer i skogen hver dag, og snart er det sommer!

☀️

Anonymkode: f0338...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg, etter lang tid, har oppsøkt psykolog for å bearbeide traumer fra barndommen. Det er et rent helvete å gjenoppleve alt.

det beste er at jeg, til tross for det verste, kan se fremover og håpe at all angst og psykiske problemer kan stabilisere seg og jeg kan fungere normalt igjen.

Anonymkode: 244b4...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

God klem og ta vare på hverandre du og sønnen din :hug:

Anonymkode: e07b1...dcb

Tusen takk 🙏🏼

Anonymkode: 73cbe...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg har tre eksamener om 1 mnd. Jeg henger milevis etter ift pensum... har angst for eksamener, drømmer at jeg stryker og griner på eksamen. Ja....har nok ikke så mye å klage på. 

Det beste er at etter eksamen er det ferie med min fantastiske mann, våre 4 barn og maaaaange uker til nytt skoleår :) 

Anonymkode: c9392...902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er å ha barn som er så full av angst at hun ikke en gang tør å gå og hente posten! Skole er det bare å glemme!

Det beste er at jeg har gode venner!

Anonymkode: f78eb...136

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For en situasjon å være i! :-( Er det ikke ordninger med akutt nødhjelp eller noe i sånne tilfeller?

Anonymkode: c2f83...843

Det er det kanskje men har hørt at da sender de bekymringsmelding til barnevernet :S

Anonymkode: e9c6a...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barnet mitt har det ekstremt tøft. At min aller nærmeste er nære unna å dø. At ekteskapet holder på å gå til helvete. At alle minner om psykisk/fysisk/seksuellt misbruk fra barndommen dukker opp i kjølevannet av alle problemene som tårner rundt meg. At jeg ikke har noen i denne verden som er der bare for meg. 

Men ellers går det igrunn greit. 

Anonymkode: 0f651...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at jeg har barn som har problemer på skolen. Ene har få venner og noen lærevansker og andre er mye sint og vanskelig å hanskes med. Jeg har ingen venner selv og er ganske ensom. Men dette er overkommelige problemer og jeg klarer meg egentlig fint. Jeg er gift med verdens beste mann og har en bra familie. Alle er friske. Det er jeg takknemlig for.

Anonymkode: 8467d...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste nå er at jeg har morkakesvikt og at baby ser ut til å måtte ut tidligere enn planlagt. Håper det ikke blir verre og at han holder ut inni der til nærmest mulig termin. 

Ellers smiler livet til oss. Fantastisk mann, fine unger, masse familie og venner, straks i mål med å bygge ferdig hus og begge har jobber som vi liker godt og er ok betalt. Fikk jaggu solgt vår nåværende bolig langt over prisantydning også. 

Anonymkode: 65d41...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at minstejenta har en forestående operasjon på øyet. 

Det beste er alle fine mennesker rundt meg. Barna, mannen og familie ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...