Gå til innhold

Mannens kleppheslige treningstøy


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så keen på å legge dyvått og utsvetta tøy sammen med resten av skittentøyet. Ei heller å kjøre en maskin klokka 23 når han er ferdig. 

Hvordan løser andre folk dette? Hvor gjør dere av det?

Anonymkode: daf64...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Legger det i badekaret!

(Er du vesteråling?!)

Anonymkode: 39842...712

Nei, men mamma var 😁

Anonymkode: daf64...a42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en egen vaskekurv til treningstøy siden alt stinker om det skal vaskes sammen hele tiden. 

Mem han klarer fint å henge det opp slik at det tørker isteden for å ligge og mugne på andre klær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen kjører en ekspressvask rett etter trening. Henger det så opp og etter tørking kan plaggene fordeles i «rent nok» og «stinker fortsatt gammel hest». Sistnevnte kan i tørr tilstand oppbevares sammen med annen skitten 60-vask. Eneste måten å få bort lukta av svett gamp. 

Jeg setter pris på at han holder seg i form, altså, selv om brukt treningstøy lukter ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningstøy som stinker (mannens, for mitt lukter bare roser og fioler :D) henger vi ute på trappa under tak til det skal i vaskemaskinen. Vått tøy av noe slag får ikke slenges i skittentøysdunken her i huset, så håndklær, svette sokker og annet må tørke før det går i dunken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Treningstøy som stinker (mannens, for mitt lukter bare roser og fioler :D) henger vi ute på trappa under tak til det skal i vaskemaskinen. Vått tøy av noe slag får ikke slenges i skittentøysdunken her i huset, så håndklær, svette sokker og annet må tørke før det går i dunken. 

Hvor tørker du de skitne håndklærne dine?

Anonymkode: 2b694...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han må være ferdig kl 23, så får han vel greie å kjøre et hurtigprogram i vaskemaskinen. Hvis dere ikke har det - kjøp ny vaskemaskin. Min kjører 15 minutter på 15 grader. Da lukter det meste bare vaskemiddel. 

Anonymkode: 2b694...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tørker du de skitne håndklærne dine?

Anonymkode: 2b694...f48

Vet ikke med Himmel og Hav sine, men mine må tørkes på badet før de går i vask.  Enten på håndkletørker, hengende over kanten på dusjen eller på en.knagg. Våte ting hører ikke hjemme i skittentøyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mannens tøy, mannens problem 

Anonymkode: ddc32...aee

Ikke hvis han - som min - "løser" det ved å legge det sammen med annet skittentøy.

Anonymkode: 658a9...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor tørker du de skitne håndklærne dine?

Anonymkode: 2b694...f48

Som Amandine. På badet. Det er ikke verre enn at man henger opp håndkle etter dusjen og legger de i skittentøyet når man kommer hjem eller neste morgen, alt etter som. Kjøkkenkluter og håndklær slenger jeg over kanten på vaskeromsvasken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke hvis han - som min - "løser" det ved å legge det sammen med annet skittentøy.

Anonymkode: 658a9...7a0

Men det skal jo likevel vaskes? Ser ikke problemet...

Anonymkode: ddc32...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Legger det i badekaret!

(Er du vesteråling?!)

Anonymkode: 39842...712

Jeg skulle spørre om hun er fra Lofoten 😂

Anonymkode: 30048...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Himmel og hav skrev:

Som Amandine. På badet. Det er ikke verre enn at man henger opp håndkle etter dusjen og legger de i skittentøyet når man kommer hjem eller neste morgen, alt etter som. Kjøkkenkluter og håndklær slenger jeg over kanten på vaskeromsvasken. 

Det gjør vi også. Alle fuktige/våte ting, både treningstøy, håndklær, mopper og kluter tørkes før det hives til vask. Hvis ikke blir skittentøyet skikkelig enkelt og illeluktende...

Men en ekspressvask tar 30 minutter. Mannen min bruker den tiden på å dusje og spise etter trening, så hans treningstøy har han god rutine på selv, det havner nesten aldri i skittentøyet. 

Anonymkode: 461a4...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke kjøre maskin kl.23? Gjør det hele tiden jeg, og henger opp neste morgen. Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: 95072...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlat det til han, er hans klær. Men ikke vask klær så sent og legge dere. Man skal alltid passe på maskinen fordi den kan  begynne å brenne, det skjedde min døve bror så takk og lov for at det var på dagtid så han rakk å kjenne lukta før det var for sent. Eller man kan få en vannlekasje. Om har man ikke passet på men lagt seg så får man kanskje ingenting fra forsikringsselskapet. 

Du vet sikkert dette men jeg ser at ikke alle i denne tråden vet dette :)

Anonymkode: 30048...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor ikke kjøre maskin kl.23? Gjør det hele tiden jeg, og henger opp neste morgen. Skjønner ikke problemet.

Anonymkode: 95072...fcd

Fordi da legger jeg meg, og maskinen skal ikke gå mens vi sover. Dessuten vil jeg ikke ha våte klær i maskinen i timesvis,  heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, amandine skrev:

Fordi da legger jeg meg, og maskinen skal ikke gå mens vi sover. Dessuten vil jeg ikke ha våte klær i maskinen i timesvis,  heller.

Hvorfor skal ikke maskinen gå mens dere sover?

Og hva i alle dager har det å si om klærne ligger våte i maskina noen timer? 

Du bare oppkonstruerer problemer for deg selv. 

Anonymkode: 95072...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal ikke maskinen gå mens dere sover?

Og hva i alle dager har det å si om klærne ligger våte i maskina noen timer? 

Du bare oppkonstruerer problemer for deg selv. 

Anonymkode: 95072...fcd

Klær skal selvsagt ikke ligge våte i maskinen i flere timer, det gir vond lukt både i tøyet og i selve maskinen, og det utsetter alle som sover for unødvendig brann- og lekkasjefare.

Det hender vi setter på maskinen før vi legger oss, men da setter vi den på timer, så den starter omtrent når vi står opp, og en av oss kan henge det opp før vi drar på jobb, eller etter frokost i helgene. 

Anonymkode: 461a4...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal ikke maskinen gå mens dere sover?

Og hva i alle dager har det å si om klærne ligger våte i maskina noen timer? 

Du bare oppkonstruerer problemer for deg selv. 

Anonymkode: 95072...fcd

Jeg trodde alle oppgående mennesker visste at man blir frarådet å kjøre vaskemaskin mens man sover, pga brannfare

Tøy som ligger vått i en tett maskin i mange timer, kan fort lukte surt

Anonymkode: eac8d...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skulle spørre om hun er fra Lofoten 😂

Anonymkode: 30048...b26

Og jeg lurte på om hun var fra Helgeland. Er visst er utbredt uttrykk, det der. 😂

Endret av aanonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...