Gå til innhold

Kjenner du noen sånne folk? Plukker seg ut noen få de er utrolig hyggelig mot..


Candy girrrl

Anbefalte innlegg

og overser andre fullstendig. Nå tenker jeg ikke på vanlig sortering da man ikke kan være venn med alle.

Jeg tenker da på de som på en avdeling, i en klasse eller nabolag som velger ut noen veldig få de er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk ikke skrevet ferdig.

..veldig få de er superhyggelig mot for å være på grensen til utfrysende med alle andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men ikke voksne. En i klassen til min yngste sønn var skikkelig ekkel mot ham (utestenging og masse små stikk) mens han smisket veldig mye med storebror som er ett år eldre. Dette varte fra barnehagen og frem til de var ti år, da barna byttet skole.

Anonymkode: e6195...31c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren min er sånn. Hun var i oppveksten superhyggelig mot et par venninner og helt megge mot resten. Hun er sånn i de fleste sosiale sammenhenger. 

Anonymkode: 4bebc...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på jobb. Der er hun hyggelig mot alle menn. De fleste menn synes hun er såååå hyggelig, bortsett fra gutta på avdelingen hennes, de har gjennomskuet henne. 

Det er ingen på avdelingen som liker henne. Hun står veldig alene i mange situasjoner. 

Anonymkode: a650a...96b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er møte i mindreverdighetskompleksforeningen her i dag igjen, ser jeg?

Anonymkode: 7022e...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi det med å være så hyggelig mot menn og nesten litt kjølig mot damer,kunne nesten vært meg! Syns bare det er mye  lettere å snakke med menn som en kan småflørte litt uskyldig med,enn å snakke med damer som ikke aner hva jeg skal snakke om.

Anonymkode: d13e7...bd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er møte i mindreverdighetskompleksforeningen her i dag igjen, ser jeg?

Anonymkode: 7022e...cc8

Les deg opp på nersissister og hva de gjør med arbeidsplassen

Og det klassiske er at de etterhvert gjennomskues... så de har ofte en rekke arbeidsplasser på cv’en

Anonymkode: d9610...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner noen slike. Et par har jeg kjent i 20 år og de helt like som de var på videregående. Den ene spesielt elsker å fremstille seg som veldig empatisk på Facebook, hun får også mye «smiskekommentarer» om hvor flott og god hun er. Jeg er ikke sikker på om de som gir henne oppmerksomhet får med seg at hun behandler alle som ikke er god nok dårlig. Mulig at hun er flink til å gjøre slikt uten vitner.

Anonymkode: 1a62f...db0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, definitivt. En tidligere kollega var sånn. Jeg var "heldig" og var på innsiden for henne (akkurat hvorfor er jeg usikker på - muligens var jeg innafor fordi jeg var nær kollega av en annen kollega hun anså som sin gode venn), men jeg så at hun oppførte skikkelig kjipt mot en del andre, blant annet en annen jeg hadde god tone med i vår egen avdeling. I posisjonen min som underordnet henne turte jeg ikke si noe på det, men det skulle jeg ønske jeg hadde hatt mot og mulighet til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Candy girrrl skrev:

og overser andre fullstendig. Nå tenker jeg ikke på vanlig sortering da man ikke kan være venn med alle.

Jeg tenker da på de som på en avdeling, i en klasse eller nabolag som velger ut noen veldig få de er 

Jepp, har faktisk opptil flere...i klassene til begge barna, gjelder både de voksne og barna deres. Skikkelig ufyselig oppførsel! 

Anonymkode: b9ebb...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er temmelig ufyselig med folk som liker å diagnostisere andre. Det å kaste rundt seg med diagnoser sånn er hverken særlig nyansert eller konstruktivt, tvert i mot er det mest effektivt for å fjerne eget ansvar og plassere skyld hos andre. Jeg sier ikke at det ikke finnes personer med narsissistiske trekk, men det er rimelig uinteressant å plassere folk slik. Hadde det ikke vært bedre å diskutere hvordan man sier fra til folk man oppfatter har en ekskluderende atferd?

Anonymkode: bc0f1...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en slik sjef. Hyggelig mot halvparten og overlegen mot resten. Skikkelig ufyselig fyr som ligna på en blanding av Hitler og Stalin. 

Eg var en av de utstøtte, og blei sagt opp. Mannen kjørte nesten heile firma i grøfta før han blei tvungen til å slutte. Var visst ikkje første firma han nesten ruinerte.

Mannen er en stor vits. Hørte seinere at han hadde vore trener og lagt seg etter ung-jentene der. Gamle gifte grisen.

Anonymkode: dd2a7...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er temmelig ufyselig med folk som liker å diagnostisere andre. Det å kaste rundt seg med diagnoser sånn er hverken særlig nyansert eller konstruktivt, tvert i mot er det mest effektivt for å fjerne eget ansvar og plassere skyld hos andre. Jeg sier ikke at det ikke finnes personer med narsissistiske trekk, men det er rimelig uinteressant å plassere folk slik. Hadde det ikke vært bedre å diskutere hvordan man sier fra til folk man oppfatter har en ekskluderende atferd?

Anonymkode: bc0f1...480

Det som er ufyselig er folk som oppfører seg slik HI beskriver

Om jeg karakteriserer dem som mennesker med narsissistiske personlighetstrekk så går det ikke på samvittigheten løs.. 

Det er egne studier på narsissistiske trekk hos ledere.. og jeg finner det veeeldig interessant å dra parallellen 😊 Her inne skader det neppe noen. Enig i at man bør holde det for seg selv IRL og heller jobbe konstruktivt mot ekskluderingen

Dessverre har jeg sett mer enn en bukke under for slike folk.. så det er ikke bare å rette seg opp å si ifra.. 

Anonymkode: d9610...9fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...