Gå til innhold

Termin 25. juni. Når bør 3-åringen ha ferie fra bhg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det nærmer seg tid for å gi beskjed til barnehagen, og jeg aner ikke hvordan det er lurt å gjøre det når vi venter baby midt oppi alt. 

Tips og råd? 

Anonymkode: 3deb3...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville kanskje satset på å ha 3 åringen i barnehagen til fødselen er overstått og du er litt i gang igjen, hvis det er mulig ville jeg valgt ferie i slutten av juli/begynnelsen av august.

Anonymkode: 6c82c...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er barnehagen stengt i noen uker også? 

Jeg ville hatt mulighet for barnehage rundt fødsel. Du kan jo og gå på overtid. Ta sein ferie. 

Anonymkode: 7ad55...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt ferie hele juli. Mannen din har vel også ferie og kan hjelpe til noen uker. I hvertfall tatt de tre siste ukene i juli. Jeg syns kun tre uker sommerferie for barnehagebarn er kjipt. Nå som du har mulighet til ekstra tid med barna dine når du er hjemme er det greit å bruke muligheten. Jeg leser en undertone at du er litt sliten nå og redd for at det blir mye med en nyfødt og treåring hjemme hele dagen. Jeg hadde to enda tettere og hadde ikke barnehageplass til eldste da. Det gikk i ett. Nr. to var var sommerbarn og det kunne ikke vært bedre. Veldig enkelt med påkledning og vi gikk mye ut. Selv om det var hektisk syns jeg det gikk helt fint. Har mye å si hvor mye kapasitet man har. 

Anonymkode: e4b90...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin midt i juli og barnet må ha fri tre uker i juli. Her endte jeg derfor med å ta henne fri to uker før termin og to uker etter. Ingen mann til hjelp, så får satse på litt annen familie og en enkel avslutning på svangerskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tatt ferie i august for det barnet da,men heller gi han korte dager :)

Anonymkode: 4383c...a50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt barnet fri fire-fem uker fra midten av juli og utover. Da er det fremdeles full sommer og fellesferie, og babyen har sannsynligvis rukket å bli noen uker!

Anonymkode: f857b...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...