Gå til innhold

Noen her som har barn som bor til far ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kort fortalt xen skaper mye styr (manipulerende mann) og ser ut til at jo mer en kjemper til det beste for barna jo verre blir han og situasjonen.

Vurderer nå å la han få barna for å se om det blir roligere (pest eller kolera) men kjenner på at det ikke føles greit på så mange mange måter...

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dattern min bor hos meg, Er nå alenefar. Hun er 11.

Kan vel si akkurat det samme som deg men om moren hennes. 

Anonymkode: 173a9...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det siste jeg hadde gjort! Sannsynligheten for at det blir roligere for deg er jo tilstede, men vil du virkelig sette barna dine i en situasjon hvor de daglig må forholde seg til en manipulerende far fordi du ikke orker mer? Hva med å skjerme barna for en uheldig livssituasjon? Og ikke minst hvis du gir far hovedomsorgen så er sannsynligheten for at han går med på å forandre det igjen for barna sin skyld omtrent ikke eksisterende. 

Anonymkode: d74a4...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker det ikke selv ,men han har manipulert instanser til at alt blir bedre om jeg gir meg og han får det som han vil. At det da  blir ro rundt ungene fordi han trolig aldri tar til vett, men lever for konflikt/kamp.

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dattern min bor hos meg, Er nå alenefar. Hun er 11.

Kan vel si akkurat det samme som deg men om moren hennes. 

Anonymkode: 173a9...9b5

Men vurderer du å la moren få hovedomsorgen for at det skal bli «ro og fred «rundt barnet ? Eller har du kjempet mot moren til beste for barnet og vunnet frem? Jeg vet snart ikke hva jeg kan/skal/bør gjøre. Vil bare det beste for barna at de skal ha det bra:(

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vurderer du å la moren få hovedomsorgen for at det skal bli «ro og fred «rundt barnet ? Eller har du kjempet mot moren til beste for barnet og vunnet frem? Jeg vet snart ikke hva jeg kan/skal/bør gjøre. Vil bare det beste for barna at de skal ha det bra:(

Anonymkode: 33512...58c

Da kjemper du for barna dine ! De burde se deg 50 %. Ikke gi deg. Aldri! 

Anonymkode: 09373...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da kjemper du for barna dine ! De burde se deg 50 %. Ikke gi deg. Aldri! 

Anonymkode: 09373...999

Med en manipulerende far burde barna se mor betraktelig mer enn 50 %.

Anonymkode: d74a4...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er så i tvil, advokaten min sier han aldri gir seg, familievernkontoret sier det samme,og barnevernet har han manipulert til å mene at bare jeg gir meg så skal han begynne å samarbeide..

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men vurderer du å la moren få hovedomsorgen for at det skal bli «ro og fred «rundt barnet ? Eller har du kjempet mot moren til beste for barnet og vunnet frem? Jeg vet snart ikke hva jeg kan/skal/bør gjøre. Vil bare det beste for barna at de skal ha det bra:(

Anonymkode: 33512...58c

Nei vurderte det aldri. Jeg gjorde det pga at hun ville bo hos meg å at jeg ville ha henne hos meg.Har aldri angret på det. Vi er veldig nære hverandre.

Anonymkode: 173a9...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner til ei som gjorde dette, ga far full omsorg fordi han manipulerte så ekstremt at det gikk utover barna. Hun gjorde det i beste mening i håp om at barna skulle få det mindre konfliktfylt, og der hadde også far manipulert alle rundt, familievernkontor, barnevern osv. Barna fikk det forsåvidt roligere i hverdagen, far var jo strålende fornøyd. Problemet er at han ikke har tatt hensyn til at det å miste sin mor har vært en stor sorg for barna og i tillegg har far manipulert ungene til mer eller mindre å hate mor fordi hun "sviktet" barna, som far sier.

Personlig tror jeg disse barna er blitt mer skadet av at mor ga seg, selv om hun gjorde det i håp om at det kunne gi barna et mer stabilt liv. På sikt tror jeg det har skadet dem, for de vokser opp med en evig manipulasjon fra far, og hatet mot mor synes bare å bli verre iflg. de som ser barna.

Anonymkode: f2f5c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjenner til ei som gjorde dette, ga far full omsorg fordi han manipulerte så ekstremt at det gikk utover barna. Hun gjorde det i beste mening i håp om at barna skulle få det mindre konfliktfylt, og der hadde også far manipulert alle rundt, familievernkontor, barnevern osv. Barna fikk det forsåvidt roligere i hverdagen, far var jo strålende fornøyd. Problemet er at han ikke har tatt hensyn til at det å miste sin mor har vært en stor sorg for barna og i tillegg har far manipulert ungene til mer eller mindre å hate mor fordi hun "sviktet" barna, som far sier.

Personlig tror jeg disse barna er blitt mer skadet av at mor ga seg, selv om hun gjorde det i håp om at det kunne gi barna et mer stabilt liv. På sikt tror jeg det har skadet dem, for de vokser opp med en evig manipulasjon fra far, og hatet mot mor synes bare å bli verre iflg. de som ser barna.

Anonymkode: f2f5c...848

Dette jeg er redd for:( Jeg vet at særlig minstejenta har det best hos meg og ikke bra for henne å vokse opp til far:(

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette jeg er redd for:( Jeg vet at særlig minstejenta har det best hos meg og ikke bra for henne å vokse opp til far:(

Anonymkode: 33512...58c

Når du sier at far og bv sier at hvis du "gir deg" så vil far begynne å samarbeide. Hva er det du skal gi deg på, mener de?

Det virker jo som om familievernkontoret ser hvordan far er og at det er han som lager problemer? Kanskje du også kan bruke tilbakemeldinger fra f.eks. lærere, og ev. tidligere bhg-ansatte som i fjor så minste og som kanskje har observert endringer i adferd etter samvær med far?

Anonymkode: f2f5c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de ser det. De som sa han sansynligvis aldri kommer til å gi seg. At ikke noe når inn til han.Han vil de skal bo hos ham. Vet ikke hva jeg kan bruke i retten,kan en tvinge lærere og fam kontor til å vitne? 

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja de ser det. De som sa han sansynligvis aldri kommer til å gi seg. At ikke noe når inn til han.Han vil de skal bo hos ham. Vet ikke hva jeg kan bruke i retten,kan en tvinge lærere og fam kontor til å vitne? 

Anonymkode: 33512...58c

Dessto viktigere tror jeg faktisk det er at du tør stå ut løpet.

Hvem man kaller inn som vitner vil jo variere, men man kan kalle inn vitner som er relevante for saken. Da er det ofte lurt å ha fått skriftlige bekreftelser fra dem på hva de har observert. Advokaten din bør hjelpe deg med dette, også å tenke på hvem som kan være aktuelle å få erklæringer fra. Det kan være bhg.-, skole eller sfo-ansatte, det kan være lege eller annet helsepersonell. Det kan være naboer, familie, venner av dere som har observert hans manipulerende adferd, det kan også være ekser eller tidligere kolleger av ham som ev. har opplevd mye manipulering fra hans side (for å vise mønster fra hans side).

Jeg vil tro du har mye erfaring med at han manipulerer, at det var et problem i forholdet deres også? Det er veldig viktig at du er 100 % åpen om dette til barnevern, på familievernkontoret, til andre fagpersoner og til advokaten din. Mange som har levd med slike manipulerende partnere føler skam og har lært en adferd hvor de fremstår som veldig usikre, og derfor gjerne holder tilbake informasjon som kunne fått fagpersoner til lettere å avsløre den som manipulerer. Veldig viktig at du ikke holder noe tilbake!

Les denne - kan være nyttig. Du kan også vise dette til bv, advokaten din og andre aktuelle, si at du kjenner deg igjen og at du er veldig redd for at det blir tatt avgjørelser fremover eller i rettssystemet som er skadelig for barna, fordi fars manipulering ikke blir avslørt. Skulle det komme til en rettssak så kan dere også kreve sakkyndige, og da bør du også gjøre denne oppmerksom på disse sidene ved ham.

http://www.psykologtidsskriftet.no/index.php?seks_id=120107&a=4

Anonymkode: f2f5c...848

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eg er så i tvil, advokaten min sier han aldri gir seg, familievernkontoret sier det samme,og barnevernet har han manipulert til å mene at bare jeg gir meg så skal han begynne å samarbeide..

Anonymkode: 33512...58c

Hvordan kan han ha manipulert bv til å tro at bare du gir han det han vil så skal han samarbeide? Høres rart ut. De må jo skjønne at det ikke er realiteten.

 

Anonymkode: 80c6d...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dette tærer på deg HI, men ikke gi opp!

Mener du virkelig at barna har det best hos deg så står du løpet ut, ikke gi deg for å få fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nyttårs barn skrev:

Skjønner at dette tærer på deg HI, men ikke gi opp!

Mener du virkelig at barna har det best hos deg så står du løpet ut, ikke gi deg for å få fred.

Tusen takk. Det hjalp faktisk litt å lese.Er så ufattelig sliten av dette,men vet eg må holde ut lenger og kjempe det jeg kan for ungene. 

 

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eg er så i tvil, advokaten min sier han aldri gir seg, familievernkontoret sier det samme,og barnevernet har han manipulert til å mene at bare jeg gir meg så skal han begynne å samarbeide..

Anonymkode: 33512...58c

Bv sin jobb er å ha fokus på hva som er det beste for barna. Det er ikke deres jobb å stelle pent med diva-nykkene til foreldre. De må kunne faglig begrunne hvorfor de mener det er best at far har dem mer enn han har nå. 

Anonymkode: dcaf5...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg påklage rapporten de skriver ? Be om begrunnelser for det de skriver ? Redd den vil tale mot meg og for han i retten siden de fokuserer på far og ikke barna oppi dette. 

Anonymkode: 33512...58c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faren har barna 60% og jeg 40% ,men det er ikke pga han er manipulerede,men pga guttene våre på 12 og 13 ønsket og bo mest hos far, og de fikk bestemme dette

Anonymkode: c734f...511

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...