Gå til innhold

I dag røyka jeg for første gang på 10 år, og det er skikkelig skremmende hvor dårlig jeg ble.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet det var skikkelig idiotisk og jeg er kurert for evig tid. Men jeg ble skremt over hvor dårlig jeg ble, det sier litt om hva slags drit det er. Jeg ble kjempekvalm, svimmel, kaldsvettet og holdt på å svime av. Måtte rett og slett legge meg, klarte ikke å holde meg våken og sov mer eller mindre i 1,5 time. Nå er det 3 timer siden og jeg er fremdeles uvel. Men hvorfor ble jeg så sinnsykt dårlig? Men bra var det, det fikk meg i fra å fortsette med noe idiotisk. Hadde jeg blitt så dårlig den aller første gangen jeg røyka, så hadde jeg neppe begynt.

 

Anonymkode: 6515b...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nikotin er gift! Jeg har ikke røkt siden 2002, og ville helt klart bli kvalm og få hjerteklapp hvis jeg prøvde nå.

Anonymkode: 57180...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skumleste er at du sannsynligvis får lyst til å røyke igjen ganske snart, selv om du ble dårlig. Det kan gå noen uker, men lysten kommer nok. Samme hvor elendig man blir, så har du likevel gitt kroppen din nikotin, og nikotin er ekstremt avhengighetsskapende. Regner med at du var røyker før, og tenkte du bare ville ta en enkelt på fest eller noe lignende? Det er ikke meningen å moralisere, men som eksrøyker selv har jeg enormt stor respekt for hva nikotin egentlig er og har forstått at den eneste måten jeg kan forbli ikke-røyker på, er aldri å røre det - ikke et eneste trekk på fest en eneste gang.

Husk også at mange blir faktisk så dårlige første gang de prøver, men de begynner allikevel. 

Anonymkode: 7b818...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble heller ikke like dårlig første gang jeg prøvde som da jeg røyka igjen noen år etter at jeg slutta. Men da jeg begynte som 15-åring vennet jeg meg jo til det gradvis. Innhalerte ikke i starten, så litt og litt mer. De aller første gangene var vel bare et trekk eller to av røyken til ei venninne.

Er du tidligere røyker så er du gjerne ikke like forsiktig når du prøver igjen. ;)

Jeg festrøyker da, blir ikke dårlig når jeg har drukket alkohol først av en eller annen grunn. Men jeg er bare på fest ca en gang i året, hadde det vært f.eks. hver måned så kunne jeg nok ikke gjort det uten å bli avhengig igjen.

Anonymkode: 205d1...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skumleste er at du sannsynligvis får lyst til å røyke igjen ganske snart, selv om du ble dårlig. Det kan gå noen uker, men lysten kommer nok. Samme hvor elendig man blir, så har du likevel gitt kroppen din nikotin, og nikotin er ekstremt avhengighetsskapende. Regner med at du var røyker før, og tenkte du bare ville ta en enkelt på fest eller noe lignende? Det er ikke meningen å moralisere, men som eksrøyker selv har jeg enormt stor respekt for hva nikotin egentlig er og har forstått at den eneste måten jeg kan forbli ikke-røyker på, er aldri å røre det - ikke et eneste trekk på fest en eneste gang.

Husk også at mange blir faktisk så dårlige første gang de prøver, men de begynner allikevel. 

Anonymkode: 7b818...c7e

Ja, jeg røyka  i 10 år før jeg slutta for 10 år siden. Jeg har aldri hatt lyst på røyk et eneste sekund siden jeg sluttet, så jeg vet ikke hva som gikk av meg i går. Men jeg har gjort dette før, tok 1 røyk på fest (hadde ikke lyst på) for 3 år siden. Ble ikke dårlig da og har aldri tenkt et sekund på røyk før i går. I dag kjenner jeg fremdeles røyksmaken i munnen, synes det er vemmelig.

Jeg var veldig avhengig og hadde 2 mislykkede korte førsøk på å slutte, bak meg før jeg klarte det helt. Har veldig respekt respekt for hva nikotin gjør, så dette her er så dumt som det kan bli, er så sint på meg selv.

 

Anonymkode: 6515b...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble heller ikke like dårlig første gang jeg prøvde som da jeg røyka igjen noen år etter at jeg slutta. Men da jeg begynte som 15-åring vennet jeg meg jo til det gradvis. Innhalerte ikke i starten, så litt og litt mer. De aller første gangene var vel bare et trekk eller to av røyken til ei venninne.

Er du tidligere røyker så er du gjerne ikke like forsiktig når du prøver igjen. ;)

Jeg festrøyker da, blir ikke dårlig når jeg har drukket alkohol først av en eller annen grunn. Men jeg er bare på fest ca en gang i året, hadde det vært f.eks. hver måned så kunne jeg nok ikke gjort det uten å bli avhengig igjen.

Anonymkode: 205d1...833

Du sier noe der, det tenkte jeg faktisk ikke på. Jeg begynte og sånn, festrøykte og i noen år før jeg begynte å røyke daglig. Jeg har en venninne som bare har festrøyka i over 20 år, jeg skjønner ikke at hun aldri har sklidd ut.

Anonymkode: 6515b...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gi meg gode tips til å slutte vær så snill? Jeg sliter med det! Spesielt den første røyken på morgenen etter frokost! 

Anonymkode: bf64e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg gode tips til å slutte vær så snill? Jeg sliter med det! Spesielt den første røyken på morgenen etter frokost! 

Anonymkode: bf64e...e94

Les "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr, den hjalp meg helt enormt. Avhengigheten sitter først og fremst i hodet. 

Anonymkode: 7b818...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Les "Endelig ikke-røyker" av Allen Carr, den hjalp meg helt enormt. Avhengigheten sitter først og fremst i hodet. 

Anonymkode: 7b818...c7e

Den prøvde jeg å slutte med, leste den 2 ganger uten noe som helst effekt

Hi

Anonymkode: 6515b...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg gode tips til å slutte vær så snill? Jeg sliter med det! Spesielt den første røyken på morgenen etter frokost! 

Anonymkode: bf64e...e94

Bli gravid? 😛 Det var det eneste som ga stor nok motivasjon for meg. Prøvde mange ganger før det.

Anonymkode: 205d1...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Gi meg gode tips til å slutte vær så snill? Jeg sliter med det! Spesielt den første røyken på morgenen etter frokost! 

Anonymkode: bf64e...e94

Gikk til legen og fikk resept på Champix. Funka som bare det-5 år siden røykeslutt nå 😃

Anonymkode: 6c4e5...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gikk til legen og fikk resept på Champix. Funka som bare det-5 år siden røykeslutt nå 😃

Anonymkode: 6c4e5...dd6

Det var sånn jeg og sluttet.

hi

Anonymkode: 6515b...0de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var sånn jeg og sluttet.

hi

Anonymkode: 6515b...0de

Men har hørt så mye dårlig om de pillene? Folk som vil ta selvmord osv. Jeg har også lyst å slutte med de pillene men tør ikke å ta dem. 

Anonymkode: 0cef9...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bli gravid? 😛 Det var det eneste som ga stor nok motivasjon for meg. Prøvde mange ganger før det.

Anonymkode: 205d1...833

Jeg har også sluttet under mine 5 graviditeter, men begynt igjen etter amming... Teit vet du! 

Nå kan jeg ikke bli gravid, så det funker ikke å slutte på den måten! 

Anonymkode: bf64e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men har hørt så mye dårlig om de pillene? Folk som vil ta selvmord osv. Jeg har også lyst å slutte med de pillene men tør ikke å ta dem. 

Anonymkode: 0cef9...995

Dette 👆

Anonymkode: bf64e...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...