Gå til innhold

Lang biltur med 2 åring, kjøre på natten eller dagen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøre på en ferie. Men strekningen fra start til ankomssted tar 13 timer i bil, så vi er usikre på om vi skal "ta sjangsen" på å legge ut på en så lang biltur med en veldig aktiv 2 åring. 

Noen som har erfaringer med så lange bilturer og små barn? Har dere kjørt på dagtid eller om natten? 
Dere som har kjørt om natten, har barnet sovet fra normal leggetid og til morgenen igjen uten problem i bilen? 

Anonymkode: a2620...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjørt med barna 8 timer i bil fra de var babyer og har da kjørt om natten. 13 timer er jo en del lenger, men en av dere bør sove i bilen, for man blir veldig trøtt av å kjøre langt samtidig som man ikke sover godt, og man kommer selv i urytme. Barna her er rimelig aktive, men har sovet de timene de skal. Har kjørt etter de har fått kveldsstell og det er en halvtime til leggetid. Da er de våkne litt først, så sovner de. 

Med 13 timer bør det gå fint, men sørg for å ha med klærne barnet skal ha på dagen etter og pakk med mat. Så stopper dere et sted og spiser frokost og beveger dere litt før dere kjører videre. 

Anonymkode: 7b35c...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjørt om dagen. Med litt forberedelser er det ikke sikkert det blir så galt. Har måtte kjøre om natten noen få ganger og det er et mareritt å måtte holde seg våken når man egentlig skal sove. Du mister konsentrasjon og det trenger du på natten, både i forhold til ville dyr og blending fra møtende kjøretøy. Dessuten må du muligens være våken hele dagen etter pga uthvilt barn. Nei, begynn tidlig og kjør om dagen. Er du heldig kan det gå veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg aldri orket med min toåring. Da hadde jeg heller tatt 6 timer den ene dagen og 7 timer den andre, og lagt inn flere stopp, om jeg hadde måttet reise på den måten

Anonymkode: 72a0a...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte fra Oslo til Paris med tvillinger på 3 år og en 6 åring. Gikk veldig bra.

Anonymkode: 6791c...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar!

Delte meninger og erfaringer angående natt og dag altså. Vi er 2 voksne på bilturen, og vi har kjørt samme strekning om natten før bare uten barn. Så akkurat det tror jeg ikke er noe problem, men med en 2 åring som kanskje ikke får sove og blir frustrert midt på natten i bilen er jeg litt usikker :o

HI

Anonymkode: a2620...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis barnet ikke er vant til å sove i bil hadde jeg kjørt om dagen. Våre har ikke fått sove ordentlig i setene sine og blitt skikkelig grinete i stedet for å sove, så det kan slå feil. Kjøp DVD-spiller og ha bak i bilen så kan han se på film.

Anonymkode: 7334f...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjørte fra Oslo til Paris med tvillinger på 3 år og en 6 åring. Gikk veldig bra.

Anonymkode: 6791c...d37

Jeg kjørte fra Oslo til Australia med trillinger på 2 år og en 5 åring. Gikk også veldig bra. 

Anonymkode: ae53a...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...